Nu rijd ik op een handelstal en dus veel verschillende paarden, ik merk wel dat als er een paard steigerd dat ik wel bang geworden ben...
Is hier wat aan te doen?
Ik was echt nooit bang

gr claudia
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Fredt schreef:De kans dat als je paard steigert dat je achterover klapt én je been breekt is erg klein. De kans dat dat nog een keer gebeurd is dus best klein.
Het beste werkt denk ik om er vooral niet aan proberen te denken. Door bv op het moment van steigeren aan iets anders gaan denken. Als je al aan het denken bent dat je misschien achterover gaat slaan maak je het voor jezelf alleen maar enger. Je word dan banger en dat voelt het paard dan waarschijnlijk ook weer.
Nimmedor schreef:Gaat dat dan nooit weg
)
nadat ik eerst aan de longeerlijn heb gekeken of ze fris is of niet
wat een held he?!. Ik rijd normaal alleen met een spoortje en de slof hangt er voor spek en bonen aan en die zweep gooi ik na een kwartiertje ook wel weer af, maar ik voel me er nu toch wat zekerder door. Als ze na een kwartiertje lekker begint te sjouwen dan kan ik wel gewoon lekker ontspannen rijden.

Renske20 schreef:Nimmedor schreef:Gaat dat dan nooit weg
grote kans van niet....
ben zelf met mn eigen paard achterover geklapt door zn gestaak en gesteiger, die ging ook steil omhoog en tsja na die valpartij was ik van ieder paard dat steiogerde/huppelde doodsbang, zelfs mn pony die ik al 8 jaar heb die huppelde wat en ik zat er meteen verstijfd op...
heb mn paard nogsteeds, heb hem naar het Z1 gereden e nogsteeds heeft ie af en toe zn kuren, maar het gekke is, op hem ben ik niet bang trwijl ik juist met hem ben omgeklapt, maar als een ander paard ook maar iets omhoog komt ben ik meteen bang...
heb hierdoor ook heel lang voorover gedoken gezeten, zit inmiddels wel weer recht(als ik geen last van mn rug heb)