Hallo! Ik ben op zoek naar een stal omg.Den Haag??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Favre

Hallo! Ik ben op zoek naar een stal omg.Den Haag??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 20:30

Hallo allemaal!!

Ik ben op zoek naar een stal/manege omg Den Haag/Wassenaar/Leidschendam e.o. Weet iemand iets??

Groetjes!

loveyaliefie

Re: Hallo! Ik ben op zoek naar een stal omg.Den Haag??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:30

wat zoek je precies? er zijn namelijk best veel stallen in die buurt.
ik zal een paar op een rijtje zetten met mijn mening:

wittebrug: gezellig, goede, kleine lessen en zorgen goed voor de paarden. helpen waarbij nodig. 5 min van strand, bos en duinen. er zijn plannen om te verhuizen naar grotere locatie.

berestein: niet echt een manege waar ik mijn paard graag neer zou zetten, heb er een tijdje gestaan maar vond het niet gezellig, ik heb meegemaakt dat er in me les 15 mensen meereden!!

riouw: hoe het voor eigen paarden is weet ik niet. maar mijn ervaring met de lessen is niet heel goed. vriendin kwam daar als beginner ik ging mee kijken en haar paard was verkeerd opgezadeld hoofdstel zat verkeerd enz (gedaan door iemand van manege) dus vriendin gaat vragen of iemand kan helpen en krijgt als antwoord ja geen tijd je doet het zelf maar. wel lekker dicht bij bossen en duinen en strand en bovendien leuke buitenstalletjes.

cavelier: qua lessen en omgang met de paarden heel erg slecht. maar qua lokatie egt super!!! 10 stappen op strand en in duinen. met eigen paard veel vrijheid niet veel mensen die op je letten omdat het bijna leeg is.

dit zijn een aantal stallen er zijn er nog veel meer in de omgeving maar als ik zou moeten kiezen zou ik absoluut voor de witte brug gaan. dit omdat het er gezellig is en ze heel veel voor de paarden over hebben. het is wel een beetje klein maar er zijn plannen om te verhuizen en bovendien vind ik persoonlijk een kleine manege fijner dan een grote.

veel succes met zoeken en laat je weten wat het geworden is? als je nog meer over stallen in den haag wilt weten kan je me pb'en weet ook nog een aantal privestallen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:47

Ik zou gewoon de telefoongids kijken en dan bij maneges.. En gewoon zelf gaan kijken..Wij kunnen niet zeggen wat jij leuk zal vinden.. zo vind ik Berensteijn helemaal niet erg.. En de Witte Brug is weer niet mijn manege.. Er zijn hier zoveel stallen dat er vast eentje moet tussen zitten waar jij je het prettigst bij voelt..

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:38

Ik zou inderdaad ook gewoon bij verschillende stallen langs gaan. Waar de één het onwijs naar z'n zin heeft vindt de ander er niets aan.

Ik sta zelf op Hippisch Centrum Westland.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:29

Ik heb bij de Witte Burg gewerkt. De verzorging is slecht. 1 x per week wordt er uit gemest. Er is geen mestput of plaat. De dag voordat er gemest wordt is er een giga ammoniak lucht in de stal. Er mag geen deur openstaan i.v.m. millieuwet!!!!! Ligt aan een zeer drukke weg. De binnenmanege is zeker 5 min. stappen en er is geen buitenbak. De Witte Burg is eigenlijk alleen een stal met verder niks. Er is dus geen bak, paddock naast de stal. De manege is alleen open op de tijden dat er personeel is. Als je een eigen paard daar heb staan, dan kan je dus niet denken van goh ik ga lekker ff rijden.
Die verhuizing staat al een jaar of 10 in de planning. Of dat ooit gaat gebeuren........

Ik ben een jaar of 34 geleden bij Berenstein begonnen. Later ben ik naar Manege El-Sham in Monster gegaan. Daar was het bere gezellig. Ik ben later verhuisd naar Voorschoten en heb toen bij Manege Santhorst gereden (van Santen) in Wassenaar.
Na heel wat jaren hebben we een eigen paard gekocht. We hebben 6 jaar bij Manege Hestar gestaan in Leidschendam.

loveyaliefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:37

PhiaBink schreef:
Ik heb bij de Witte Burg gewerkt. De verzorging is slecht. 1 x per week wordt er uit gemest. Er is geen mestput of plaat. De dag voordat er gemest wordt is er een giga ammoniak lucht in de stal. Er mag geen deur openstaan i.v.m. millieuwet!!!!! Ligt aan een zeer drukke weg. De binnenmanege is zeker 5 min. stappen en er is geen buitenbak. De Witte Burg is eigenlijk alleen een stal met verder niks. Er is dus geen bak, paddock naast de stal. De manege is alleen open op de tijden dat er personeel is. Als je een eigen paard daar heb staan, dan kan je dus niet denken van goh ik ga lekker ff rijden.
Die verhuizing staat al een jaar of 10 in de planning. Of dat ooit gaat gebeuren........

