SGW-Wedstrijden wel of niet???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eef1991

SGW-Wedstrijden wel of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 15:58

Ik heb vorig jaar meegedaan aan een SGW-wedstrijd (Keukenhofcross in Lisse) het was mijn allereerste wedstrijd. Het was helemaal geen moeilijk parcour, allemaal simpele hindernisjes niet hoger dan ongeveer 50 centimeter (voor mijn pony en mij een makkie) We hadden een jaar SGW-training en dat ging hartstikke goed en onze instructeur vond dat we er wel klaar voor waren. Nou, met inrijden ging het goed, ze was wel zenuwachtig maar ze spong alles en ik kon haar wel behoorlijk houden (normaal kan ik der echt nooit houden omdat ze zo sterk is). Uiteindelijk was ik aan de beurt en liepen we naar de start, toen begon het al, ze ging moeilijk doen. We waren bij de start en we mochten gelijk weg. Bij de 1e hindernis had ik al 2 weigeringen, maar uiteindelijk ben ik er in een rustig drafje overheen gegaan, maarja dan verlies je tijd en de volgende ruiter start 2 minuten na jou. dus na een paar hindernissen (waar ze langs gescheurd was i.pv. eroverheen) had het meisje achter mij mij ingehaald en zij ging veel harder als ik en mijn pony er natuurlijk met een noodvaart achteraan. Ik kon natuurlijk echt helemaal niks meer beginnen en ik heb bijna het hele parcours op een halve meter achter haar gesprongen. (ik was echt doodsbang, want als die andere pony een keer weigert gebeuren er echt ongelukken) dus toen bijna aan het eind van het parcours kwam de moeilijkste hindernis, een grote boog van manden, toen kreeg ik het echt heel erg benauwd en heb ik, waar ik nu nog steeds echt heel erg spijt van heb, der echt een hele harde ruk in der bek gegeven dat ze een beetje afremden. toen zat er 2 meter tussen en die pony voor mij weigerde die hindernis en die van mij schoot erlangs en rende het bos in en rende vlak langs een boom en toen (wat al verwacht werd) BOEM! ik tegen die boom aan en vervolgenens werd het zwart. een paar minuten later werd ik wakker en werd naar het ziekenhuis gebracht. Ik had een zwaar gekneusde knie. dat was allemaal een heel verhaal maar, ik ben nu dus een beetje bang geworden. Ik vraag advies aan jullie: Er is 1 en 2 April een Indoorcross in Lisse en aan de ene kant wil ik wel meedoen maar aan de andere kant durf ik niet. Mijn ouders zeggen dat eerst maar gewone springwedstrijdjes moet gaan rijden. Wat vinden jullie?
En als ik mee ga doen weten jullie dan of ik dan iets kan doen om der beter onder controle te houden? Martingaal helpt niet, misschien voor 1x met een ander bit ofzo? Ik weet het niet.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groetjes Eefje en Sanouschka

Kylan

Re: SGW-Wedstrijden wel of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:15

Ik zou als ik jou was eerst weer wat springparcoursen gaan doen, dan weer wat gaan SGW trainen. Daarna kan je mss wel weer een oefencross gaan doen. Zorg dat je eerst het vertrouwen terug hebt, anders gebeuren er ongelukken.

Een martingaal lijkt me wel een goed idee voor in de cross. Het is zoiezo veiliger omdat de teugels dan over de hals heen blijven als je eraf valt. Een ander bit kan je ook proberen. Hiermee moet je tijdens trainingen gewoon wat expirimenteren.

Heel veel succes ermee, ik hoop dat ik je nog eens tegen kom op een SGW!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:18

Ik denk hetzelfde als wat hierboven werd gezegd. Eerst wat springparcoursen en als dat goed gaat weer eens aan een SGW gaan denken. Er komen er nog genoeg dit jaar! En wat betreft dat bit; op wat voor bit rij je hem/haar nu? Je zou ook een pessoabitje kunnen proberen.

Veel succes!

eef1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 16:28

Kylan schreef:
Een martingaal lijkt me wel een goed idee voor in de cross. Het is zoiezo veiliger omdat de teugels dan over de hals heen blijven als je eraf valt. Een ander bit kan je ook proberen. Hiermee moet je tijdens trainingen gewoon wat expirimenteren.

Een Martingaal had ik met die wedstrijd ook om, maar dat hielp niet, maar het is idd wel veiliger voor de teugels.
En wat voor soort bitjes dan?
Ik rijd nu gewoon met een dubbelgebroken trensje...

eef1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 16:31

andrea16 schreef:
Ik denk hetzelfde als wat hierboven werd gezegd. Eerst wat springparcoursen en als dat goed gaat weer eens aan een SGW gaan denken. Er komen er nog genoeg dit jaar! En wat betreft dat bit; op wat voor bit rij je hem/haar nu? Je zou ook een pessoabitje kunnen proberen.

Veel succes!

Ik rijd haar nu op een dubbelgebroken trensje, ik kan idd een pessoabitje proberen, bedankt voor het advies en als ik geld heb zal ik er 1 kopen Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:36

Citaat:
Ik rijd haar nu op een dubbelgebroken trensje, ik kan idd een pessoabitje proberen, bedankt voor het advies en als ik geld heb zal ik er 1 kopen Knipoog

Misschien kan je zo'n bitje van iemand lenen om het uit te proberen en anders zou ik eerst kijken of je hem tweedehands kan krijgen. Even een advertentie plaatsen hier op bokt.