groepsles of priveles?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simba2

groepsles of priveles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 16:33

ik heb een dochter van 7 jaar
zij heeft met stijl haar prive lessen achter de rug Bloos
nu rijd zij mee in de groep, maar ik vind wel dat ze nu niks meer bijleerd
nu is mijn vraag is zij nog te jong om dressuur lessen te volgen ze is tenslotte nog maar 7 jaar, of nog een tijdje gewoon in de groep laten
ik zelf (de papa) ben er zo niet op de hoogte van daarom deze vraag bij de mensen die het wel weten Doei!
Laatst bijgewerkt door Karin op 13-02-05 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Lenneke_

Re: vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:49

Ik vind sowiso dat je in een groepsles niet zoveel leert, tenzij je echt op een hele goede manege les hebt.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:53

Ik zou haar eerst lekker in de groep mee laten rijden om een beetje ervaring te laten krijgen, met leeftijds genootjes enzo, beetje spelen in de les met zo'n pony.
Mijn ervaring is als kleine kinderen al fanatiek op deze leeftijd dressuurles krijgen dat ze er al snel geen zin meer in hebben, als ze zelf graag wil kan je naast de groep prive les bij doen om de kneepjes beter te leren. Bij ons in de groep doen ze ook tikkertje en met balkjes spelen enzo en dat is voor een kind van 7 leuker als fanatiek priveles.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:54

ik vind dat je in groepslessen ook gewoon goed kan leren hoor, zolang je zelf maar wilt leren! natuurlijk leer je bij een privé instructeur meer maar dan kan je ook meteen een eigen pony kopen omdat je op manegepaardjes niks meer kan leren Bloos
ik zou haar zelf ook laten kiezen, als zij het leuk vind in de les waarom dan anders? ze rijd toch paard voor haar plezier..
als zij het niet leuk vind kan je anders beslissen toch?

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:55

als je haar nu eens groeplessen laat doen bv:om de twee weken
en in die andere week dan eens een nieuwe privé-dressuurles

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:00

ik zou haar lekker in de les laten rijden. vooral kijken of zij dat leuk vind niet te hard van stapel willen om haar gelijk dressuur lessen te gaan geven. ze leert vast nog wel iets en anders leert ze ervaringen op doen

succes met je keuze maken maar kijk vooral naar je kind wat zij wilt.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:00

Daar zijn ze op de manege denk ik niet blij mee want je hebt dan iedere twee weken een gat.

simba2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 17:04

de dochter rijd in de groep met zo een twaalf tot zestien paarden
daar rijd zo een beetje van al mee,schetlanders tot zeer grote paarden
ze moet ook soms op een tamelijk groot paard rijden, eentje van 1.50
schofthoogte, niet dat dit een probleem is maar er is geen groep met kinderen alleen, jammer genoeg niet
en ik spreek zeker niet van intensief dressuur hoor, dan bedoel ik met één lesje per week is toch ook eens afwisseling dacht ik zoal
en ze zal zeker in groep blijven rijden

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:01

Ik denk niet dat het voor een meisje van 7 jaar leuk is om in een les te rijden met 12 tot 16 andere paarden. Een beetje individuele aandacht is op die leeftijd ook goed!!
Een lesje met 5-6 kinderen zou beter geschikt zijn. Zo leert het kind spelender wijs (met andere kinderen van dezelfde leeftijd ) met paarden omgaan én paardrijden.

simba2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 21:14

Fredt schreef:
Ik denk niet dat het voor een meisje van 7 jaar leuk is om in een les te rijden met 12 tot 16 andere paarden. Een beetje individuele aandacht is op die leeftijd ook goed!!
Een lesje met 5-6 kinderen zou beter geschikt zijn. Zo leert het kind spelender wijs (met andere kinderen van dezelfde leeftijd ) met paarden omgaan én paardrijden.

daar heb je zeker gelijk in ik had het liever ook anders
maar ik moet de manege nemen die er is
daarom dacht ik al voor een lesje dressuur één maal per week
ze gaat nu gaan met haar eigen paardje en het zou toch leuk zijn als ze een paar oefeningen met haar eigen paardje kan leren
kan ze ook altijd verder oefenen thuis
ik zal zeker verder nog wat ronvragen wat het beste is
ik ben ook maar in het paardewereldje gekomen door de dochter
maar heb ondertussen zelf de microbe te pakken Haha!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:19

no offence: maar als je er geen verstand van hebt, hoe kan je dan zeggen dat je kind niks meer bijleert?

Ik rij nu alweer in de les, maar ik leer nog altijd! Nieuwe paarden, wedstrijdjes, springen, dressuur, buitenritjes...
Ik vind 7 jaar ook erg jong om al een eigen pony te hebben, die te verzorgen, dus verantwoording te hebben, een groepsles te rijden en eventueel ook nog een dressuurles..?
Pfff... dat is een hoop voor een meid van 7!

Toch zou ik denken aan een andere manege. In een groep van 12 tot groter is er weinig persoonlijke gerichtheid.
Of zoek 5 of 6 andere ouders met dezelfde mening en huur met zijn allen een intructrice...?

Of laat je kind zelf kiezen inderdaad. Maar kids hebben denk ik erg snel door van 'pappa of mamma wil dat'.
Helaas zitten er bij ons op de manege wel van die ouders, maar nadat het kind met een wedstrijdje helemaal in het nieuw was gestoken kwa kleding als enige, reed ze de vorige x ook gewoon in de manege-trui!

Ik zou zeggen: zoek een andere manege!

groetjes en succes ermee! Haha!