paard terugkopen van verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyBoy

paard terugkopen van verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 11:20

Bij mijn paard is al een aantal jaren geleden HKO geconstateerd. Gelukkig is hij er nooit kreupel aan geweest doordat ik mij een andere rijstijl heb aangeleerd. Ook is sinds vorig jaar een vorm van spat in zijn RA been geconstateerd. Hij heeft zeg maar een haakje aan zijn spronggewricht.
Hij is nog steeds goed te pas en ik rijd er ook nog licht op, maar uiteraard zijn de wedstrijden al een tijd afgelopen.

Hij is sinds dat we hem hebben gekregen (ruim 10 jaar geleden) verzekerd. Wie weet er hoe het gaat en of het kan om hem uit de verzekering te halen.

Kan ik hem bijvoorbeeld laten opkopen door de verzekering en hem daarna terugkopen???? Ik wil namelijk van die verzekering af omdat het voor mij nu toch niets uitmaakt. En hoe ziet het met het bedrag waarvoor hij verzekerd is?

Wie oh wie heeft hier ervaringen mee? In de polis kan ik er namelijk niets van vinden.

Bedankt voor de reacties alvast.
Groetjes Joyce

Horse_

Re: paard terugkopen van verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:27

Kun je niet gewoon de verzekering opzeggen? Of wil je het paard afgekeurd zien zodat je geld voor het paard krijgt?
Anders zou ik even op de site van je verzekeraar kijken of even bellen. De voorwaarden zijn bij iedere verzekeraar weer anders.

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 11:29

Met alles wat hij heeft is hij al afgekeurd door de DA. Maar ik heb inderdaad niet voor niets 10 jaar verzekeringpremie betaald om het nu zomaar op te zeggen. Vandaar dat ik hieraan zat te denken.
Paard afkeuren en terugkopen van de verzekering.
Vandaar mijn vraag of dat wel kan? Aangezien ik niets in de polis kon vinden erover. Ik wil zowieso even bellen hoor met Interpolis.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:34

Hoi,

Misschien dat je Renske20 even kunt aanspreken hierover, hier heeft zij al eens een topic over gehad, maar doordat de zoekfunctie nog niet optimaal functioneert, gewoon niet Bloos , wordt het erg moeilijk om het topic te achterhalen.

Succes

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:43

Ben benieuwd of je dan uberhaubt nog wel wat geld over houd.

Het ligt er immers aan hoe oud je paard is en hoeveel er dan nog uitgekeerd gaat worden.
En dan moet je hem nog eens terug kopen.

Ik heb zelf daarom mijn paarden vorig jaar uit de verzekering gehaald, simpel weg omdat je bijna niks over houd.(behalve als je een peperduur pard hebt dan.)

Gewoon bellen met de verzekering.

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 11:45

Hij wordt in maart 14 en hij is in de vezekering gegaan toen hij 3,5 was. Het is ieder jaar wee een klap geld wat ik aan premie betaal en slechter dan dat het nu is kan het niet worden en ik heb toch al besloten dat ik hem, als het zover komt, niet naar de slager doe maar dat ik hem in laat slapen.
Daarom bekijk ik ook wat de mogelijkheden zijn hiervoor.

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:13

Ik had mijn vorige merrie ook verzekerd(niet bij inter-polis),ze was toen 7 jaar,toen ze 14 was kreeg ze spat,mijn va heeft toen contact opgenomen met de verzekering,foto,s overlegt,en ik kreeg binnen 2 weken het bedrag waar mijn paard voor verzekerd was direct terug,heb haar toen terug gekocht van de verzekering(slachtprijs).
Ik zou even contact met je va nemen,deze weet normaal wel hoe te handelen.

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 12:15

ontzettend bedankt voor je reactie. Het kan dus wel op de manier die ik gedacht had. Ik hoop alleen, net als cowgirl zegt, dat ik wat overhoud gezien de leeftijd.
Ik zal mijn DA wel even bellen.

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 13:17

Heeft er niemand verder ervaring mee???

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:45

hoi.ik heb toevallig gister mijn nieuwe polis ontvangen,van interpolis,
Er staat,in het jaar dat uw paard 15 jaar wordt,gaat er per jaar 15% van de verzekerde waarde van uw paard af.
Dus jouw paard is of wordt 14,je krijgt dus als alles goed is 100% uitgekeerd,min naturlijk het terug-koop-bedrag.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:27

tola schreef:
hoi.ik heb toevallig gister mijn nieuwe polis ontvangen,van interpolis,
Er staat,in het jaar dat uw paard 15 jaar wordt,gaat er per jaar 15% van de verzekerde waarde van uw paard af.
Dus jouw paard is of wordt 14,je krijgt dus als alles goed is 100% uitgekeerd,min naturlijk het terug-koop-bedrag.

Beetje vaag dan van Interpolis want je kunt je paard in de verzekering op laten nemen tot het 16e jaar, dus t/m 15. Beetje krom dus om dan vanaf het jaar dat het paard 15 wordt de waarde naar beneden te schroeven Verward .

Ik heb zelf wel een paard af laten keuren bij Interpolis dat is allemaal keurig geregeld. Heb het bewuste paard ook aan Interpolis meegegeven, maar het kan wel terug kopen. Voor zover ik weet moet je dan wel eea ondertekenen dat je het paard niet meer gebruikt voor de sport / doorverkoopt.

Bij Amev heb ik ooit een paard teruggekocht en er werd toen een x bedrag als terugkoopsom in gehouden op het uit te keren bedrag.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:39

Heb net even in de voorwaarden gekeken (online) het is vanaf het jaar dat het paard 16 wordt!

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 16:16

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb helaas nog niet kunnen bellen met Interpolis omdat ik op mijn werk zit dus ik weet helaas nog niet wat meer.

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:12

oeps Bloos Bloos ,sorry,het is inderdaad 16 jaar!!!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:33

Als je paard nu niet kreupel is, zullen ze vast niet uitkeren. Volgens mij moet je altijd een recent afkeuringsrapport van een dierenarts hebben. Het kan zijn dat ze een inspecteur langs sturen om te kijken of je paard kreupel is; loopt hij goed dan kan je fluiten naar je geld schat ik zo in. En tja, onder het mom van 10 jaar premie betaald, daar trappen ze niet in.
Ben benieuwd naar je ervaringen.