Nou ik vroeg me weer is wat af. Ik heb al een tijdje informatie gezocht over natuurlijk met paarden omgaan en dus ook rijden, maar ik zou het nu graag ook echt willen beoefenen/leren. Ik heb wel is een 'join up' geprobeert met Wiskie, een pony die niet te vangen is enzo, maar ondanks dat hij wel de signalen gaf (kauwen, 1 oor naar binnen, hoofdlaag en hij draafde ontspannen) toen ik mijn rug naar hem toe draaide deed ie 1 stap in mijn richting, en bleef hij dood leuk staan.
Ik deed duidelijk toch iets niet goed, maar weet dus niet wat en ik zou dus graag 'les' erin krijgen. Het aller liefst zou ik willen leren om een verzameling aan de losse teugel, dus compleet op de zit te verkrijgen, volgens de manier van Klaus Ferdinand Hempfling. Ik denk dat dat nog jaaaaren oefenen betekent, maar dat heb ik er wel voor over.
Verder ben ik ook erg geinteresseerd in de natuurlijk bekappen methode, ik zou graag meer leren over de hoeven en misschien leren zelf te bekappen.
Ik hoop dat iemand mij les kan geven, ik weet dat de parelli methode wel populair is, dus er moet toch iemand zijn die mij les kan geven