Op zoek naar nieuw zadel met vrij laag budget

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Op zoek naar nieuw zadel met vrij laag budget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 14:01

Aangezien mijn zadel een beetje 'op' begint te raken, ben ik op zoek naar een nieuw zadel.
Heb helaas niet zo'n groot budget, dus moet het met een wat goedkoper zadel stellen.

Nu verkopen ze bij ons op stal allemaal goedkope zadels van onbekende merken (zie www.westlandzadels.nl), maar ben bang dat dit net zulke zadels als van zadelmarkt zijn.
Nu zit mijn prijsklasse tussen de 300 en 500 euro, aangezien ik het zelf moet betalen.

Ik ben dus op zoek naar een goed dressuurzadel in deze prijsklasse, het hoeft niet 30 jaar mee te gaan ofzo, gewoon een degelijk zadel waar ik weer een aantal jaar mee vooruit kan.

Wie kan mij helpen met merken en bijbehorende prijzen?

MaryKate

Re: Op zoek naar nieuw zadel met vrij laag budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:10

Vind je een wintec niets? die zijn niet zo heel duur, en ik ben er erg tevreden over. Ook zou je kunnen denken aan een tweedehands zadel.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:15

Wintec is ook mijn eerste gedachte. Nieuwprijs zit rond de €400,- a €500,-
Afhankelijk van het model. Het is wel kunststof, maar dat heeft juist zijn voordelen.
Mag ik vragen waarom je niet voor een goede tweedehands gaat? In die prijsklasse zijn best goede zadels te vinden.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:35

zelf vind ik de wintec 3x nix.
maar dat is persoonlijk natuurlijk.
ook ik raad je aan om voor dat geld naar een goeie 2e handse te zoeken.
ben je vaak nog het wijst mee.

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:42

een goede 2dehands zadel van bekend merk, zoals kieffer, stubben, kn etc

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:43

Die Westlandzadels is hetzelfde als Zadelmarkt, zelfde zadels en zelfde tekst onger algemeen.. Ik denk dat hun dus een verkooppunt zijn voor Zadelmarkt..

Als je een goed zadel wilt in jouw prijsklasse kan je voor kunstof gaan, zowel Thorowgood als Wintec zijn goede zadels! De Wintec 500 of pro dressuur, of de Thorowgood Griffin dresuur zitten alle 2 in die prijsklassen.

En als je liever op leren zadels rijdt, kan je beter kijken voor een goede 2e hands of ex-showmodel bij een ruitersportzaak in de buurt, of je spaart nog wat door voor bijvoorbeeld een nieuw Rossner zadel (rond de € 700,-)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:49

Ik zag zojuist in de In de Strengen een advertentie staan van de divoza. Dat er demozadels te koop zijn. Heleboel goede merken voor echt erg lage prijzen. Zoals Kieffer, Passier, Barnsby.. Misschien eens een kijkje nemen? Het is wel in Leek en geldig tot 19 februari.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:38

Voor dat budget zou ik of voor een nieuwe Wintec gaan of voor een gebruikt merkzadel. Een redelijk lederen zadel zou ik nieuw in die prijsklasse niet weten.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:44

www.ebay.de !! Daar heb ik mijn zadel ook gekocht, een zadel van ong. 6 jaar oud van een heel duur merk (2500 nieuw), voor 470 euro was het geloof ik. Dus zeker een aanrader om daar wat rond te kijken. Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:59

als ik jou was zou ik idd ook gaan voor een wintec (heb ik zelf, mag niet zwaar tillen dus is kunstof voor mij de uitkomst) of een 2ehands leren merkzadel.
op marktplaats zijn die genoeg te vinden voor plusminus 500 euro. je kunt ook wat ruitersportzaken in de buurt bellen om te vragen of die nog dressuurzadels (2ehands) in die prijsklasse hebben liggen.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:59

Bij de hypo keten hebben ze een goede service, plus goede nieuwe en soms tweedehands zadels. Ze komen gratis naar je toe om te passen. Een vriendin van mij (esmir op bokt) heeft hier een zadel vandaan gehaald voor 550 euro. Het merk was BR. Een heel erg mooi en fijn zadel, en kwalitatief erg goed, zeker voor die prijsklasse.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 18:40

allemaal heel erg bedankt voor de reacties.
Wintec zijn heel fijne zadels, hebben ze op de manege ook liggen, rijden lekker vind ik.

Weet iemand of zij ook een site hebben waar je verschillende modellen in deze prijsklasse kunt bekijken?
Heb namelijk al een beetje gekeken maar kon niet echt iets vinden.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp !