Wie is er wel eens op de paardenmarkt in Utrecht geweest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaryKate

Wie is er wel eens op de paardenmarkt in Utrecht geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 12:17

Wie kan me wat meer vertellen over de paardenmarkt in Utrecht op maandag ochtend?
Een vriendin van me is op zoek naar een shetje voor haar dochter, en misschien een tinkertje voor zichzelf. Ze vroeg zich dus af of ze een beetje zal slagen daar? En dan voornamelijk voor een shetje.
Ze is al bij verschillende handelaren geweest, maar heeft niets gevonden wat ze echt leuk vindt.
Ze woont zelf in Amsterdam, niet zo ver weg dus. Is het een beetje de moeite waard? Zijn er veel paarden?

Gelieve niet het commentaar, van je moet geen paarden op een paardenmarkt kopen, dat is nog altijd haar keuze, en in eerste instantie gaat ze er alleen maar heen om te kijken.

R_MW

Re: Wie is er wel eens op de paardenmarkt in Utrecht geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:22

Ik ben er heel vaak geweest. Iedere keer dat ik er was stonden er erg leuke pony's! Je moet natuurlijk wel even goed zoeken, want er staan ook een hoop paarden en pony's tussen die nog maar één bestemming hebben....

Ik denk dat je vriendin een erg leuke pony moet kunnen vinden in Utrecht. Ik raad jullie wel aan om vroeg te gaan en weg te zijn voor ze de paarden weer in de trailers gaan zetten. Dat is namelijk een verschrikkelijk gezicht. Niet bij iedereen hoor. Er zijn ook een aantal super lieve handelaren die goed voor hun beestjes zorgen. Helaas zijn er ook een aantal slagers uit Belgie die met hele grote vrachtwagens komen en alle slachtpaarden opkopen. Die worden dan met veel te veel tegelijk in de vrachtwagen gepropt. het is echt zo erg om te zien. Ik vind het dierenmishandeling, maar goed ik ga off topic...

Succes met de aankoop!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:12

Ik ben er ook weleens geweest. Ik vond het qua aanbod best wel tegenvallen. Veel paarden die daar verkocht worden zijn "slachtmateriaal" en de slager is daar ook de grootste afnemer. Maar misschien als je vroeg komt, dat er best wat leuk spul tussen staat...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:15

Yorghos schreef:
Veel paarden die daar verkocht worden zijn "slachtmateriaal" en de slager is daar ook de grootste afnemer. Maar misschien als je vroeg komt, dat er best wat leuk spul tussen staat...

en dan red je er meteen eentje van de slager
voor de betreffende pony zeker z'n geluksdag Knipoog

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:24

unamie schreef:
Yorghos schreef:
Veel paarden die daar verkocht worden zijn "slachtmateriaal" en de slager is daar ook de grootste afnemer. Maar misschien als je vroeg komt, dat er best wat leuk spul tussen staat...

en dan red je er meteen eentje van de slager
voor de betreffende pony zeker z'n geluksdag Knipoog

De meeste paarden die naar de slager gaan, gaan daar niet zonder reden heen.....

Ik ben er ook eens geweest, vond het ook nogal tegenvallen, inderdaad veel slachtpaarden, maar daar is die markt ook voor bedoeld. Ik denk dat ze beter op een andere markt kan gaan kijken als ze een leuke pony zoekt.

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 14:29

Supertje schreef:

De meeste paarden die naar de slager gaan, gaan daar niet zonder reden heen.....

Ik ben er ook eens geweest, vond het ook nogal tegenvallen, inderdaad veel slachtpaarden, maar daar is die markt ook voor bedoeld. Ik denk dat ze beter op een andere markt kan gaan kijken als ze een leuke pony zoekt.

Helaas zijn er weinig andere markten in de buurt, en is ze afhankelijk van een paardentaxi om eventuele pony's thuis te krijgen, en dan is een paardenmarkt in Groningen (ik noem maar wat) toch wel te duur.
We gaan in ieder geval maandag even kijken, ben zelf ook wel benieuwd.