Gebeld door Hoefslag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Gebeld door Hoefslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 17:54

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus zet ik het maar hier. Zojuist werd mijn vriend gebeld door de Hoefslag voor een aanbod en die vroeg naar iemand met mijn achternaam??(Mijn vriend heeft een andere achternaam). Dus hij vraagt: hoe komt U aan mijn telefoonnummer? Via de KNHS. Hij snapt er geen pepernoot meer van. Dat zou betekenen dat hij onder mijn naam bij de KNHS staat geregistreerd, of ik sta onder zijn telefoonnummer bij de KNHS ingeschreven. Het lijkt er aardig op dat de KNHS onze privacygegevens aan het verkopen is. (mijn vriend heeft een 06 nummer, en ik ook). Zijn er nog meer mensen gebeld door de Hoefslag?

NehnaDagmar

Re: Gebeld door Hoefslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:57

Scheve mond Vaag.. Ik ben niet gebeld, maar als ik jou was zou ik zsm naar de KHNS bellen, dit mag niet gebeuren natuurlijk..

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:58

Ik ben tijd geleden ook gebeld door de Hoefslag of ik hun tijdschrift een tijdje (voor weinig) wilde uitproberen. Heb het gedaan maar vind er niets aan dus heb het ook weer afgezegd schriftelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:59

niet door de hoefslag wel door het bit..daardoor heb ik er ook een abo op Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:04

Mijn moeder is laatst gebeld door de Hoefslag, idd voor een abonnement (althans, het was voor mijn zusje maar zij zit voor een aantal maanden in het buitenland).

Ik kan me een recent topic herinneren van iemand die ook is gebeld door de Hoefslag en diegene vroeg zich volgens mij ook af hoe de Hoefslag aan zijn/haar telefoonnummer kwam.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 18:11

Die man aan de telefoon zei dus dat hij de info had van de KNHS, ik ga ze echt morgen bellen, wil wel eens weten hoe dat zit!

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:34

Ik ben ook gebeld door de hoefslag voor een abonnement! Ze vroegen: 'Ik zoek de paardenliefhebber van dit huis' Verward

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:28

MIj hebben ze een aantal weken terug ook gebeld voor een proef abonnement, ze zeiden toen dat ze het nummer via de knhs hadden gekregen. Vind het niet kunnen dat ze zomaar telefoonnummers uit gaan delen van mensen die lid van de knhs zijn.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:33

hoi,

yep ik ben al een keer of 10 gebeld, die men heeft echt zo,n ingestudeerd verhaal. wordt er een beetje eng van

heb al meeredere keren gevraagd niet meer te bellen, maar dat komt niet helemaal door geloof ik Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:43

Nou wat raar als de Knhs dat zou doen! Zelf geven ze nl. ook helemaal geen gegevens weg aan derden (en terecht), maar wel door geven aan andere instanties.

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:45

haha, irritante reclame altijd! Tong uitsteken
Hebben die tijdschriften ook een website?
Zoek namelijk nog een leuk tijdschrift om abo op te nemen

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:45

Dimpie schreef:
Ik ben ook gebeld door de hoefslag voor een abonnement! Ze vroegen: 'Ik zoek de paardenliefhebber van dit huis' Verward

Een maand of wat geleden werd ik ook gebeld voor een abonnement, met dezelfde vraag...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:50

Ik ook! Ben vergeten te vragen van wie ze het hadden, maar zal idd wel van de KNHS zijn. Hoe weten ze anders precies wie ze moeten hebben? Zeker allemaal geregistreerd paardenruiter (startkaart, stamboek e.d.)?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:27

hoi.
ik weet niet waarover jij gebeld bent,maar er stond een tijdje terug een melding in de bit.
hier werd gewaarschuwd dat er o.a. vragen werden gesteld uit naam van bit.
niet op in gaan want dit gaat niet van bit uit!!!
ik denk niet dat het knhs zomaar nummers vrij geeft.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:32

ja dat had ik ook... was nogal vervelend... me vader zei van ja je moet het zelf weten... ik zo aan de telefoon tegen die vent.. nee we hebben er geen belang bij Haha! zegtie zo... volgens mij heb je het een beetje verkeerd gevraagd Bloos! joehoe waar bemoei je je mee.... wij maken die keuze toch zelf wel Clown

