supplementen ? PAVO of iets anders ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

supplementen ? PAVO of iets anders ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 21:45

Omdat ik denk dat in brok niet alles zit wat een paard nodig heeft per dag, wil ik mijn paard en voedingssupplement gaan geven. Ik wil hem gewoon wat meer voedingsstoffen geven om ziektes tegen te gaan en om beter herstel van de spieren te krijgen (minder vermoeid enz). Puur uit voorzorg. En ook omdat ik wat pittiger ga trainen binnenkort en er wat virusjes heersen op stal nu :S

Op de website van de paardendrogist kreeg ik de volgende lijst :
Chevinal Plus
Equitop Forte
Hypower
Kompleet Plus
Kompleet Supplement
Pavo Multivit 15
Pavo Total Supply
Pavo Vital
Veteranen Supplement
Vitaplus
MSM
En er zullen vast wel meer supplementen zijn.

Nu ben ik op zoek naar een supplement die goed is voor alles (weerstand opbouwen, beter spierherstel, minder blessures, vitamine, mineralen, goede spijsvertering, gezonde vacht, hoeven ga zo maar door). Hij moet er niet meteen super veel energie van krijgen (als ze er iets meer energie van krijgen is het o.k.) Het liefst in poeder vorm oid (wat is eigenlijk het gemakkelijkst om te voeren : poeder, vloeibaar?) Ook moet het natuurlijk een redelijke prijs hebben. Ik ben niet bereid om voor 1 week 50,- aan supplementen uit te geven.

Ik hoop dat jullie me goede raad kunnen geven over welke, hoe duur, waar te koop?
Vertel ook wáárom jullie die voeren en wat jullie paarden ervan merken?

Super bedankt.
Gr Suus

Deze supplementen kwam ik tegen op de PAVO site : ervaringen hiermee?!

PAVO TotalSupply

U wilt graag dat uw paard gezond is en vitaliteit uitstraalt, ongeacht de leeftijd. Dan moet u er zeker van zijn dat uw viervoeter uitgebalanceerde voeding tot zich neemt. Met PAVO TotalSupply geeft u uw paard of pony alle waardevolle vitaminen, mineralen en sporenelementen die dagelijks noodzakelijk zijn. Voor een goede opname wordt gebruik gemaakt van mineralen en sporenelementen met een hoge biologische beschikbaarheid.

Aanbevolen dosering
volwassen paard 20-80 gram per dag / pony 10-40 gram per dag / 1 doseerlepel bevat 20 gram / inhoud bus 1000 g netto / emmer 5 kg netto

Gehaltes per kg
ruw eiwit (%) 4
ruw vet (%) 2
ruwe celstof(%) 1
ruwe as (%) 60
Calcium (%) 11
Fosfor (%) 3
Natrium (%) 8
Kalium (%) 1
Magnesium (%) 3

vit A (IE) 575.000
vit D3 (IE) 105.000
vit E (mg) 7.500
vit B1 (mg) 750
vit B2 (mg) 750
vit B6 (mg) 500
vit B12 (mg) 8,0
vit C (mg) 10.000
vit K3 (mg) 150
Ca-Pantothenaat (mg) 1.200
Choline (mg) 25.000
Foline (mg) 200
Niacine (mg) 1.800
D-Biotine (mg) 10
Koper (mg) 1.000
IJzer (mg) 3.750
Zink (mg) 5.000
Mangaan (mg) 3.250
Kobalt (mg) 25
Selenium (mg) 20
Jodium (mg) 60

PAVO Eplus

Bij stevige lichamelijke inspanning kan er spierverzuring optreden. Hierdoor kan de prestatie of arbeid van uw paard snel teruglopen. Met PAVO Eplus helpt u uw dier: uw paard beweegt zich zichtbaar soepeler en het kan de inspanning langer en gemakkelijker volhouden. PAVO Eplus bevat krachtige antioxidanten, zoals vitamine E, C en Selenium, welke de natuurlijke weerstand tegen de verzuring van spieren verhogen. Extra toegevoegd Magnesium bevordert de spiercoördinatie.

Aanbevolen dosering
volwassen paard: 15-60 gram per dag / pony: 10-30 gram per dag / 1 doseerlepel bevat 15 gram / inhoud bus 750 g netto / emmer 4 kg netto

Gehaltes per kg
ruw eiwit (%) 16
ruw vet (%) 2
ruwe celstof(%) 1
ruwe as (%) 20
Magnesium (%) 6
Lysine (%) 8,3

vit E (mg) 40.000
vit C (mg) 23.333
Selenium (mg) 16,7

Anoniem

Re: supplementen ? PAVO of iets anders ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 09:48

Is er nu reden om aan te nemen dat hij tekort komt? Slechte conditie, ziek, gebreken? Zo nee, geen extra zooi voeren, hij heeft het niet nodig en is enkel geldverspilling.

Je zegt dat je intensiever gaat trainen, wat je dan zou kunnen doen is van onderhoudsbrok op sportbrok overgaan, dat is van verschillende samenstelling, en de laatste is ook gericht op paarden die pittiger moeten werken.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:10

Bij mijn weten zit in hooi en brok idd alles wat ze nodig hebben. Mijn paard krijgt (nagenoeg) geen brok/krachtvoer dus die voer ik NAF vitamines bij. Als ze wel brok zou krijgen zou ik geen extra's (vitamines e.d.) geven.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:26

Ik geef als extra vitmanines gedroogd zeewier van de paardendrogist, dat is niet duur en er zit veel in Lachen