Voorkeur voor cap; lichtgewicht (bijv. Casco) of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissF

Voorkeur voor cap; lichtgewicht (bijv. Casco) of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 23:35

Vinden jullie een lichtgewicht fijner dan de 'gewone' cap?
Zo ja, waarom zoal?

Heb zelf een tijdje terug een Casco gekocht, moet wel wennen dat hij wel heel licht is, jullie daar ook last van gehad?
Had een Horka Veiligheids cap 'champignon'

Groetjes

Karin

Re: Voorkeur voor cap; lichtgewicht (bijv. Casco) of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:46

Ik rijd graag met een lichtgewicht cap. Ik zit vaak lang op het paard (rijd endurance) en heb dan het liefst iets lichts en luchtigs op mijn hoofd. Dus ook graag iets met ventilatiesleuven. Zeker in de zomer is dat veel prettiger dan een 'dichte' cap of helm.

De afgelopen vier jaar heb ik met een Horka Airstream gereden. Die begint nu van narigheid uit elkaar te vallen, daarom heb ik vorige week een Casco New Master gekocht.

Afbeelding

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:02

Die Karin laat zien heb ik ook (in het grijs), had hier voor een 'gewone' Casco, maar steeds problemen met dat hij voor mijn ogen zakte, deze zit super en is lekker licht, geen last van een 'zweet' hoofd meer...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:38

Ik heb de 'gewone' Casco, ben er erg blij mee. Hij is lekker lichtgewicht, je kunt er alles aan verstellen om het zo goed mogelijk passend te maken, en de binnenvoering kan je eruit halen (dmv klitteband) om het te wassen OID.

Ik heb hiervoor gereden met zo een *ahum* champion cap Clown , ook veiligheidscap overigens, en toen ik overstapte op de Casco moest ik er wel eerst even aan wennen dat de cap zo 'hoog' op je hoofd zit, mijn andere cap zat namelijk echt 'over' mijn hoofd heen. Maar aan het gewicht heb ik niet hoeven wennen, want door het lichte gewicht vergeet je gewoon dat je een cap draagt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:50

Ik heb deze cap, zoals je ziet preccies het zelfde als de gpa maar dan iets goedkoper Clown Is denk ik geen lichtgewicht maar ik heb nog nooit zo'n fijne cap gehad Haha! ik had hiervoor een casco en dat vond ik echt een onding.
http://gprix.com/ATH.htm

Afbeelding

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:41

Ik vind een lichtgewicht helm erg fijn.
Ik heb een Casco Master gehad, waardeloos ding op alle fronten, enige goede was het gewicht.
Ik heb nu een HH Pro-plus en ben daar zeer tevreden over!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:35

Smaken verschillen zoals je leest. Ik vind de Casco ook een onding.
Zelf heb ik de HH pro plus en die zit prima! Heerlijk licht en nog een mooi model ook voor een fijne prijs!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:42

De New Master is een ander model dan de Master. Knipoog

Dit is de Master:

Afbeelding

en die zit mij voor geen meter. Net zo brak als de Youngster, die drukt op mijn voorhoofd.

De New Master daarentegen (op de foto in mijn vorige post) zit mij heerlijk. Ik heb een ovaal hoofd en daar passen niet alle helmen op. De New Master dus wel. Lachen

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:51

waar hebben jullie de new master gekocht en hoe duur was hij?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:52

Ik heb hem van Heja in Garderen, daar is-ie 89 euro. Bij Vrielink in Apeldoorn zijn ze 85.50 (daar hadden ze alleen mijn maat niet in blauw) en ik heb ze ook al in de winkels gezien voor 109 euro (dat is de adviesprijs volgens de Casco-site).

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:09

Ik heb mijne gekocht bij het 't Wiske in Oostzaan voor 89 euries, ik wilde perse een grijze hebben, hoewel ik die in het oranje nu ook wel erg gaaf vind...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:17

Ik heb ook de New Master, hier voor reed ik altijd zonder cap Bloos! Dus als ik al eens 'n keertje 'n cap op had (tijdens 'n proefje ofzo) zat dat vresselijk, met deze cap heb ik nergens last van, ik voel hem amper.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:25

Vroger reed ik met zo'n ouderwetse cap, met een gewoon elastiekje onder de kin. Omdat ik een jaar of 5 terug toe was aan iets nieuws en niet te veel geld wou uitgeven heb ik een ietshelm gekocht. Lichtgewicht en ventilatiesleuven, goed op maat instelbaar. Tegenwoordig zijn ook de nieuwe lichting caps aardig betaalbaar, ikzou dus nu voor een ëchte" cap gaan, lichtgewicht en met lichtsleuven. Welk merk/model? Dat zou ik toch echt in de winkel beslissen, omdat ik vind dat je een cap moet passen om te kijken of ie lekker zit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:09

Ik rijd nu meestal caploos, maar in de manegeles rijd ik met cap. Ik heb ook zo'n lichte casco, met venitlatiekleppen. Na een tijdje merk ik amper dat ik dat ding op hem. In de winter is het lekker warm en in de zomer zweet het niet, in tegen stelling tot de vroegere cap die ik had. Dus ik heb wel zeker een voorkeur.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:03

Ik heb deze: Afbeelding

De HH pro plus en hij is best fijn. Hiervoor had ik een Casco younster...dat is vond ik een vreselijk ding, hij zat nooit goed.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:55

Die nieuwe van Harrys' Horse zijn ook erg mooi.. (grijs/blauw of grijs) Heb er gister een gepast, helaas weer niet geschikt voor mijn hoofd, waar ik met de New Master geen problemen mee heb. (overigens komt die niet bij 't Wiske vandaag zoals verderop geschreven maar bij het 't Twiske... Blond )