Hoe breed is een stijgbeugel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Hoe breed is een stijgbeugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 18:08

Ik ben van plan om een lichte trekkingschoen te kopen voor mijn vakantie, maar ik ben bang dat die te breed zijn. Dus, is er iemand die even zo lief wil zijn om de binnen(!)breedte van zijn stijgbeugels te meten?

Margreet

Re: Hoe breed is een stijgbeugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:12

Je hebt er verschillende maten in, maar 12 centimeter is redelijk standaard voor een normale Engels beugel.

Kijk anders eens in een paar webshops naar de maten van de beugelblokjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:14

Ik durf niet te zeggen hoe breed ze zijn, maar mijn quick-outs zijn breder dan standaard, daar kun je makkelijk met bergschoenen mee rijden zonder klem te zitten.

En standaard zijn ze niet allemaal even breed. Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:16

De standaardmaten zijn 11 en 12 centimeter. Je kan ze ook breder bestellen, maar of daar extra kosten aan zitten, weet ik niet (zal haast wel).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 18:19

Ik ga in Ijsland op paardrijvakantie, dus gewone rijschoenen gaan dat niet volhouden vrees ik (de zool is meestal nogal dun).
Ik denk dat ze daar met gewone beugels werken, voor zover ik op de foto's kon zien.
Anders koop ik Mountainhorseschoenen, maar ik had liever trekkingschoenen gekocht die ik dan later nog kan gebruiken.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:32

standaard meestal 12 cm, 11 cm wordt vaak gebruikt bij kleinere mensen en ponyzadeltjes.
Er zijn standaard ook 13 cm leverbaar.

Misschien is de ariat terrain iets voor jou? Die passen ook in normale beugels en degene die ze hebben zijn er laaiend enthousiast over@@
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 18:38

Die zien er mij wel even breed uit als die die ik vanmiddag gepast heb Lachen Kga ze morgen gewoon even meten in de winkel Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:35

Ik rijd altijd met mijn Ariat Terrain schoenen in een 12 cm brede beugel, en de schoenen passen er ruim in.