homeopatische middelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

homeopatische middelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 00:33

mijn paard heeft momenteel homeopatische medicijnen om een virus te bestrijden....kan dat kloppen dan het eerst erger wordt voorda thet beter wordt??wie weet da tof heeft er ervaring mee???gr emaartje Bloos

Huisvrouw

Re: homeopatische middelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:51

Toen mijn paardje homeopathische medicijnen kreeg omdat de reguliere artsen niet meer wisten wat ze moesten, vertelde de homeopaat, overigens ook dierenarts, er ook bij dat de klacht eerst erger kan worden voordat het verbeterd. Wel was het belangrijk het goed in de gaten te houden. Voor welk virus gebruik je homeopathische middelen?
Bij mijn paard zijn de klachten overigens nooit eerst erger geworden voordat ze verbeterden.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 00:57

Huisvrouw schreef:
Toen mijn paardje homeopathische medicijnen kreeg omdat de reguliere artsen niet meer wisten wat ze moesten, vertelde de homeopaat, overigens ook dierenarts, er ook bij dat de klacht eerst erger kan worden voordat het verbeterd. Wel was het belangrijk het goed in de gaten te houden. Voor welk virus gebruik je homeopathische middelen?
Bij mijn paard zijn de klachten overigens nooit eerst erger geworden voordat ze verbeterden.

ze krijgt medicijnen voor het herpesvirus en de lever en het immuunsysteem te verhogen....

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 01:01

Dat klopt vaak wel.
Onze pony is een half jaar lang behandeld met homeopatische middelen en de eerste vier weken zagen wij geen vooruitgang, het werd zelfs wat slechter.
Daarna kan het ineens heel hard vooruit gaan.
Op zich wel moeilijk, want je moet geduld hebben en dat is niet fijn als je paard zo ziek is.
Je geeft elke dag dat spul, en ziet geen resultaat, niet echt motiverend.
Maar net als je denkt, ik kan er beter mee stoppen, of het werkt niet, dan gaat het bergopwaarts, en soms heel snel ineens.

Onze pony werd behandeld voor vergifiging (Jacobskruiskruid) en kreeg twee keer per dag poeder en vier keer per dag druppels, waaronder ook druppels voor de lever.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 01:06

Anita_D schreef:
Dat klopt vaak wel.
Onze pony is een half jaar lang behandeld met homeopatische middelen en de eerste vier weken zagen wij geen vooruitgang, het werd zelfs wat slechter.
Op zich wel moeilijk, want je moet geduld hebben en dat is niet fijn als je paard zo ziek is.
Maar net als je denkt, ik kan er beter mee stoppen, of het werkt niet, dan gaat het bergopwaarts, en soms heel snel ineens.

Onze pony werd behandeld voor vergifiging (Jacobskruiskruid) en kreeg twee keer per dag poeder en vier keer per dag druppels, waaronder ook druppels voor de lever.

ow oke!!!dus het kan wel,toevallig da tje ook wat voor de lever had wee tje nog welke?gr

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 01:32

Emaartje schreef:
Anita_D schreef:
Dat klopt vaak wel.

ow oke!!!dus het kan wel,toevallig da tje ook wat voor de lever had wee tje nog welke?gr

Lever compositum van Groene Os.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 21:55

mijn homeopatische medicijnen heten:engystol=voor infectie te bestrijden op de luchtwegen,hypohysis= voor de lever geloof ik,carduuscomplex=immuunsysteem,herpessimplex=voor het herpes virus Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 15:24

ik heb nou weer homeopatische medicijnen erbij gekregen.als laatst wa tnog moeten kunnen gaan helpen voor de astmatische bronchites...het zijn 2 injecties dus spuit ik in de mond vna het paard.het is voor chronische ontstekingen..hoelang moet je r op rekenen wanneer het begint te werken gebruik het nou een week maar merk nog niks...of duurt dat even wie weet veel van homeopathie

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:07

kzou niet teveel aan het combineren gaan.

In het algemeen geld in de homeopathie (tenminste, in de cursus die ik volg) dat er voor elk paard een ideaal passend medicijn is dat overal voor werkt.
Heb je het goede medicijn te pakken, dan zullen klachten eerst verergeren over het algemeen (het middel werkt van belangrijk naar minder belangrijk en van binnen naar buiten).
Pas daarna wordt het beter.
Klopt het medicijn/middel niet bij je paard, dan zal het niet verergeren en niet verbeteren.

Hoop dat je er iets aan hebt!
Groetjes! Haha!