Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ben ook wel benieuwt of er echt mensen zijn die het weten. Heb je het dan zelf nog niet geprobeerd?? Lijkt mij niet zo moeilijk 
Cinnepin schreef:Nou ik heb een merrie, een ruin en een hengst dus heb van alles wat te maken
De merrie is heel simpel, kan je natuurlijk makkelijk bij!
ok de ruin en de hengst, Ik doe het meestal met lauw water en een washandje ( ook heb ik het wel eens met babydoekjes gedaan )
Je doet dat om je hand heen ( eventueel als het heel vies is trek je plastic handschoentjes aan ) en je gaat met je hand voorzichtig in de koker ( er zijn maar weinig paarden die hem eruit hangen als je er mee bezig bent ) je voelt vanzelf wel aan hoe ver enzo dat allemaal kan..en zon maak je het daar vanbinnen gewoon netjes schoon! Wel voorzichtig natuurlijk! Maar let er wel op dat niet allen hengsten en ruinen dit toe zullen laten!
Citaat:Ik doe er ook altijd wat betadine shampoo bij en idd warm water
)
Weekt alles los en je haalt het er zo uit..
mijn hengst met het zelfde alleen is dit altijd een smeriger werkje, het stinkt altijd zo hard bij hem ,maar hij vindt het wel leuk hoor, als ik dit werkje moet doen blijft hij uren stilstaan
. Ik heb toen ook gewoon lauw water gebruikt en een washandje, en heb het er gewoon uitgetrokken en de velletjes eraf gewassen. Ik heb wel daarvoor een aantal keer zijn dingetjes aangeraakt (al sinds hij een paar dagen oud was), in de hoop dat hij hieraan gewend zou raken voor later
. Nu nog mag ik er tamelijk goed aankomen, al vind hij het niet meer zo plezant
.
.