Iemand ervaring met Zaldi of Pessoa?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manowar

Iemand ervaring met Zaldi of Pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 15:49

Hallo allemaal,

Na een paardrijloze studententijd toch weer terug het zadel ingekropen. Omdat ik nu weer op regelmatige basis rijd, zit ik eraan te denken om een eigen zadeltje te kopen.Omdat ik veel spring en buitenrijd, ga ik voor een springzadel. Ik stoor me niet echt aan zo'n zadel met dressuren. Via oudere topics ben ik al heel veel te weten gekomen over verschillende merken, maar nu heb ik twee zadels gevonden die mij aanspreken en waarover ik maar weinig weet: ZALDI en PESSOA.

Iemand die ervaring heeft met deze zadels? Of wijze raad?

gabyfedde

Re: Iemand ervaring met Zaldi of Pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:57

Ik zou ook eens naar Kentaur kijken. Ik ben daar zeer tevreden over èn ze kosten nieuw net € 800,-

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 15:59

Klopt, maar ik kan momenteel een nieuw Pessoa Blyth Tait zadel kopen voor 700 euro.

Of is Kentaur beter? Ik dacht het ongeveer hetzelfde was qua kwaliteit.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:19

Manowar schreef:
Klopt, maar ik kan momenteel een nieuw Pessoa Blyth Tait zadel kopen voor 700 euro.

Of is Kentaur beter? Ik dacht het ongeveer hetzelfde was qua kwaliteit.

Ik ken het merk Pessoa niet, dus ik weet niet of het beter of slechter is.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:40

Ik heb veel slechte verhalen gehoord over Pessoa (gespleten zittingen en dat soort ellende), maar 700 euro is eigenlijk geen geld voor zo'n zadel. Ik geloof ook dat dat type een wat zwaarder kwaliteit leer heeft (Blyth Tait), maar daar kan ik me in vergissen. Verward Zaldi staat wel vrij goed bekend. Ik zou iig. gewoon gaan voor wat het beste zit en past. Ja

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:40

Ik heb een Zaldi Olympic ofzoiets in idd geval een zaldi
is een SUPERZADEL Haha! echt waar past op veel paarden en zit ook supperzacht! nieuw was ie 750€ maar ik heb hem gekocht voor 300€ bij mijn paardje. Vork
Koop een Zaldi Pessoa is niet zo'n goede kwaliteit heb ik gehoord.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:44

Ik had vroeger voor mijn pony een Zaldi Jupiter. Een heerlijk zadel vond ik het. Elf jaar mee gereden en hij werd met het jaar beter, in het begin was het vrij stug krakend leer maar later had ik er een heel soepel zadel aan. Jammer dat het niet op mijn huidige paard paste, ik heb het een jaar of twee geleden verkocht. Uit verschillende hoeken heb ik gehoord dat het een 'kloon' van de Stubben Siegfried was. Nu ken ik dat zadel alleen van foto's, maar het heeft er idd wel wat van weg. Zaldi is trouwens een Spaans merk: http://www.zaldi.com/

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:55

Ik heb het niet zo op die B merken. Ik denk altijd maar: "je kan beter een goede 2e hands kopen, dan een slecht nieuw zadel". 2e hands zijn ze goedkoper, en je kan veel meer kiezen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:18

Laat ze het in Spanje niet horen dat je een van hun meest toonaangevende merken een 'B-merk' noemt. Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:39

Pessoa is wel een A-merk. Ik vind het wel prettige zadels, goede zit.
Toch hoor je wel eens dat er wat mis is met de zadels. Echter, de garantie schijnt ook goed te zijn.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:54

Hoi

Ik heb ook een zaldi zadel gehad en het is echt een geweldig zadel!
Het zit super. Nieuw was ie toen 600 euro.

Groetjes

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:22

Ik vind een Zaldi zadel een erg fijn zadel wel vind ik persoonlijk de kwaliteit niet best, maar hij rijdt verder wel erg lekker en heeft een fijne diepe zit.

http://www.zaldi.com/1/intro.htm

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 20:34

Allemaal erg bedankt voor de reacties!

