De dresuurwereld in.. Help me! Moeilijke keuze..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

breezerlover

De dresuurwereld in.. Help me! Moeilijke keuze..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 18:19

Ik ga 100% zeker naar de paardenhouderij opleding in Geldermalsen.. Ik heb nu een bijna 5 jarige draversmerrie..
Ze zit niet eens in de B-Dressuur, nu ga ik stage lopen, verblijven en rijden op een dressuur/menpaarden fokstal.
Het is belang dat je goed in de dressuur zit, je moet het laten zien met jou paard. Maar mijn paardje kan dat niet Verdrietig
Ik heb ge-oefend en ge-oefend en echt doorgejakkerd met haar.
Maar ze krijgt het maar niet onder de knie, het zit helaas ook niet in haar..
Problemen met de achterhand, te veel snelheid, sterk in de mond noem maar op..
Nu heb ik een dressuurruin gevonden, waar ik helemaal verliefd op ben geworden.. Bloos

Ik weet niet hoe ik het mijn ouders moet vertellen dat ik mijn huidige paardje weg wil doen, dan snappen ze het niet... en ze zeggen dat ik harder moet oefenen enzo... je kent het wel.. Maar het zit gewoon echt niet in haar.. Hoe erg en jammer ik het ook vind, maar het is mijn toekomst of mijn paardje die ik een jaartje heb..

Wat zouden jullie doen ??
En kunnen jullie tips geven wat ik moet zeggen tegen mij ouders.. ??

Alvast bedankt.. !!

groetjes Silvii..

zoefie

Re: De dresuurwereld in.. Help me! Moeilijke keuze..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:15

Eh, als het echt niet in je paardje zit, kun je het je paardje niet aandoen om toch door te zetten (door je jakkeren volgens jezelf), maarre weet je wel zeker dat het aan het paardje ligt en niet aan jezelf?? Schijnheilig
Ik zou eens iemand anders je paard laten rijden, of goede les nemen. Bloos succes

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:20

Moeilijk..............
maar daarom ben ik wel blij dat ik het vooral als hobby heb gehouden. Ik heb ook zo'n paard dat eigenlijk totaal geen dressuurpaard is. Maar juist omdat het mijn hobby is heb ik die druk niet, ook al doe ik nog 3,5 jaar over onze 2e wp in de B, so what Cool

Maar moelijk, wat wil je zelf écht? Vind je je paard het belangrijkste of de carriere? Als je heel graag de sport in wilt dan is het inderdaad verstandiger om je paard te verkopen. Het voorkomt ook een hoop frustraties op die manier.
Is de opleiding je veel waard maar niet alles, kies dan voor je paard.
Alleen jij kan die keuze maken.
Succes!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:28

Is er geen contact persoon op de school die het probleem met je ouders kan opnemen?

_FrOggyLove_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:40

Ik zou als ik jou was gewoon eens goed met mijn ouders gaan praten, en ze uitleggen dat de pony die je nu hebt niet geschikt is voor dat wat jij wilt gaan doen. Als je pony wel geschikt zou zijn, zou er wel iets verbeteren nadat je zoveel geoefend hebt, maar het kan ook zijn dat de band tussen jou en je pony mischien niet zo goed is?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:23

Ik doe de opleiding paardenhouderij en wilde graag verder met de dressuur komen. Mijn twee pony's zijn te oud om nog echt goed te worden en ik mag er van m'n moeder geen wedstrijden mee rijden. Ook word ik dit jaar 18 dus ik wilde heel graag een dressuurpaard. Mijn moeder was er heel erg tegen (mijn ouders zijn gescheiden) en mijn vader wilde er wel over na denken en nu heb ik dan eindelijk een paard Haha! de vriend van me moeder speelde altijd heel erg de baas over m'n pony's en dan mocht ik soms niet rijden enz.. en nu kan ie dat niet meer dus ik heb er verder geen spijt van. M'n moeder is t er nog niet mee eens maar dat kan me niet veel schelen. Ik mag nu alleen niet meer op de pony's rijden Huilen

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:27

Tsja, wat wil je zelf het liefste??
Wil je echt die opleiding doen,moet je je ouders overtuigen dat je huidige paardje het niet aankan en het dus ook erg oneerlijk voor hem zou zijn om het nog harder te proberen. (als je zeker weet dat het aan de kwaliteit van je paard ligt)

breezerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 22:02

Tja, het is echt een moeilijke keuze..
Maar dit paardje heb ik een jaar, ik hou echt van haar en ben aan haar gehecht.. Maar als ik weet dat ze in goede handen komt, ze gaat namelijk zo wie zo naar een bekenden.. En ik heb het over mij toekomst enzo.. Daarom vraag ik jullie advies..

elmiran thnks voor je verhaaltje..