Zweetdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Zweetdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 23:05

Ik ben erachter gekomen dat mijn zweetdeken niet echt goed werkt. Dan doe ik hem om 4 uur om en om half 11 's avonds is Avanti nog steeds nat en de zweetdeken ook. Men heeft mij dus aangeraden een goede zweetdeken te kopen. Ik vroeg zo, ja wat is een goede zweetdeken? is hij van wol, fleece of badstof? Maar hij zei dus: Ja dat moet je gewoon bij de ruitersportzaak vragen.
Maar die goede zweetdekens zijn best duur dus zou ik ook zo'n wollen deken (zuiver scheerwol) kunnen ombouwen tot zweetdeken? Dat kost me dus een stuk minder.

Lenneke_

Re: Zweetdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:10

Ik heb er één van finse wol. Hij was 50 euro. En ik vind hem echt super goed. Ik denk dat als je een echte wolle deken heb die ook als zweetdeken kan hoor. Waarom niet.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 23:47

Ja maar ik bedoel wat nou echt het allerbeste is, bijv fleece, dubbelfleece, wol of badstof?

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:51

Zelf heb ik een fleecedeken omdat een wollen deken te warm is voor mijn paard. Als de fleecedeken nat is, wissel ik de deken weer voor een andere. De wollen werkt wel goed maar alleen als het kouder is dan -5 ofzo anders staat ze alsnog te zweten van de deken.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:40

ik heb een fleece deken, die werkt super! binnen 2uurtjes is Umi al weer helemaal opgedroogd. Alleen was ie wel iets van 80euro ofzo?

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 01:24

ik heb ook een fleecedeken en werkt ook super.
heb een gewoon blauw en dat was 55 euro heb ook zo een echt mooi lichtblauw met donker dat was wel in de 90 euro *gebruik ik enkel op wedstrijd*

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 09:09

Ik heb een fleece deken van Imperial Riding, die heel goed bevalt. Zweet komt mooi bovenop de deken te liggen en deken droogt zelf ook heel erg makkelijk.

Ik heb de deken al een poosje (3.5 jaar) en ik heb er toen iets van fl. 80,00 voor betaald.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:20

Ik heb een wollen gewoone deken die neemt ook goed zweet op Lachen.
En drie fleece waarvan 1 knalgeel Clown (toen lachte oa Tinne me nog uit toen ik die ging kopen *LOL* ) maar dies gewoon fleece net als die andere maar onder die is ze toch het snelst droog Ja

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:44

ik heb een fleece dekentje die maar €20,00 was en deze doet het perfect, het voert vocht af en het komt dan op de bovenkant te liggen Ja
Bij mijn werk hebben ze gewoon van die echte wollen vierkante dekens, hardstikke goedkoop en aan de vookant doen ze gewoon zo'n klemmetje erop en een dekensingel, en dan blijft die super liggen tot het paard droog is Ja

ik vind dat die echte wollen dekens meer vocht opnemen dan welke zweetdeken dan ook Ja.

gr claudia

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 11:17

Avanti draagt normaal geen dekens, is zo'n dikke wollen deken dan niet te warm dat hij juist daardoor nog meer gaat zweten?
Ik heb ook zo'n goedkope gekocht voor 20 euro maar die blijkt dus niet goed te werken.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:34

Lintjuuuh schreef:
Avanti draagt normaal geen dekens, is zo'n dikke wollen deken dan niet te warm dat hij juist daardoor nog meer gaat zweten?
.

nee hoor, Umi droeg eerst ook geen deken, en mijn pony's nooit en die doe ik altijd een zweetdeken op als ze gewerkt hebben Haha!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:39

Ik heb een fleecedeken en die was maar 20 euro Lachen hij werkt echt prima OK dan! Binnen een uur is me paardje weer droog Lachen Het is een gewone fleece geen dubbel.
Ik zou als ik jou was eens gaan kijekn op de site van Ooteman (www.ooteman.nl) daar hebben ze echt wel goeie dekens voor weinig geld OK dan!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:32

ik heb 3 fleecedekens en ze werken allemaal goed. Alledrie uit een aanbieding. 1 van Harry's Horse en 2 van Divoza. Misschien heb je wel gewoon pech met je fleecedeken.

Van een gewone wollen deken kan je ook goed een zweetdeken maken. Op de stal waar ik eerst stond, was ik een van de weinge met een gekochte deken... de rest had bijna allemaal een zelf gemaakte.