Synthetische bontshabrak goed/fout?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Synthetische bontshabrak goed/fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 18:18

Hai, ik ben toe aan een nieuw 'iets' voor onder het zadel. Normaal gebruik ik altijd mooie, dikke katoenen dekjes, maar ik heb nu niet het idee dat die zoveel bescherming bieden en alleen maar mooi zijn... Ik wil graag een dikke bontshabrak kopen, maar omdat echte schapenvacht zo'n 150 euro is (te duur) wil ik een synthetische kopen. Maar neemt dat wel voldoende zweet op? http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _07120.jpg Deze dus. Ok, alvast bedankt voor het reageren!

germie

Re: Synthetische bontshabrak goed/fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:13

Wat is er mis met die dunne katoenen dekjes? bij een goed passend zadel heb je niet meer nodig. Dan zou ik niet aan bontjes beginnen, veel te dik.

Maar als je toch bont wilt, neem dan de echte. Alleen een bontje onder je zadel is dan voldoende, een heel dek is niet nodig.

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:02

Ik zou niet voor een synthetische gaan. Die worden pluizig en plat.

Zelf heb ik die van Mattes: bevalt me prima! Eronder heb ik dan een gewone katoenen schabrak.

Overigens kosten die wollen onderleggers niet meer zoveel. Dat halve model heeft me 60 euro gekost en die volledige kosten iets minder dan 100 euro.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:02

Zo'n bontshabrak verdeelt de druk net zo. Vooral als hij een goede pasvorm heeft en dus goed op de schoft ligt. Mijn ervaringen zijn heel postitief. Ik heb een hele goede, van Imperial Riding die blijft heel erg mooi, ook na veelvuldig wassen. Als je interesse hebt (hij is wit) pb maar, ik doe hem weg omdat ik geen pony meer heb.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:10

Ik vind die synthetische bijzonder onprettig,
ze worden bikkelhard en zweet en warmte worden niet afgevoerd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:25

Sjuimpje schreef:
Ik vind die synthetische bijzonder onprettig,
ze worden bikkelhard en zweet en warmte worden niet afgevoerd.

Dan verschilt dat blijkbaar per merk. Ik heb ze ook wel gezien dat ze heel snel sleten en kaal werden. Bij een goed merk heb je dat niet.