Ben net terug van het rijden en was blij verrast door jullie tips.

Beide zadels spreken me aan en zitten perfect, maar ik wilde gewoon graag jullie mening weten.

Tsja en die duurdere zadels...ik vond deze zadels gewoon beter en lekkerder zitten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:09

Makhali schreef:
Ik vind een Zaldi zadel een erg fijn zadel wel vind ik persoonlijk de kwaliteit niet best, maar hij rijdt verder wel erg lekker en heeft een fijne diepe zit.

http://www.zaldi.com/1/intro.htm

Wat was er mis met de kwaliteit? WErd het zadel snel lelijk, ging de boom kapot? Of was het wat anders?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:28

Ik heb een oudere Pessoa en ben er echt helemaal gek van. Nadat ik bij iemand anders heel veel op een pessoa had gereden wilde ik er zelf heel graag één, maar heb geen budget voor een nieuwe. Toen ik aan het rondkijken was voor een springzadel kwam ie boven water, maar wel de andere kant van NL. Toch maar heengereden en zadeltje opgehaald, en geen moment spijt van gehad!
Kan op veel paarden, lekker closecontact zonder hard te zijn (zoals bv stubben), en de wrongen op de goeie plek. Echt een superfijn zadeltje Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:32

En ben je er al uit?

Ik heb trouwens laatst een Zaldi gezien, mooie zadels hoor. Gezien de prijs mag je hier ook wel heel wat van verwachten (750-900 euro)

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 19:50

Ondertussen heb ik net een tweedehands Zaldi springzadel gekocht, type Star. Vrijwel nieuw, ahoewel al een tijd niet meer gebruikt.

En daar heb ik nu net een probleem: dit zadel heeft luchtkussens die moeten worden 'opgeblazen'. Tot nu toe heb ik drie zadelmakers in Belgie gecontacteerd en niemand schijnt het systeem te kennen, laat staan te weten hoe ze het moeten opblazen. Eerlijk gezegd ben ik ook niet bekend met het systeem.

Is er iemand die dit systeem kent? Of in de buurt van Utrecht of in Belgie zaken kent die dit systeem kunnen bijvullen?

Voel me een beetje 'stom' Gestoord

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:28

Pessoa zadels zijn echt hele fijne zadels! En je kan ze vaak of verschillende paarden leggen! Een vriendin van mij heeft een paard van minimaal 1.65, en ik rij een pony van 1.48, het zadel ligt op beide beestjes echt prima.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:43

Was dat niet het "flair" systeem of zoiets? Dat was geloof ik de voorloper van de Bates (het Cair systeem). Je zou het even kunnen googlen. Verward

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:04

pessoa maakte ook zadels voor anky, ik heb er zo een die met een vierkante lepel. (deze worden nu niet meer gemaakt) ik ben er zeer over te spreken, mooi sterk/zacht leer. en zit zeer lekker.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:13

Manowar schreef:
Ondertussen heb ik net een tweedehands Zaldi springzadel gekocht, type Star. Vrijwel nieuw, ahoewel al een tijd niet meer gebruikt.

En daar heb ik nu net een probleem: dit zadel heeft luchtkussens die moeten worden 'opgeblazen'. Tot nu toe heb ik drie zadelmakers in Belgie gecontacteerd en niemand schijnt het systeem te kennen, laat staan te weten hoe ze het moeten opblazen. Eerlijk gezegd ben ik ook niet bekend met het systeem.

Is er iemand die dit systeem kent? Of in de buurt van Utrecht of in Belgie zaken kent die dit systeem kunnen bijvullen?

Voel me een beetje 'stom' Gestoord

Moeten de kussens bjigevuld worden voor je paard? Zijn ze niet lek? Ik heb verder geen ervaring met luchtkussens, ken Zaldi alleen eigenlijk via via en dan met normale kussens. Ik zou ook niet weten waar je die kussens wel kunt laten oppompen.