Trailer laad probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Trailer laad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 19:39

Vandaag was de maat echt vol. Heerlijk naar de hei geweest, maar op de terugweg een uur staan kloten om dat paard die trailer op te krijgen.
Op de heenweg van huis weg staat hij binnen 5 minuten erop.
Ik heb hem een half jaar geleden gekocht, toen zijn we 3 uur bezig geweest hem erop te krijgen, uiteindelijk de dierenarts gebeld, die heeft hem verdoofd. Zo is hij met 6 man de trailer in gesleept. Ik heb heel hard geoefend met hem, en thuis gaat dus alles prima. Het voordeel is dat we een dam hebben waar hij bijna niet langs de trailer kan gaan. Op de hei is het 1 grote open ruimte, hij schiet dus telkens langs de trailer op.
Hij krijgt een hele lege blik in zijn ogen, en reageerd helemaal nergens meer op. Niet meer op eten, niet meer op een tik, helemaal niets meer. Ergens vind ik het hartstikke zielig als ik hem zo zie.

Wie o wie heeft de oplossing?

DS_anne

Re: Trailer laad probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:58

Dreamstables kan je helpen met al je trailerlaad problemen. Voor meer info kun je kijken op de bovenste site uit mijn onderschrift of een keertje langskomen op onze open clinic avond op woensdagavond.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:33

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 20:46

rhijnauwen schreef:
je kunt ook contact opnemen met www.paardenbegrijpen.nl heb ik al hele goede dingen over gehoord!

Dank je!
Ik kreeg haar link net door via msn van iemand. Zij zit tenminste nog redelijk in de buurt.

Nimriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:00

Ik heb er zelf ook zo een (eigenlijk twee ).
Eerst was het een heel probleem om haar gewoon op stal in de trailer te krijgen... maar met veel geduld en oefen ging dat na een tijd al super.
En daarna naar de hei/bos ermee...nouw dat ging in het begin nog echt niet lekker Boos! . Maar toen heb ik een keer een stukje stroomdraad meegenomen en dat langs allebei de kanten gespannen (of aan mensen vragen of ze het vast willen houden ). En hoewel er natuurlijk helemaal geen stroom op stond weet ze dondersgoed wat het is en was het ineens niet meer zo heel groot probleem om die trailer in te gaan. Dit heb ik elke keer weer herhaald en tegenwoordig heb ik geen stroomdraad meer nodig ze loopt er zo in!
Misschien dat je hier wat aan hebt en anders de adresjes hierboven zijn ook zeer aan te raden.

ClooneyManon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:01

een vriendin had een paard die absoluut niet wilde laden, Marijke de Jong www.paardenbegrijpen.nl is er een dag mee bezig geweest, het paard loopt nu nagenoeg moeiteloos de trailer in en uit!