Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waratje schreef:Ofschoon Bach Bloesems relatief veilig zijn, gaat dat gezegde "Baat het niet, het schaadt ook niet" niet helemaal op.
Bach Bloesems werken in op zeg maar het gevoelsleven van degene die het inneemt. Het is een soort concentraat van die bloesems die je als druppels geeft, meestal vermengt in wat water. Als je de juiste Bloesem gebruikt, kan het heel positief werken. Maar daar zit dus de truck: welke zou geschikt zijn om te gebruiken. Verder kan het wel eens zo zijn dat een Bach Bloesem vooral werkt op de negatieve kant van de karaktertrek waar je op doelt, dat is niet leuk, heb ik met mijn paard meegemaakt. Het is dus iets waar je voorzichtig en met kennis mee moet omgaan.
Waarom zou je moeder het willen gebruiken voor jouw paard? Heeft je paard een probleem?
Tomaatje schreef:Ja nogal... Ik rijd haar nu zo'n 3 jaar, maar nog steeds wil ze pas na 3/4 uur normaal gaan lopen. Tot die tijd weigert ze stug enigzins meewerken of loslaten. En dat terwijl ze op dit moment in de omgang juist supermakkelijk is. En juist met haar hoofd op de knieën achter je aansloft.
PeruaansePas schreef:Klinkt als een lichamelijk probleem (stijfheid, spierspanning, kramp). Zeker omdat je er bij zegt dat ze verder makkelijk in de omgang is.
Heb je er al eens een osteopaat naar laten kijken? Misschien ligt het wel aan de manier van trainen? Heb je daar al naar gekeken? Misschien kan ze door haar bouw het werk wat jij van haar vraagt, niet uitvoeren en is het eigenlijk onmogelijk om te doen wat je van haar vraagt?
Tomaatje schreef:Ja nogal... Ik rijd haar nu zo'n 3 jaar, maar nog steeds wil ze pas na 3/4 uur normaal gaan lopen. Tot die tijd weigert ze stug enigzins meewerken of loslaten. En dat terwijl ze op dit moment in de omgang juist supermakkelijk is. En juist met haar hoofd op de knieën achter je aansloft.
Tomaatje schreef:PeruaansePas schreef:Klinkt als een lichamelijk probleem (stijfheid, spierspanning, kramp). Zeker omdat je er bij zegt dat ze verder makkelijk in de omgang is.
Heb je er al eens een osteopaat naar laten kijken? Misschien ligt het wel aan de manier van trainen? Heb je daar al naar gekeken? Misschien kan ze door haar bouw het werk wat jij van haar vraagt, niet uitvoeren en is het eigenlijk onmogelijk om te doen wat je van haar vraagt?
Nee, dat is juist het rare. Ze kan supergoed en mooi bewegen. Bovendien kan ze ondanks dat ze zich zo super erg vast houdt, geweldig wijken, travers en alles. (maar dan iet over haar rug) Maar normaal aan de teugel lopen is er zeker in het begin niet bij. Bovendien zou her vrij raar als ze dat dan na 3/4 uur ineens wel kan.
). Degene die haar ingereden heeft is er de 2e keer al mee gaan springen (naar eigen zeggen; vrij hoog). Verder is ze 1x op springparcours geweest. Daar durfde ze niet langs het publiek. Ik heb van verscheidene mensen gehoord dat ze er simpelweg langs geslagen is. Katja schreef:Margriet Cremers-Dudok van Heel heeft er en leuk boekje over geschreven.
Tomaatje schreef:Mijn paard is vanuit de fokker naar mij toegekomen. Ze is pas op haar 5e ingereden (vergeten). Degene die haar ingereden heeft is er de 2e keer al mee gaan springen (naar eigen zeggen; vrij hoog). Verder is ze 1x op springparcours geweest. Daar durfde ze niet langs het publiek. Ik heb van verscheidene mensen gehoord dat ze er simpelweg langs geslagen is.
Daardoor is ze nu dus vrij onzeker. Zeker in het begin was ze schrikachtig (niet ervandoor vliegen... maar zeg maar stoppen en onzeker lopen). Daarnaast heeft ze allerlei truckjes om onder het werk uit te komen. Maar ze heeft echter nog nooit gesteigerd of gebokt (Ja, dit kan ze wel).
) met passende bach-remedies.