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:43

als je ergens geregistreerd staat komen ze altijd achter gegevens
de hoefslag is van het BCM hetzelfde waar paard en sport ook gedrukt wordt en die gegevens worden uitgewisseld of je nu wil of niet maar dat is bij elk bedrijf zo
Zelfs je bank gegevens zijn nog niet prive als de belastingdienst die opvraagd krijgen ze die ook dus waarom zal het met zoiets simpels als een naam niet gebeuren
de telefoon nummers worden er wel bijgezocht
Heel waarschijnlijk dat de KNHS hier weinig of niets van afweet
want gegevens zoals telefoon nummers en namen van leden zijn niet beschermd

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:45

Hmm ik heb er geen last van want mn oude telefoonnummer staat nog geregistreerd bij de KNHS Knipoog Maar lijkt me idd vervelend.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:58

goldwing schreef:
als je ergens geregistreerd staat komen ze altijd achter gegevens
de hoefslag is van het BCM hetzelfde waar paard en sport ook gedrukt wordt en die gegevens worden uitgewisseld of je nu wil of niet maar dat is bij elk bedrijf zo
Zelfs je bank gegevens zijn nog niet prive als de belastingdienst die opvraagd krijgen ze die ook dus waarom zal het met zoiets simpels als een naam niet gebeuren
de telefoon nummers worden er wel bijgezocht
Heel waarschijnlijk dat de KNHS hier weinig of niets van afweet
want gegevens zoals telefoon nummers en namen van leden zijn niet beschermd

Je kunt hier dus tegen beroep in gaan. Want elk bedrijf is verplicht een geheimhoudingsverklaring te tekenen voor het niet doorgeven van persoonlijke gegevens aan derden! Het is zeker wel zo dat die gegevens beschermd zijn....een dokter heeft toch ook beroepsgeheim! Beetje onzin...ze mogen dat niet zomaar vrijgeven!!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:14

Ik ben een paar weken geleden ook gebeld voor een proefabonnement. Ik heb nog steeds niets ontvangen.

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:31

Javayo schreef:
Dimpie schreef:

Een maand of wat geleden werd ik ook gebeld voor een abonnement, met dezelfde vraag...

Hier hetzelfde. Ik was zo overdonderd dat ik ook vergeten was te vragen hoe ze aan m'n nummer kwamen...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:00

Wij werden ook op de huistelefoon gebelt.
Eigenlijk niet naar gevraagt hoe ze aan het nummer kwamen, maar de kans is groot dat dat ook via de KNHS was.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:02

hoe denk je dat het komt als goed doel A steunt, je ook post/telefoon van goed doel B, C, en D krijgt?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 22:32

maartjevO schreef:
haha, irritante reclame altijd! Tong uitsteken
Hebben die tijdschriften ook een website?
Zoek namelijk nog een leuk tijdschrift om abo op te nemen

Ik zou geen abo nemen op de hoefslag, de bit vind ik persoonlijk een veel leuker blad Haha!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 22:36

Het vreemde in het hele verhaal is, dat ze mijn vriend op zijn mobiel bellen en vragen naar iemand met mijn achternaam. Ik vraag me toch er af hoe dit kan. Zijn telefoonnummer staat in het telefoonboek onder zijn naam en ik heb een prepaid toestel, waarvan het nummer nergens geregistreerd staat. Het enigste wat wij samen hebben is hetzelfde adres Haha! . Ik begrijp er echt nog geen pepernoot van hoe dit allemaal is gegaan, maar ga morgen toch ff de KNHS bellen, van hoe dit nu zit. Jammer genoeg stond er bij nummerweergave geheim, dus ik weet niet wie er heeft gebeld. Zal de volgende keer eens zijn naam vragen Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:48

ik ben vandaag ook gebeld Lachen