fresco schreef:Ik vindt dat je zoveel mogelijk verschillende werkzaamheden moet kunnen uitvoeren op een stageplek.
Zo kun je weten hoe het reilt en zeilt in zo'n bedrijf en of het wat voor je is, om later je werk van te maken.
Ik heb een aantal jaren geleden stage gelopen bij Meinte Jensma een handelaar (in de duurdere paarden), super stageplek.
Ik mocht alles doen, stallen, verzorging van paarden, rijden, jonge paarden inrijden, echt alles!
Daar leer je echt wat van, niet van stallen uitmesten en vegen....
He daar ben ik ook geweest. Was jij er van deurne uit of van een andere opleiding?
Ik was er van een MAS en Meinte maakte echt geen onderscheid tussen Deurne of niet.
Heeft ie nog wel te horen gekregen van een leraar van Deurne. die vond het belachelijk dat een meisje van een "boerenschool" net zo veel rechten had als iemand van deurne
Toen hij antwoorde dat ik wel wist hoe ik een trailer moest aankoppelen en er mee moest rijden was ie witheet en stil. (de stagiare die er tegelijk met mij zat had zonder toestemming van Meinte de trailer achter de auto gezet en zou even een paard wegbrengen om zadelmak te laten maken. Alleen zat de trailer niet goed vast => paard dood)
En ja ik heb er heel veel geleerd. Hij heeft me nog een baan aangeboden maar ik kan niet goed weg uit Noord Holland, vrienden familie en zo. En het was er altijd wel heel stil en donker 's avonds
Maar voor de rest een super plek.