Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PhiaBink schreef:Ik heb bij de Witte Burg gewerkt. De verzorging is slecht. 1 x per week wordt er uit gemest. Er is geen mestput of plaat. De dag voordat er gemest wordt is er een giga ammoniak lucht in de stal. Er mag geen deur openstaan i.v.m. millieuwet!!!!! Ligt aan een zeer drukke weg. De binnenmanege is zeker 5 min. stappen en er is geen buitenbak. De Witte Burg is eigenlijk alleen een stal met verder niks. Er is dus geen bak, paddock naast de stal. De manege is alleen open op de tijden dat er personeel is. Als je een eigen paard daar heb staan, dan kan je dus niet denken van goh ik ga lekker ff rijden.
Die verhuizing staat al een jaar of 10 in de planning. Of dat ooit gaat gebeuren........
loveyaliefie schreef:PhiaBink schreef:Ik heb bij de Witte Burg gewerkt. De verzorging is slecht. 1 x per week wordt er uit gemest. Er is geen mestput of plaat. De dag voordat er gemest wordt is er een giga ammoniak lucht in de stal. Er mag geen deur openstaan i.v.m. millieuwet!!!!! Ligt aan een zeer drukke weg. De binnenmanege is zeker 5 min. stappen en er is geen buitenbak. De Witte Burg is eigenlijk alleen een stal met verder niks. Er is dus geen bak, paddock naast de stal. De manege is alleen open op de tijden dat er personeel is. Als je een eigen paard daar heb staan, dan kan je dus niet denken van goh ik ga lekker ff rijden.
Die verhuizing staat al een jaar of 10 in de planning. Of dat ooit gaat gebeuren........
hier wil ik toch nog even op reageren. er is wel een buitenbak, die is nog niet optimaal maar ze zijn er mee bezig. personeel is bijna altijd aanwezig en met eigen paard kan je bijna altijd rijden alleen zijn ze soms zondagmiddag dicht en dat is lang niet altijd. verhuizing staat inderdaad al een tijdje op de planning maar ze zijn er wel echt mee bezig en het gaat steeds meer vaste plannen aannemen, dus ik denk wel dat dit binnenkort gaat gebeuren. naar mijn weten word er meer dan 1x per week uitgemest alleen wel maar 1x in de week helemaal leeg.
PhiaBink het kan zijn dat je andere ervaring hebt met wittebrug maar dit is hoe ik zie dat het er laatste tijd aan toe gaat
PhiaBink schreef:
Als je zegt dat er nu meer dan 1 x uitgemest wordt, waar laten ze de mest? Op donderdag werd er uitgemest en de mest werd op de stoep gelegt en werd om 12 uur opgehaald. Er stonden 2 kruiwagens waar eventueel mest in kan.
De verhuizing naar de overkant zit al jaren in de pen. Ik zie dat nog niet gebeuren. Ik ben daar nu al een jaar of 8 weg. Toen waren ze er al een paar jaar mee bezig. Ze waren er toen ook al echt mee bezig. Ik heb zelfs tekeningen gezien. Ik denk dat ze al een jaar of 12!! aan het wachten zijn om naar de overkant te gaan.
Als je een eigen paard daar heb staan, kan je alleen binnen komen als er personeel is. Personeel is er niet van bijv. 8 tot 23.00 uur konstant aanwezig. Dus ben je aangewezen op de tijden dat er iemand is. De bak is niet bij stal, dus je kan naar de overkant gaan als de bak daar vrij is. De bak is van de bereden politie.
Als ik een paard op een stal in pension heb, dan wil ik toch rijden wanneer ik wil. Je kan alleen 's avonds in de les meerijden in een kleine binnenbak. Ik denk dat hij 18 x 32 is. Dan met 10 paarden???? Lijkt me niet lekker rijden.
Eigenlijk overal wel

gijsenkim schreef:bij 9 van de 10 stallen wordt maar een keer in de week uitgemest![]()
![]()
Eigenlijk overal wel
![]()
![]()
Elke dag opstrooien en beetje rechttrekken en eens in de week alles eruit, schoon vegen en nieuw stro erin. En ik loop en liep bij goed gerespecteerde stallen rond hoor![]()
Eigenlijk is dit nog het beste voor de paardenvoeten![]()
![]()