Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Manuutje1990 schreef:Ik vind dat je het best met een martingaal kan proberen.. Maar alsjeblieft, begin niet aan slof, bijzet, of elastiek..
Ik vind het verschrikkelijke ondingen.. En zeker een slofteugel! Veel mensen gebruiken het omdat ze hun paard niet kunnen houden.. Maar daar is die helemaal niet voor bedoeld! Ik vind dat alleen de beste ruiters een slof mogen gebruiken (en dan heb ik het over topruiters) die weten tenminste precies wat ze er mee moeten, er zijn echt veel te veel mensen die hun paard verpesten met een slof, en het voor verkeerde doeleinden gebruiken.
Een bijzet vind ik helemaal verschrikkelijke onzin, het paard is verplicht om in de houding te lopen waarin jij die bijzet instelt. Hoe kan het dier dan ooit ontspannen? Aan de teugel, betekent echt veel meer dan een hals die gebogen is, met een bijzet loopt het paard in de krul, en dat is iets heel anders. En elastiek is in principe het zelfde als een bijzet alleen dan nog net iets vriendelijker. Maar net zo'n onzin vind ik.
Ook snap ik niet dat paarden zich niet verzetten tegen een slof of een bijzet etc. Je zou het is bij die van ons er aan moeten hangen, ze zou serieus moordneigingen krijgen, en dat is niet overdreven. (en dan heb ik het over een Belgisch Trekpaard)

Manuutje1990 schreef:Ik vind dat je het best met een martingaal kan proberen.. Maar alsjeblieft, begin niet aan slof, bijzet, of elastiek..
Ik vind het verschrikkelijke ondingen.. En zeker een slofteugel! Veel mensen gebruiken het omdat ze hun paard niet kunnen houden.. Maar daar is die helemaal niet voor bedoeld! Ik vind dat alleen de beste ruiters een slof mogen gebruiken (en dan heb ik het over topruiters) die weten tenminste precies wat ze er mee moeten, er zijn echt veel te veel mensen die hun paard verpesten met een slof, en het voor verkeerde doeleinden gebruiken.
capopjekop schreef:Manuutje1990 schreef:Ik vind dat je het best met een martingaal kan proberen.. Maar alsjeblieft, begin niet aan slof, bijzet, of elastiek..
En wie bepaalt er dan of je een topruiter bent? Moet je dan wedstrijden rijden op hoog niveau? Naar mijn mening hoeft je geen topruiter te zijn om aan hulpteugels mogen doen. Wat belangrijker is, is dat je die dingen met gevoel gebruikt, dat je weet waar je mee bezig bent. Ik ben trouwens niet uit op een discussie over hulpteugels, zijn er al zo veel van.
Maar een martingaal kan in mijn ogen niet zoveel fout doen. Ik zou hem dus gewoon proberen
Manuutje1990 schreef:Aan de teugel, betekent echt veel meer dan een hals die gebogen is, met een bijzet loopt het paard in de krul, en dat is iets heel anders.
Marieke_ schreef:Manuutje1990 schreef:Aan de teugel, betekent echt veel meer dan een hals die gebogen is, met een bijzet loopt het paard in de krul, en dat is iets heel anders.
Volgens mij wil elady niet dat haar paard aan de teugel krijgen, maar vraagt ze hoe ze haar paard beter kan terug nemen zodat ze ook op de terugweg normaal kan rijden.
Ben het er wel mee eens dat je er zeker buiten geen slof aan moet hangen.
Martingaal lijkt me idd een goede oplossing, die werkt alleen in als ze met dr hoofd omhoog gaat lopen drammen.
elady schreef:Manuutje1990
waar is precies de slof voor bedoelt zeg jij? Snap het niet helemaal wat je probeert te zeggen

elady schreef:Op buitenrit hoeft Lady zo wie zo niet aan de teugel te lopen..het is puur voor de ontspanning...dus het liefste zo min mogelijk hulpteugels eraan.
Morgen ga ik weer naar buiten..dus ga de tips van concorde toepassen.