hier wil ik toch nog even op reageren. er is wel een buitenbak, die is nog niet optimaal maar ze zijn er mee bezig. personeel is bijna altijd aanwezig en met eigen paard kan je bijna altijd rijden alleen zijn ze soms zondagmiddag dicht en dat is lang niet altijd. verhuizing staat inderdaad al een tijdje op de planning maar ze zijn er wel echt mee bezig en het gaat steeds meer vaste plannen aannemen, dus ik denk wel dat dit binnenkort gaat gebeuren. naar mijn weten word er meer dan 1x per week uitgemest alleen wel maar 1x in de week helemaal leeg.

PhiaBink het kan zijn dat je andere ervaring hebt met wittebrug maar dit is hoe ik zie dat het er laatste tijd aan toe gaat

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:11

Hier zijn al heel veel topics over, dus even zoeken? Of misschien iets duidelijker aangeven wat voor soort stal je zoekt. Klein, groot, binnenbak, buitenbak, prijsklasse, weidegang?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:37

loveyaliefie schreef:
PhiaBink schreef:

hier wil ik toch nog even op reageren. er is wel een buitenbak, die is nog niet optimaal maar ze zijn er mee bezig. personeel is bijna altijd aanwezig en met eigen paard kan je bijna altijd rijden alleen zijn ze soms zondagmiddag dicht en dat is lang niet altijd. verhuizing staat inderdaad al een tijdje op de planning maar ze zijn er wel echt mee bezig en het gaat steeds meer vaste plannen aannemen, dus ik denk wel dat dit binnenkort gaat gebeuren. naar mijn weten word er meer dan 1x per week uitgemest alleen wel maar 1x in de week helemaal leeg.

PhiaBink het kan zijn dat je andere ervaring hebt met wittebrug maar dit is hoe ik zie dat het er laatste tijd aan toe gaat

Als je zegt dat er nu meer dan 1 x uitgemest wordt, waar laten ze de mest? Op donderdag werd er uitgemest en de mest werd op de stoep gelegt en werd om 12 uur opgehaald. Er stonden 2 kruiwagens waar eventueel mest in kan.

De verhuizing naar de overkant zit al jaren in de pen. Ik zie dat nog niet gebeuren. Ik ben daar nu al een jaar of 8 weg. Toen waren ze er al een paar jaar mee bezig. Ze waren er toen ook al echt mee bezig. Ik heb zelfs tekeningen gezien. Ik denk dat ze al een jaar of 12!! aan het wachten zijn om naar de overkant te gaan.
Als je een eigen paard daar heb staan, kan je alleen binnen komen als er personeel is. Personeel is er niet van bijv. 8 tot 23.00 uur konstant aanwezig. Dus ben je aangewezen op de tijden dat er iemand is. De bak is niet bij stal, dus je kan naar de overkant gaan als de bak daar vrij is. De bak is van de bereden politie.

Als ik een paard op een stal in pension heb, dan wil ik toch rijden wanneer ik wil. Je kan alleen 's avonds in de les meerijden in een kleine binnenbak. Ik denk dat hij 18 x 32 is. Dan met 10 paarden???? Lijkt me niet lekker rijden.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:22

Ik zou als ik jou was in het telefoonboek gaan kijken en dan een beetje gaan rondkijken. Meestal helpt een eerste indruk al. Blij dat iedereen verschillende meningen heeft, anders stond iedereen uit Den Haag op 1 stal Tong uitsteken

In Rijswijk/Wateringen heb je ook nog manege de Voortstede, heb hier vroeger manegeles gehad, twee binnenbakken, een grote buitenbak, maar niet veel mogelijkheden om naar buiten te gaan.

Ik sta nu op Santhorst in Voorschoten, ben er op zich tevreden. Maar nogmaals, je kan het beste zelf een beetje gaan kijken. Zoals je hierboven leest, de ene is over een bepaalde stal prima tevreden en de andere vind het helemaal niks, je moet het zelf ervaren/zien denk ik.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:18

PhiaBink schreef:

Als je zegt dat er nu meer dan 1 x uitgemest wordt, waar laten ze de mest? Op donderdag werd er uitgemest en de mest werd op de stoep gelegt en werd om 12 uur opgehaald. Er stonden 2 kruiwagens waar eventueel mest in kan.

