hengstendekens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hengstendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:17

ik ben op zoek naar een hengstendeken, een deken met gesloten voorkant, tot nu toe heb ik ze alleen in westernwinkels gezien mar geen een die waterdicht was nouja, op een na maar die had het motief van de amarikaanse vlag en dat vind ik nou niet echt geweldig.

wat zijn jullie ervaringen met zulke dekens die van mij zijn wel goed en waar hebben jullie ze vandaan?

Monnik

Re: hengstendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:42

Heb je gepbt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:55

Dit soort dekens wordt in Duitsland wel veel vaker verkocht. Daar heb ik ook wel waterdichte varianten gezien. Misschien heb je daar wat aan?

Verder is dit geen typisch westernonderwerp, dus verplaats ik het even naar vraag maar raak.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:06

Ik was van het weekend in westerbork bij Oregon trail tack store en die had nog 2 dekens liggen met een closed front. en volgens mij ook nog waterdicht, en in de aanbieding. als je van een amerikaanse vlag houdt dan zijn ze heel erg mooi.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:10

Oeps niet goed gelezen, ik vind trouwens persoonlijk dat dekens met een gesloten front niet echt makkelijk zijn. Als je paard een beetje kopschuw is dan is het lastig om ze op en af te doen. Bij de quarters is dat niet zo erg die zijn niet zo groot, maar ik verzorgde vroeger een paard van 1,72 en als die zijn hoofd omhoog deed kon ik er met mijn 1,70 niet meer bij. Zijn de dekens ook nog eens nat dan is het draaien ook geen pretje want ze worden ook behoorlijk zwaar.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:52

stomme vraag mischien van mij.. maar waarom heette ze dan hengsten dekens??
Omdat ze een gesloten borst hebben>? ik ken die dekens wel hoor,
maar wist nooit hoe ze heeten

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:56

ze heten hengste dekens omdat er voor geen gespen aanzitten waardoor de merrie beschadigd kan worden
Ik heb ze ook lang gebruikt omdat mijn paard er een op had toen ik hem kocht daarom heb ik er een tweede bijgekocht toen de andere versleten was
Heb ze altijd bij ons in de ruitersportzaak gekocht hadden ze gewoon liggen
Maar nu gebruik ik ze niet meer omdat een deken met een loopsplit toch wat beter is voor het paard zijn beharing
Als het paard wat ruim is kan een hengste deken al gauw gaan schuren en dan krijg je van die lelijke plekken op je paard

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:58

Ze wennen er snel genoeg aan hoor, mijn paardje was niet kopschuw maar ze vond het gewoon nooit zo prettig, ik kon haar wel poetsen op het hoofd hoor zo erg was het ook weer niet. Als ik nu die deken voor d'r houd en ik zeg; hoofdje (zoals met hoeven uitkrabben; voetje) dan komt ze meteen met d'r neusje naar voren. Als ze het eenmaal gewend zijn dam gaat het vanzelf... Ach gut

Ik denk dat je het toch bij een westernshop moet zoeken, is toch niks mis mee? http://www.d-starwesternruitershop.com daar staat een waterdichte tussen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:09

Ik heb voor mijn arabje ook ooit eens zo´n deken gekocht. Een Zenithdeken. Voor zowel voor mij als mijn paardje geen succes. Geen schuurplekken datwel. Maar een gigantisch gedonder om de deken op en af te doen. Ik weet nog wel dat ze toendertijd niet waterdicht waren, en vond dat toen ook vreemd.