welk dressuurzadel???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

welk dressuurzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 17:07

Hoi,

Ik wil binnenkort een dressuurzadel kopen, maar tuurlijk wil ik graag een kieffer maar deze zijn voor mij nu te duur, nu is mijn oog gevallen op het merk rosner van divoza, nu heb je daar verschillende type's in wie van jullie heeft er ervaring met rosner?? Zitten ze diep,zacht en hoe is de ligging op de rug? Dan heb ik ook het merk JC gezien en wie heeft daar ervaring mee, de zadels moeten komen te liggen op een E- pony. Ik hoop dat jullie me wat tips of informatie kunnen geven.
groetjes kim

EvelienH

Re: welk dressuurzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:09

Als ik jou was zou ik gewoon naar een ruitersportzaak toe gaan en om informatie vragen. Dan kun je ook op de zadel zitten en een afspraak maken dat ze het zadel op jou pony komen passen.
Want het is nog het belangrijkst dat het zadel goed op je pony past!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:54

ik heb zelf een kentaur (is ook in die prijsklasse) vind ik zelf heel fijn en ook met JC heb ik goede ervaringen, het merk rossner ken ik niet en asl je toch echt graag een kieefer wilt zou ik nog even doorsparen want dat scheelt dan ook nog maar een paar honderd euro

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:37

Ik heb zelf na lang sparen (1,5 jaar) een Kieffer Lusitano gekocht.
Is nog helemaal nieuw!!

De zadels van mn stalgenoten (KN enzo) zijn allemaal dof geworden of snel beschadigingen.
Mijn zadel is nog pikzwart en alles blijft mooi, kwaliteit voor prijs...

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:53

Hallo daar,
ik heb een JC Saphir voor mijn e-beest met enorme schoft, ben er erg tevreden over. Voor 600 euries had ik een compleet nieuw zadel incl 1x gratis opvullen!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:41

Ik heb een Rossner Amrika dressuurzadel. Erg fijne zadel Ja. Super diepe zit, en dikke kniewrongen, je zit echt stevig op de goede plek. Ook lekker grote kussens achter, fijn voor je paardje. Alleen die van mij past mijn paard niet, hij is te breed helaas. Ik vind het echt jammer, zadel is zowat nieuw. Had hem overgenomen van iemand, vandaar dat ik niet meeterug kan ofzo. Maar ik raad deze zadels echt aan! Goed geprijst, en echt goed zadels!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:48

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:17

RedFlame schreef:
ik heb zelf een kentaur (is ook in die prijsklasse) vind ik zelf heel fijn

Ben ik helemaal met je eens.
Ik heb ook een Kentaur en dat bevalt echt super. Lekker diepe en zachte zit en dikke kniewrongen. Ik vind de leerkwaliteit ook heel mooi èn het ligt super op Fedde.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:35

Heb wel eens op zo'n Rossner dressuurzadel gezeten en vond het goed zitten. Informeer ook bij ruitersportzaken in de buurt: goede kwaliteitszadels van een jaar of 5-10 zijn bijv. een stuk goedkoper dan nieuwe zadels en kunnen nog megalang mee! Zo is een Kieffer, Stubben of Euroriding wellicht wel betaalbaar voor jou.

XSimbaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:08

Tuhan schreef:
Hoi,

Ik wil binnenkort een dressuurzadel kopen, maar tuurlijk wil ik graag een kieffer maar deze zijn voor mij nu te duur, nu is mijn oog gevallen op het merk rosner van divoza, nu heb je daar verschillende type's in wie van jullie heeft er ervaring met rosner?? Zitten ze diep,zacht en hoe is de ligging op de rug? Dan heb ik ook het merk JC gezien en wie heeft daar ervaring mee, de zadels moeten komen te liggen op een E- pony. Ik hoop dat jullie me wat tips of informatie kunnen geven.
groetjes kim

ik heb zelf een vzh zadel van JC, super fijn zadel! een JC past op heel veel paarden, die van mij ligt op een D pony met veel schoft, vriendin van mij heeft er 1 voor n KWPNer met n normale schoft en k ook iemand die een dressuurzadel heeft liggen op een KWPNer!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:37

kiefferzadels zijn echt heel erg leuk en makkelijk om mee te rijden.
idd wel duur maar heb nog altijd geen spijt van de koop.
bij ons heb je ook een ruiterwinkel waarbij je namaak kieffers hebt van de zadelmaker,zit niet zo veel verschil op.
en anders zou ik er gewoon een paar testen welke het makkelijkste zit want het hangt van persoon tot persoon af

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:02

Mijn eerste zadeltje was een JC en dat zijn hele goede zadels voor minder geld. Mij is verteld dat deze zadels in de kieffer fabriek geproduceert worden.
Als je er echt niet uit komt kan je misschien naar een zadelmaker of een ruitersport zaak gaan en dan kan je precies uitleggen wat voor zadel je zoekt en in welke prijsklasse. Knipoog

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:09

Ik vind de Rossner niet lekker zitten. Je zit helemaal niet stevig.
Ik heb een tweedehands Hulsebos. Zit echt super.
Waarom niet een goede tweedehands???

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 09:39

Het paard wat ik nu rijd heeft ook een Rossner dressuurzadel. Zit niet verkeerd hoor. Ik geef toch liever de voorkeur aan mijn eigen dressuur KN (die tevens op mijn D-pony ligt) of mijn Stubben springzadel (die zit echt lekker Knipoog )

Gewoon veel zadels passen, kwaliteit en pasvorm is toch belangrijker dan de prijs ervan. Je goed laten informeren wat het best is voor jou paard, en vanuit daar kan je weer proberen de prijs wat aangenamer maken. (Bijv. wat zadels erop leggen van bekenden, eenmaal een goede gevonden, misschien een 2e hands opzoeken via internet, heb ik ook gedaan met mn KN)

Succes! Pling