De verhuizing naar de overkant zit al jaren in de pen. Ik zie dat nog niet gebeuren. Ik ben daar nu al een jaar of 8 weg. Toen waren ze er al een paar jaar mee bezig. Ze waren er toen ook al echt mee bezig. Ik heb zelfs tekeningen gezien. Ik denk dat ze al een jaar of 12!! aan het wachten zijn om naar de overkant te gaan.
Als je een eigen paard daar heb staan, kan je alleen binnen komen als er personeel is. Personeel is er niet van bijv. 8 tot 23.00 uur konstant aanwezig. Dus ben je aangewezen op de tijden dat er iemand is. De bak is niet bij stal, dus je kan naar de overkant gaan als de bak daar vrij is. De bak is van de bereden politie.

Als ik een paard op een stal in pension heb, dan wil ik toch rijden wanneer ik wil. Je kan alleen 's avonds in de les meerijden in een kleine binnenbak. Ik denk dat hij 18 x 32 is. Dan met 10 paarden???? Lijkt me niet lekker rijden.

PhiaBink, het is roeien met de riemen die je hebt! Je kunt veel zeggen van de Witte BRUG, maar niet dat ze niet goed voor hun paarden zorgen! Ik heb (veel) maneges meegemaakt waar dit minder hoog op de prioriteitenlijst staat dan bij de Witte Brug.

Er is door milieuwetgeving geen andere mogelijkheid dan 1x per week uitmesten, en dus gebruik maken van het potstal systeem. Toch vind ik de stallen er keurig bij liggen, en krijgen de paarden meer dan voldoende vers stro elke dag.

Ze zijn inderdaad al jaren bezig de overkant te kopen, en in al die tijd zal de gemeente geen poot uitsteken om er ook maar iets aan op te knappen! Ze rekken zelf de verkoop door er achterlijk hoge prijzen voor te vragen. Er zijn inmiddels al vele makelaars aan te pas gekomen. De stand van zaken is dat de gemeente voor 1 oktober met een definitieve vraagprijs zou komen op advies van 3 onafhankelijke makelaars. Ze hebben er alleen geen jaartal bijgezegd, want ze zitten nu nog op antwoord te wachten. Nee, die ambtenaar heeft ontslag genomen, en ze zijn er nog niet aan toe gekomen om deze "zaak" over te dragen aan een collega.

Met 10 paarden in een les kwam 8 jaar geleden nog veel vaker voor dan nu. Het is zelden dat wij met meer dan 6 of 7 rijden, en dan nog... Je leert er goed van sturen, en als je dat onder de knie hebt, hoef je geen last van elkaar te hebben!

Ik ben het met je eens dat ik een eigen paard daar niet in pension zou zetten, al is het maar omdat er geen mogelijkheid is om hem buiten los te gooien, maar om de stal af te kraken op ervaringen van 8 jaar geleden vind ik ook wat overdreven!

Zo, nu weer on topic...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:13

bij 9 van de 10 stallen wordt maar een keer in de week uitgemest Haha! Haha! Haha! Eigenlijk overal wel Haha! Haha! Haha!

Elke dag opstrooien en beetje rechttrekken en eens in de week alles eruit, schoon vegen en nieuw stro erin. En ik loop en liep bij goed gerespecteerde stallen rond hoor Haha!

Eigenlijk is dit nog het beste voor de paardenvoeten Haha! Haha! Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:43

gijsenkim schreef:
bij 9 van de 10 stallen wordt maar een keer in de week uitgemest Haha! Haha! Haha! Eigenlijk overal wel Haha! Haha! Haha!

Elke dag opstrooien en beetje rechttrekken en eens in de week alles eruit, schoon vegen en nieuw stro erin. En ik loop en liep bij goed gerespecteerde stallen rond hoor Haha!

Eigenlijk is dit nog het beste voor de paardenvoeten Haha! Haha! Haha!

Ik heb niks tegen een potstal. Onze pony's staan ook op een potstal. Het is dan wel een loopstal, dus altijd frisse lucht.
Bij de Witte Brug zijn deuren en ramen dicht. Daar ben ik wel heel erg op tegen. Een paard hoort in een frisse stal te staan met goede ventilatie. Als je daar binnen komt 2 dagen voordat er gemest wordt, dan kan je tegen de ammoiniak lucht aanhangen. Tranen springen in je ogen van de lucht. Laat staan hoe het in de zomer is met 25 graden!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:04

Enn Renaat heb je al wat gevonden dan???
Tis jmmr dat de Rottemeren te ver weg voor je is he ,anders hadden we lkkr bij elkaar kunnen staan Knipoog
Had mn broertje ook nog afentoe mn paardjuh kennen rijden hihi. Haha!