zadelplekken??? gelpad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

r3nee

zadelplekken??? gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 16:25

goofy heeft al heel lang witte haartjes op de plek waaar het zadel ligt.
het lijkt mij dat dit drukkingen van het zadel zijn. Ik heb alleen geen idee of het van dit zadel is (die ik nu heb) of dat ie het hiervoor ook al had?
ik denk niet dat hij er last van heeft (bokt/ steigert nooit, hij vind het goed als ik het zadel erop leg ed.)
toch ga ik wel een gelpad te kopen, voor als het erger wordt, of als hij er misschien wel last van heeft.
wie weet of dit zadeldrukkingen zijn, en of een gelpad helpt?

van boven
Afbeelding

rechter kant
Afbeelding

andere kant
Afbeelding

ps. ik vind trowues wel dat het op de foto erger lijkt Tong uitsteken

Liselot

Re: zadelplekken??? gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:03

je zou haast zeggen dat het drukkingen zijn... laat even een zadelmaker naar je paard en het zadel kijken. met een gelpad los je een probleem als dit niet op

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:53

zoals Lissy al zegt, laat er een zadelmaker naar kijken Ja

r3nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 18:05

ik heb geeen idee of er zadelmakers in de buurt zijn,
ja, bij divoza, maar dan kan ik moeilijk mijn pony meenemen...
of ziet diegene het ook zonder pony (alleen met het zadel???)

en hoe duur kost zo iemand?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:53

Je moeth et zadel en de pony tonen. Anders kunnen ze niet zien waar het zadel niet goed ligt.
Een goede zadelmaker is Kootstra. Maar niet goedkoop, past geen B-merk zadels aan. Maar hij levert wel goed werk. Een nieuw zadel bij hem wordt altijd eerst meegenomen naar het paard, paard wordt gemeten, en zadel wordt vervolgens aangepast. Daarna kun je het zadel telkens weer gratis laten opvullen of aanpassen indien nodig. Dit doet hij alleen met nieuwe zadels die hij verkoopt, begint bij 1300 euro.

r3nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 19:35

dat vind ik een beeetje te duur Tong uitsteken
mijn zadel nu is 2oo euro Bloos maar ook zeer slechte kwaliteit merk ik...
maar ik heb ook geen duurdere nodig, ik rijd gewoon voor de lol, beetje buiten, beetje crossen, beetje bak... ed

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:44

ook al rijd je voor de lol, je hebt een goed passend zadel nodig Knipoog
ik weet in de omgeving Groningen geen andere zadelmakers dan Kootstra.
Als de kwaliteit van je zadel ook al zo slecht is, en hij het niet waard is om veranderd te worden, zou je misschien een nieuw zadel kunnen kopen?
Bij de divoza kunnen ze aan huis komen om verschillende zadels te passen op je pony. Maar dan gaat het om nieuwe zadels.

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:45

r3nee schreef:
maar ik heb ook geen duurdere nodig, ik rijd gewoon voor de lol, beetje buiten, beetje crossen, beetje bak... ed

Maar dat wil nog niet zeggen dat je pony geen goed passend zadel verdient.
Het hoeft geen duur zadel te zijn, het hoeft ook geen nieuw zadel te zijn, maar passen moet het hoe dan ook wel.
Laat een zadelmaker bekijken wat het probleem is. Misschien dat hij met een kleine aanpassing je zadel toch nog passend kan maken op je pony.

Go0fy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:57

Hoowj renee, k heb nuw ook ff een account :D maja, mmmmm 8-), gaan we dan die gelpad kope of nie? moet je nog maar ff segge, kus emma :#

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:12

r3nee schreef:

Jeetje vreselijk zeg voor je pony.Als je een pony koopt moet je er ook voor zorg dragen dat je pony de beste verzorging krijgt.Waarschijnlijk heeft je paard last van zijn rug.Als eerste zou je moeten zorgen dat er een dierenarts naar je pony gaat kijken om je met zekerheid te kunnen zeggen wat er met zijn rug is.Verder zou ik mijn zadel na laten kijken een zadel van 200 euro van een vaag merk is vaak geen goed zadel en dat is waarschijnlijk dan ook de oorzaak van zijn zere rug.En waarom kun je je pony niet meenemen naar divoza dan kunnen ze naar je zadel kijken en naar je pony.Als iemand zegt dat ze alleen het zadel hoeven te zien is het geen goede zadelmaker ze moeten altijd zien hoe hij op je pony ligt.Tot dat je je zadel hebt laten nakijken zou ik hem niet meer op je pony leggen.Ik zou tot die tijd lekker gaan longeren.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:15

Geen gelpad aanschaffen, dan liever iets van bontje.
Gelpad maakt het erger, want zodra je het zadel op de gelpad legt, trekt de pad strakker om de schoft heen, dus daar los je niks mee op!!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:27

QuijoSavan schreef:
Geen gelpad aanschaffen, dan liever iets van bontje.
Gelpad maakt het erger, want zodra je het zadel op de gelpad legt, trekt de pad strakker om de schoft heen, dus daar los je niks mee op!!

Nee niets kopen eerst de oorzaak wegnemen dit lost niets op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:07

Alytje schreef:
Als de kwaliteit van je zadel ook al zo slecht is, en hij het niet waard is om veranderd te worden, zou je misschien een nieuw zadel kunnen kopen?
Bij de divoza kunnen ze aan huis komen om verschillende zadels te passen op je pony. Maar dan gaat het om nieuwe zadels.

Noem dan een paar andere zadelmakers als je wilt, ik ken alleen Kootstra.

Maar een zadel dat niet goed ligt is gewoon altijd fout. Duur hoeft een zadel niet te zijn, maar het moet wel passen. Je pony heeft nu plekken van een slecht passend zadel. Dit lijkt mij ook niet de bedoeling.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:35

germie schreef:
Alytje schreef:

Noem dan een paar andere zadelmakers als je wilt, ik ken alleen Kootstra.

haha ik ken dus ook alleen Kootstra Knipoog

r3nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 17:16

nou, bedankt voor de reacties, het is dus toch wel een stuk erger dan ik dacht...en ik moet er dus ook zeker iets aan doen.
wat ik me dan wel afvraag is dat ze bij mij op stal zeggen dat ik er gewoon een gelpad onder moet doen. terwijl hier wordt gezegd dat ik echt naar mijn zadel moet laten kijken...
ik koop dan liever een nieuw goedpassend zadel, dan een slecht zadel laten verbeteren.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:58

ja met een gelpad wordt het iig niet slechter, het zal daardoor wel minder worden maar als het zadel niet goed ligt (kijk eens of het schuift) dan is het met een gelpad nog niet lekker genoeg voro je paardje. Dan moet je echt een beter passend zadel hebben. Tip: Vraag aan iemand tijdelijk een Kn zadel te leen, die passen bijna altijd!