Wintec Pro

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Wintec Pro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 11:27

Zaterdag komt mijn paardje en ik heb nog geen zadel nu zat ik te denken om voor de eerste paar jaar een wintec pro te kopen en dan ondertussen te sparen voor een leren zadel. Dus graag wat zijn jullie positieve en negatieve ervaringen met de Wintec Pro met de suede bovenkant?

Barbara88

Re: Wintec Pro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 12:24

niemand met een wintec pro? Verward

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:31

ik wel!! super zadel zit lekker en is lekker licht, ook met verstelbare boom is handig als ie nog eens mocht groeien Knipoog

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:45

Ik heb er ook een, een wintec pro dressuur. Hij ligt prima en zit ook erg fijn. Doordat ie met dat equisuede overtrokken is zit je ook heel 'stevig' in je zadel. Ik ben er heel tevreden mee Ja

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:49

Ik heb de eerste 2 jaar ook een wintec pro dressuur gehad.. en was daar ook erg tevreden over. Uiteindelijk paste het zadel niet meer omdat mijn paard schoft ging ontwikkelen.. en een hele andere bouw kreeg.. maar ik heb er evengoed toch wel plezier van gehad.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:51

nu ben ik dus ook op zoek naar een nieuw zadel.
Helaas heb ik niet zo'n groot budget en hoorde dus dat wintec o.a. een wat goedkoper merk is en toch goede zadels levert.
Kan iemand mij misschien PB'en wat een gemiddeld wintec (dressuur)zadel kost en waar het te verkrijgen is?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 14:56

Een nieuwe Wintec is zo rond de 400 tot 600 euro dacht ik. Hangt ervan af wat voor soort je neemt.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:59

Mijn ervaring met wintec pro is ook helemaal toppie, je zit superstevig, comfortabel en ook redelijk makkelijk in onderhoud.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:05

Ik heb er ook een en ben er erg tevreden mee. Hij zit erg lekker, je hoeft hem niet echt te onderhouden Haha! , en hij ziet er na de 2,5 jaar dat ik hem heb nog steeds goed uit. Het enige wat niet zo goed is zijn de singelstoten, die zijn bij mij al meerdere keren afgebroken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:33

ik heb een wintec pro dressuur en ik vind hem heerlijk Lachen ik houd er wel van om vast te zitten en door die equisuede ga je geen kant op. de bovenbeenwrong is verstelbaar dmv klittebant, de zitting is lekker zacht en hij heeft een V-singelsysteen zodat hij goed ligt op je paard.

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:06

Lekkere zadels, wel twee opmerkingen:

- bij het buitenrijden en het begint te regenen --> net een spons

- vind het nogal eens piepen en kraken

En ja, leer he? Toch naar mijn mening het fijnst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:17

heb geen wintec pro wel een wat ouder wintecje waar ik heel tevreden over ben.. Het kraakt niet bij mij zoals je van veel andere hoort...

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:19

Ik heb jaren op het paard van mijn vriendin gereden en die heeft ook een wintec en het is ideeal, inmiddels heb ik een eigen paard en heb ook een wintec, ik twijfelde of ik een leer zadel zou nemen, maar ben nu super blij met mn wintec niet zo vaak schoonmaken en invetten. De boom is verwijzelbaar echt super handig! Het kunstof past zich veel makkelijker aan aan je paard dan leer bv in de zomer als ze op het land staan is je paard wat voller je zadel heeft zich zo aan het nieuwe postuur van je paard aangepast en ook weer terug als zij in de winter wat dunner is.

Mijn vriendin had ook last van gescheurde singelstoten, maar die heeft die van haar laten vervangen bij de schoenmaker voor leren singelstoten!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:24

Als eerste een vraag. Waarom koop je eerst een Wintec Pro, wat je sowieso al €500,- gaat kosten, en daarna alsnog een lederen zadel? Dat zadel raak je nooit meer voor een leuke prijs kwijt, vind je dat niet ontzettend zonde?

Waarom stap je dus niet gelijk over op een lederen zadel?
Het is van veel betere kwaliteit en als je het tweedehands koopt verlies je er niet zo veel op.

