Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

mango schreef:wel vaag dat dit paardje een luchtzuiger is als tie altijd van stal is???
napie schreef:idd, zo lees ik de tekst ook.Volgens mij bedoelen ze dat de hoger in het bloed staande paardjes harde werkers zijn en niet de luchtzuiger.....
jockeyyy schreef:heb een stukje op een internetsite gelezen, dat als een paard een lucht zuiger is dat hij dan vaak een harde werker is, en een betere paard!
wat vinden jullie hier van??
runningkawa schreef:napie schreef:Volgens mij bedoelen ze dat de hoger in het bloed staande paardjes harde werkers zijn en niet de luchtzuiger.....
idd, zo lees ik de tekst ook.

cissie schreef:Tijdje terug heb ik een stuk gelezen waarin ze in Engeland onderzoek naar luchtzuigen hebben gedaan, hun conclusie was dat de aard vanuit een lichaamelijke aandoening kwam uit de buikstreek.
En niet zoals vele mensen denken door de manier van huisvesten en omgeving.
Dat de omgeving daar invloed op kan hebben sluiten ze nog niet uit, maar de oorzaak ligt in de buik.
Tenminste dat zeggen Engelse onderzoekers dan he
Misschien weet iemand meer over dat onderzoek ik weet niet eens meer waar ik het gelezen heb
cissie schreef:Tijdje terug heb ik een stuk gelezen waarin ze in Engeland onderzoek naar luchtzuigen hebben gedaan, hun conclusie was dat de aard vanuit een lichaamelijke aandoening kwam uit de buikstreek.
En niet zoals vele mensen denken door de manier van huisvesten en omgeving.
Dat de omgeving daar invloed op kan hebben sluiten ze nog niet uit, maar de oorzaak ligt in de buik.
Tenminste dat zeggen Engelse onderzoekers dan he
Misschien weet iemand meer over dat onderzoek ik weet niet eens meer waar ik het gelezen heb
)
. Schatjes schreef:Wat ik heb gehoord is dus dat het echt niet betere paarden zijn, vooral omdat ze er idd koliek van kunnen krijgen.
Elles schreef:Volgens mij zijn luchtzuigers gewoon paarden die zich doodvervelen en (daardoor) gefrustreerd zijn geraakt. Lekker naar buiten, een box met uitzicht en lekker (afwisselend) aan het werk schijnt goed te werken.