Paardenhouderij (AOC Friesland/Groenhorst College...)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Paardenhouderij (AOC Friesland/Groenhorst College...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 19:20

Een tijdje geleden ben ik naar de open dag van het AOC Friesland (in Leeuwarden) geweest. Het kwam allemaal erg goed over... Tot nu toe twijfel ik erg tussen het Groenhorst College in Barneveld (ben ik een tijdje geleden geweest) en het AOC Friesland. Daarom wil ik graag wat reacties van mensen die op het AOC Friesland zitten of hebben gezeten.
(Dat ik paardenhouderij ga doen staat al vast, dus daar hoef ik geen commentaar op!)

Wendy15

Re: Paardenhouderij (AOC Friesland/Groenhorst College...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 07:55

Niemand?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:10

Ik heb op Barneveld gezeten (sorry geen Friesland dus Knipoog) En dat is wel écht een heeele leuke school!!!
Paardenhouderij bleek toch niet te zijn wat ik echt wilde doen dus ik ben gestopt, maar ik baalde wel heeel erg dat ik dan weg moest van school Haha!
Het eerste jaar krijg je les op manege de Burght en dat is gewoon super leuk!
Echt superleuke docenten en leuke paarden en en en.... Haha!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:16

ik zit op t aoc in leeuwarden, wel ns waar geen paardenhouderij maar dierverzorging maar dat lijkt wel erg op elkaar Clown

T is een erg leuke school, wel mbo dus veel wisselende rosters en vaak onduidelijkheid en zo.

maar verder wel een leuke school, zeker de moeite waard Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 14:37

Barneveld vond ik ook erg leuk. Het is nu trouwens niet meer zo dat je op de Burght les krijgt, omdat ze nu zelf een heel paardengebeuren hebben.

Het AOC leek mij ook al een erg leuke school, maja, zo'n school laat zich op een open dag natuurlijk van z'n beste kant zien he. Op zo'n moment zie je de mindere dingen niet, dus wilde toch graag wat reacties van mensen die daar op school zitten...

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:44

ik wilde erg graag naar het AOC paardenhouderij in Enschede... dat is mij door (behoorlijk) veel mensen niet aangeraden.. ondanks dat je hier geen commentaar op wilde wil ik dit toch even zeggen.

Je wilt natuurlijk van je hobby ontzettend graag je werk maken. Maar wat wil je worden.. wat ga je doen.. hoe start je het op en hoe kom je aan het geld werd mij gevraagd...
dat was dus het grote probleem... ik heb natuurlijk absoluut zeggen over wat jij gaat doen en die keuze maak je ook zelf...

ik vond het erg moeilijk om te horen (ook van mijn ouders) dat hier eigenlijk geen toekomst in zit. Of je moet eerst voor een ander beroep kiezen. Het blijft moeilijk maar ik zou het moeten accepteren.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:35

Ik zit in Barneveld op school (Paraveterniar) en vind het een erg leuke en goede school. Lekker Bokken in tussenuren, zoals nu)
Heb hiervoor Helicon gedaan en dat was echt waardeloos.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:40

Ik ga volgend jaar naar Barneveld opleiding paardenhoudrij doen. Ik kreeg een heel goed beeld van de school. Maar dat zal je zelf ook al hebben gezien.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:46

Ik heb idd een goed beeld van de school gekregen. Het lijkt me een erg goede school. Heb er ook veel positiefs over gehoord....

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:11

Toch even over de opleiding: Ik heb m gevolgd in Roermond. Ik zit nu in het laatste jaar en ga hierna een andere opleiding volgen omdat er nauwlijks toekomst in de paardenwereld zit.

Ik heb wel banen aangeboden gekregen, in Zweden en in USA, maar dat is me te ver van huis. In nederland zijn ook wel banen te vinden, maar denk erbij na dat dit werk niet spectaculair verdiend. Het is en blijft voornamelijk liefde voor het dier. Als je je geld in de sport wil gaan verdienen moet je heeeel goed zijn én de goede mensen tegenkomen. Iets wat maar enkele ruiters lukt...

Ik heb tog wel spijt van het feit dat ik deze opleiding 4 jaar gedaan heb, en er nu dus nog nauwelijks iets mee kan. Als ik het over had kunnen doen had ik iets gekozen waar ik toekomst in had en daarnaast een curcus van deze opleidnig gevolgd...

Dus denk er heel goed over na en overweeg je toekomst in deze wereld

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:12

Nog zo'n Groenhorster hier Tong uitsteken
Ik doe geen paardenhouderij, maar paraveterinair, maargoed..
Vind het een erg leuke school, hoor van oud leerlingen ook dat ze best weer terug willen. haha.
Ik ben destijds ook naar een AOC bij ons in de buurt wezen kijken, maar dat leek me een stuk minder leuk..

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 14:59

ook ik zeg ga lekker naar Barnevedl, qua gezelligheid maar ook voor alle praktijkervaring die je daar op kunt doen....