kinderspelletjes? wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

kinderspelletjes? wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 17:50

ik ga binnenkort les geven aan een 7 jarig meisje die bang is om te rijden op haar pony. Nu leek het mij dus verstandig om haar de eerste lessen spelenderwijs weer vertouwen in haar pony te laten krijgen. maar ja, wat voor spelletjes raden jullie mij aan? (het is een prive les)
zelf zat ik te denken aan gymnastieken te paard, zonder beugels rijden aan de hand, iets van bekkertjes water overbrengen, bal vangen, slalommen, race in stap en langzaamste draven. wie oh wie heeft nog andere leuke dingen om te kunnen doen als spel? Alle is welkom!

Anick

Re: kinderspelletjes? wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:26

Als het kan met die pony... laat haar dan onder de pony doorlopen voor het rijden Tong uitsteken Dat heeft mij vertrouwen gegeven dat het paard niks doet Tong uitsteken
En reken maar dat ze trots zal zijn als ze dat gedaan heeft Haha!

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:32

Even denken wat ik weleens deed met kinderen (ben ik zelf ook nog half maar gaat om het idee....Tong uitsteken)
Het is inderdaad leuk als ze een trots gevoel over zichzelf krijgt, zelf vertrouwen is nog wel het belangrijkste.
Is ze ook bang 'aan de grond'? Dan is goed poesten en zelf vasthouden van de pony ook een mooi begin.
Over balkjes stappen, een doolhofje leggen van balkjes, veel zelf sturen van figuren, halt houden oefenen (hielp goed bij mij Bloos ).
maaruh, langzaam race in haar eentje? Tong uitsteken

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:33

Ik vond omgekeerd op een paard zitten echt wel leuk. Clown

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:53

Ga zonder zadel rijden, probeer dan een soort rondje, dus eerst in dameszit, dan andersom, dan naar de andere kant, dan weer gewoon, of laat haar op haar knieen zitten, dat leert ook heel goed!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:00

Boyke_Candy schreef:
Ga zonder zadel rijden, probeer dan een soort rondje, dus eerst in dameszit, dan andersom, dan naar de andere kant, dan weer gewoon, of laat haar op haar knieen zitten, dat leert ook heel goed!

Idd, doe ik ook altijd aan het eind van de les. Wij hebben een makke fjord waarbij ze altijd bokje springen (via de kont), maar dat kan natuurlijk niet bij elke pony. Verder deden wij ook altijd zonder beugels, dameszit, achterstevoren, ringsteken, slalom, eierrace, (water niet altijd), verder doen we ook 1x per week een poets en trutteluurtje. Daar mogen ze vlechten, poetsen, aaien, wassen enzo...beetje spelenderwijs...maar als ze bang is zou ik haar eerst maar aan je pony laten wennen voordat ze met 1 hand met een eitje een parcours moet afleggen Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 20:22

geloof dat ze alleen bang is met rijden. ze is er 1x flink afgedonderd omdat de pony een dondersteen schijnt te zijn. (niet gemeen, gewoon speels)
Dus het poetsen en wandelen hoort niet in mijn taken pakket Knipoog echt alleen dingen die tijdens het rijden kunnen worden gedaan.