Ik merk bij Ranouk dat ze van bijna alle maten schuurplekken (ook bij schoftbeschermers) krijgt, en dat is natuurlijk niet aangenaam voor haar.
Daarom vraag ik mij af waar je dekens op maat kunt laten maken, dit zal vast wel meer kosten, maar om nooit meer schuurplekken te krijgen is het dat wel waard.
Heeft geen zin alle dekens zullen schuren. Het ene paard is er gevoeliger voor dan de ander!
Wij hebben daar een oplossing voor gevonden: Neem een halsdeken die van fleece is met een zo kort mogelijke hals maar die wel voldoende onder de deken uit steekt. Naai op die fleece deken met hals op de plaats vn de schoft een dik kussen van het zachtste fleece dat je kan vinden. Doe dat ook voor de borst op de plaats van de schuurplekken. Nu is je paard met een soort stootkussens beshermd.
Een schoft-borst beschermer helpt niet heb ik me op verschillende adressen lateen adviseren.
LET OP!!! Neem geen wollen deken want als het regent zuigt de deken zich helemaal vol met water en krijgt je paard het koud. BIj fleece gebeurt dit niet. We hebben 2 paarden zo in de dekens gewikkeld en ik ben dik tevreden want het is een stuk minder
TIP: op www.agradi.nl staat een halsdeken van fleece van harrys horse voor tussen de 40 en 50 euro die heb ik ook en hij bevalt me goed!!