Over de Wintec zelf: Ik vind het een fijn zadel om mee te rijden, maar ik vind de kwaliteit slecht. Na een maand of 2 zie je al dat het begint te slijten. Zelf heb ik het nooit horen kraken.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:42

ik was gisteren bij ooteman en daar is een nieuwe dressuur wintec met verstelbare boom 410 euro,komen gratis aan huis passen als je hem neemt,anders voorrijkosten,zit verder alles bij beugels,riemen en singel.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 22:12

Ik was idd van plan om Ooteman langs te laten komen Knipoog Ik heb mijn beslissing al gemaakt het word een Wintec Tong uitsteken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 10:48

xtwisterx schreef:
Over de Wintec zelf: Ik vind het een fijn zadel om mee te rijden, maar ik vind de kwaliteit slecht. Na een maand of 2 zie je al dat het begint te slijten. Zelf heb ik het nooit horen kraken.

dan ben ik heel benieuwd wat jij met dat zadel doet... ik heb een wintec gehad van 5 jaar oud en die zag er nog super uit! die heb ik toen verkocht. heb een tijdje een leren zadel gehad, maar heb nu toch weer een wintec.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:52

Ik heb hem ook sinds vorige week. Aan laten meten door van Rijs € 500.00 compleet. Heb er alleen nog niet op kunnen rijden ivm nalevering singel. Vond hem met proefrijden wel lekker zitten en tegenwoordig hebben ze leren singelstoten en piepen ze niet meer in combinatie met leren rijlaarzen Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 13:09

Ik had vroeger een Wintec 500 geloof ik. Iig niet die van equisuede. Maar die vond ik al onwijs fijn. Ik heb toen een jaar of 5 alleen maar leren zadels gehad, en ben nu toch weer terug bij de Wintec. En dit keer wel met Equisuede. Ik vind het super lekker zitten. Het was absoluut mijn keus niet op het begin, maar het lag perfect op Danny en ik zat er onwijs lekker op. Dus toch maar weer een wintec.
Ik heb hem nu een maand of 3-4 denk ik en nog niks aan te zien. Hij lijkt nog nieuw!
Ik draag wel mn beugelriemen onder de zweetbladen, dat scheelt wel veel denk ik.
Hij kraakt of piept ook niet met mijn leren laarzen.
Ik vind hem gewoon fijn!
Ohja, en wat ik ook heel fijn vind, in de winter was 'ie niet zo koud als leren zadels als je erop gaat zitten. Bloos

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 13:15

Ik heb een wintec 500 maar mijn leren laarzen knerpen/piepen/kraken niet in combinatie met mijn zadel!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:08

Ik heb nu al een jaar of 4 mijn Wintec pro met equisuede. Het zadel bevalt mij prima, bij mij komt er vooreerst ook geen leren zadel meer in! (op mijn westernzadel na, maar daar heb ik achteraf ook spijt van dat ik geen kunstof heb genomen).
Mijn zadel ziet er nog picobello uit, ik rij gemiddeld 3-4 x per week, maar dan wel een lange buitenrit. Ik hou gemakkelijk een dagrit vol op het zadel. Door weer en wind... mischien dat het in de regen wat meer water opvangt? Kan ik niet echt duidelijk in zijn, ik denk dat je met een leren zadel evenveel water opvangt, maardat dat mischien sneller in je broek trekt?
Het zadel is zeer praktisch in onderhoud, tgewoon 2x per jaar met een sopje van groene zeep het zadel afnemen en klaar!
Ik denk dat je het gewoon moet uitproberen of het je wat lijkt. Mij bevalt het iig top! Grote kans dat als er een ander paardje bijkomt dat die ook een wintec op de rug krijgt!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:06

Ik heb sinds kort ook een wintec, nog maar 1x mee gereden, maar het is het fijnste zadel wat ik tot nu toe heb gehad.
Nou moet ik toegeven dat ik dus géén Kieffers en andere dure merken heb gehad.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:09

ik heb sinds kort een pro cair.. Lachen helemaal geweldig, wil liever niets anders meer.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:50

ik heb een Wintec Isabell Werth cair
daarna heb ik een lederen (Zaldi) zadel aangeschaft maar die zat lang niet zo lekker.en hij lag niet helemaal goed om m'n paard
dus rijdt ik weer lekker op mijn wintec zadel
het zit lekker
je schuift er niet in
het is makkelijk te onderhouden
sommige mensen doen er wat laatdunkend over, maar ik wil echt niets anders meer
wel is de vulling opnieuw aangepast op m'n paard zodat ie ook perfect past
en ik vindt de Isabell Werth veel lekkerder zitten en kwalitatief beter is dan de pro maar hij is dan ook een stuk duurder Tong uitsteken

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 00:01

Mocht je er tweedehands een zoeken:
kijk eens op www.bmstables.nl bij de link toebehoren. Knipoog
Ik vind ze persoonlijk superfijn, en ze lijken makkelijker te passen als een nieuw lederen zadel.