Natuurlijk paard rijden en houden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Natuurlijk paard rijden en houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:02

Hoi!!

Nou ik vroeg me weer is wat af. Ik heb al een tijdje informatie gezocht over natuurlijk met paarden omgaan en dus ook rijden, maar ik zou het nu graag ook echt willen beoefenen/leren. Ik heb wel is een 'join up' geprobeert met Wiskie, een pony die niet te vangen is enzo, maar ondanks dat hij wel de signalen gaf (kauwen, 1 oor naar binnen, hoofdlaag en hij draafde ontspannen) toen ik mijn rug naar hem toe draaide deed ie 1 stap in mijn richting, en bleef hij dood leuk staan. Clown Ik deed duidelijk toch iets niet goed, maar weet dus niet wat en ik zou dus graag 'les' erin krijgen.
Het aller liefst zou ik willen leren om een verzameling aan de losse teugel, dus compleet op de zit te verkrijgen, volgens de manier van Klaus Ferdinand Hempfling. Ik denk dat dat nog jaaaaren oefenen betekent, maar dat heb ik er wel voor over.
Verder ben ik ook erg geinteresseerd in de natuurlijk bekappen methode, ik zou graag meer leren over de hoeven en misschien leren zelf te bekappen.
Ik hoop dat iemand mij les kan geven, ik weet dat de parelli methode wel populair is, dus er moet toch iemand zijn die mij les kan geven Tong uitsteken

Yuma

Re: Natuurlijk paard rijden en houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:30

Hoi Toydoll,
Heb je even gepb-t.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:45

Die join-up vind ik al heeeel goed klinken: dat paard ging toch maar mooi stil staan én deed een stap naar binnen. Je denkt miss: huh das maar een stap, da slaat nergens op; maar voor dat paard was 't zo te horen een hele overwinning. bovendien is er bijna geen paard dat gelijk zo naar binnen komt huppelen.
Ik denk dat je het hardstikke goed hebt gedaan, en dat je dit vooral zo moet blijven herhalen. Alles op z'n tijd, en neem die tijd er ook voor, dan komt ie vanzelf een keer helemaal naar binnen (en waarschijnlijk ben je dan helemaal verbaasd, omdat het toch ineens zo snel ging).
suc6
PS: www.parelli.nl
www.emielvoest.nl
natural-horsemanship.pagina.nl
kun je vrij veel info op vinden. Welke methode je gaat gebruiken, moet je helemaal zelf weten. Zoek uit wat het best bij je past en waar je je het lekkerst bij voelt.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 22:06

Ja ik ga het zeker ook vaker proberen, maar ik mijn ponys niet zo vaak Clown
maar 2 maanden in het jaar, want ze staan in frankrijk en ik ga hier nu naar school. En Wiskie, die pony waar ik het bij geprobeert had is mijn pony niet en bernard wou hem verkopen, omdat hij dus nogal 'onhandelbaar' is, niet ingereden en niet te vangen een schuw, en hij is 7 jaar.
Maar als ik ze strax weer zie en hij is er nog blijf ik het ook zeker nog wel herhalen!! ik hoop idd dat ie dan een keer helemaal naar binnen komt. Maar doe jij <hilary> dus ook aan join ups? ik heb eigenlijk nog nooit iemand gesproken die het ook wel is geprobeert heeft!
Thanx voor de rechties, ook Yuma, heb je al terug ge pb't !