Wat vragen voor dit tuigje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Wat vragen voor dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:07

Toen we mupske kregen zat er ook een tuigje bij om voor de wagen te zetten. Het tuigje was nog maar 5x gebruikt en was 1 jaar oud. Het tuigje heeft 2,5 jaar bij ons op zolder gestaan. Tijdje geleden van zolder afgehaald, omdat ik Mupske weer wou gaan inspannen het tuig. Heb het 2x opgehad, maar Mupske had zelf niet echt de conditie meer om voor de wagen te komen. Daarom verkoop ik het tuigje nou.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en weet dus ook niet wat ik er voor kan vragen.
Het is echt leer en met de hand gemaakt. Het is nou ongeveer 4 jaar oud, en maar 7x gebruikt ongeveer.
Mupske is zelf ongeveer 1M, maar het is ruim te verstellen tot een A pony ongeveer.
Afbeelding
Het hoofstel inc bit
Afbeelding
De broek
Afbeelding
Borstuigje en het het ding bij de schoft (geen idee hoe het heet)
Afbeelding
De teugels en wat kleine dingen die ergens aan het tuig horen.

Ik heb het tuigje voordat het op zolder kwam netjes ingevet en alles los gemaakt. Weet alleen niet meer hoe het vast moet Bloos
Dus hoeveel kan ik hier voor vragen ongeveer?

Deau

Re: Wat vragen voor dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:09

Huh, net deden de foto's het nog..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:13

Afbeelding
het hoofdstel inc Bit
Afbeelding
De broek
Afbeelding
AfbeeldingDe teugels en wat kleine dingen die ergens aan het tuig horen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:31

nieuw betaal je er 150 euro voor ..
dus ik zou er 50 tot 100 euro voor geven .. dit bedrag omdat het al ouder is natuurlijk en het leer gaat er niet op vooruit

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:46

shadowflower schreef:
dus ik zou er 50 tot 100 euro voor geven .. dit bedrag omdat het al ouder is natuurlijk en het leer gaat er niet op vooruit

Idd, ik zou er in ieder geval niet meer dan 70 euro voor geven.
Heb trouwens eventueel wel interesse..... Knipoog

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 20:47

shadowflower schreef:

Dan mag jij mij eens vertellen waar je deze tuigjes kan halen. Het is met de handgemaakte leder, en daar betaal je zeker maar dan 150 euro voor.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:22

Als er geen merk op staat, dan is 100-125 euro wel de max denk ik.
Tegenwoordig kun je voor een appel en een ei tuigen kopen, denk aan zadelmarkt. Echter ziet jouw hoofdstel er iig kwalitatief goed uit, de rest kan ik moeilijk inschatten.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:58

Steffie89 schreef:
shadowflower schreef:

Dan mag jij mij eens vertellen waar je deze tuigjes kan halen. Het is met de handgemaakte leder, en daar betaal je zeker maar dan 150 euro voor.

Maar het is wel al een aantal jaren oud, heeft ene tijd op zolder gelegen waar het ook niet op vooruit gaat doorgaands.

Zoals gezegt zijn de tuigen tegenwoordig niet meer zo duur, vooral voor die kleintjes kan je goedkoop aankomen.

Zou eht dus ook op max. 100 euro houden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:18

Voor zo'n tuigje zou ik maximaal 50 euro betalen.

Nieuw zijn dit soort tuigjes inderdaad helemaal niet zo duur, ook die van hele goede kwaliteit niet.
Ik heb er een paar maanden geleden zelf nog één nieuw gekocht, nee niet bij zadelmarkt Knipoog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 07:57

Zo te zien was het nieuw geen duur tuig. Er zitten nu al (na 7 x gebruik) rimpels in het leer van het hoofdstel. Bij soepel leer gebeurt dat niet zo snel. De binnenkant van de passanten van het Hollandse lichtoog en de draagriem lijken gewoon bruin. Duurdere tuigen hebben ook de de binnenzijden van de passantjes zwart. De kwaliteit van de stiksels en gespen kan ik op de foto niet beoordelen. Vaak zijn de gespen bij goedkoop tuig vernikkeld (kan dus afbladderen). Op de goedkopere tuigen zit vaak geen versiersel op de oogkleppen. De frontriem lijkt goudkleurig (op de foto dan) en past dus niet bij de kleur van de gespen... Het schoftje met de lichtogen laat meestal ook wel zien of het om kwaliteit gaat. Dit is niet te zien op de foto. "Handgemaakt" zegt niets over de kwaliteit: tuigen worden nu eenmaal niet helemaal machinaal geproduceerd. Er zit altijd handwerk aan.

bushwooly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:05

Steffie89 schreef:
Toen we mupske kregen zat er ook een tuigje bij om voor de wagen te zetten. Het tuigje was nog maar 5x gebruikt en was 1 jaar oud. Het tuigje heeft 2,5 jaar bij ons op zolder gestaan. Tijdje geleden van zolder afgehaald, omdat ik Mupske weer wou gaan inspannen het tuig. Heb het 2x opgehad, maar Mupske had zelf niet echt de conditie meer om voor de wagen te komen. Daarom verkoop ik het tuigje nou.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en weet dus ook niet wat ik er voor kan vragen.
Het is echt leer en met de hand gemaakt. Het is nou ongeveer 4 jaar oud, en maar 7x gebruikt ongeveer.
Mupske is zelf ongeveer 1M, maar het is ruim te verstellen tot een A pony ongeveer.
Afbeelding
Het hoofstel inc bit
Afbeelding
De broek
Afbeelding
Afbeelding
De teugels en wat kleine dingen die ergens aan het tuig horen.

Ik heb het tuigje voordat het op zolder kwam netjes ingevet en alles los gemaakt. Weet alleen niet meer hoe het vast moet Bloos
Dus hoeveel kan ik hier voor vragen ongeveer?

ik denk tussen de 75 en 125 euro

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:55

Steffie89 schreef:
shadowflower schreef:

Dit snap ik nou niet? Je zegt dat je er totaal geen verstand van hebt en niet weet wat je moet vragen, maar je kan een andere bokker die een advies geeft wel vertellen dat het handgemaakt leder is en er meer dan 150 euro voor betaalt...

Ontopic...75 euro denk ik.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:04

Ik zou er inderdaad niet meer als 50 tot 75 euro voor geven. ook al is het handgemaakt. Kijk maar eens bij vroegop in sint pancras dan heb je een nieuw tuig van soepel leer voor 150 euro.En daar zit ook nog eens een soortgelijk hoofdstel bij, maar welliswaar zonder bit.Dit tuig is al zeven jaar en maakt dan niet zoveel uit dat het maar een paar keer gebruikt is, het blijft toch ouder. het nieuwe is er echt af.