Gevolgen van het vallen.......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tartuffo

Gevolgen van het vallen.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 21:24

Ik zat me af te vragen.....

Hoe vaak zijn jullie al van je paardje gevallen en welke pijnlijke gevolgen had dit voor jezelf?

Ik dus een paar maanden geleden met springen en dat heeft me minimaal al 4 maanden fysio gekost omdat ik heel hard op mijn rug ben gevallen.

En vorige week lag ik dus weer zand te happen.....

Ben daar best wel eens benieuwd naar omdat de paardensport toch in de top 10 van gevaarlijkste sporten staat.

Judith_W

Re: Gevolgen van het vallen.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:27

ik heb nog nooit nadelige gevolgen gehad van een val van mijn paard, maar ik heb wel mijn voorste kruisband gescheurd en mijn meniscus kapot gehad door een paard die ik uit de box wilde halen, maar die daar zelf anders over dacht Bloos Tong uitsteken

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:31

Ik val graag ergens met mijn nek op of tegen heb ik blijkbaar bedacht en de keren dat ik viel had ik dus ook last van mijn nek..Hoe handig Scheve mond.
Heb nu nog steeds wel als ik te veel doe er last van ben wel voorzichtig geworden nu eigelijk helaas Scheve mond

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:32

Ik ben van de zomer op m'n stuitje gevallen. Nu (meer als een half jaar later) kan ik nog niet normaal zitten. Maar daar staan stuitjes ook wel om bekend. Verder ben ik nog nooit echt hard gevallen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:33

Ontelbare keren gevallen. Een keer een arm gebroken en een keer een best gat in mijn pols omdat mijn horloge bleef hangen achter het zadel. Voor de rest alleen blauwe plekken en een gekneusd ego.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:34

1. Hernia door val in cross (rolstoel etc.)
2. Hernia door val op hindernis
3. Klaplong door achterover vallen (steigeren)
4. Gekneusde knieschijf (paard draaide om, maar er stond een paaltje)

Naast paard:
1. Hersenschudding (meerdere malen)
2. Ernstige brandwonden aan hand door touw
2. Dikke voet die nooit meer dun wordt
4. Spierscheur pols
5. Scheve ruggenwervel door hengsterige hengst Haha!
6. Litteken wenkbrauw door achterom kijkende pony Schijnheilig
7. Litteken knie
8. Veel, heel veel blauwe plekken Ja Knipoog
9. Geheugenverlies, heel lastig!

Enzovoorts Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:37

in mijn hele leven nog nooi wat gebroken. 1 keer heel hard op mijn hoofd gevallen heb toen mijn nekwervels en ruggewervels gekneusd..Ben daarna ook bang geworden met rijden, zat vroeger nooit voorover of iets dergelijks maar nu...

Verder ben ik al tegen de muur aangevallen maar nooit verder wat aan overgehouden (lichamelijk)..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:41

Oh ja, er heeft ook een keer een paard op m'n blote voet gestaan. Maar dat kwam niet doordat ik gevallen was. Dat was gewoon een hele domme aktie van mij, ging zwemmen met een paard en toen bedacht ik dat ik er wel even naast kon lopen in het water zonder schoenen en hij weet natuurlijk ook niet waar ie z'n voeten neerzet onder water.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:00

Ik heb een zwaar gekneusde heup gehad, een gekneusde kaak, een verrekte nekspier.
Afgelopen dinsdag mijn heup gedeeltelijk uit de kom (gelukkig schoot ie weer terug toen ik van mijn pony afstapte, althans ik werd van pony getrokken zeg maar Tong uitsteken want zelf afstappen ging niet. )

Dat laatste had ik dus niet vanwege een val, maar mijn pony had een gekke actie, daarbij kwam ik met 1 been voor het zadel terecht en de ander achter het zadel...tja...dat is niet goed Haha!

Voor de rest blauwe plekken, spierpijn en een (flinke) deuk in mijn zelfvertrouwen.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:11

Van het vallen heb ik eigenlijk nog nooit wat aan overgehouden, behalve een paar dagen goed rugpijn, ik was erg hard op mijn rug terechtgekomen, maar het viel gelukkig allemaal wel mee.
Zo in de omgang vond Viva het eerder grappig om op mijn voeten te gaan staan, resultaat ---> een jaar later nog steeds een bloeduitstorting op mijn voet Bloos

Gelukkig vind ze het nu om de een of andere reden niet meer grappig }>

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:11

Hoi,
Ik ben 1 keer gevallen maar dat was met pony en al...
Ik had een klein wondje op me arm en heel erg veel pijn aan me knie die was bont en blauw en het deed zo een pijn dat ik bijna was flauwgevallen...Ik had de neiging tot. Gelukkig voelde mijn pony dit aan en is ze rustig naar huis gestapt...

Mijn pony had een heel klein wondje en voor de rest beetje schaaf op haar hoef...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:13

3 gekneusde ribben, 2x een gekneusde rug, ontelbaar veel blauw plekken Clown

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:13

Ik heb 1 keer mn pink gebroken toen ik was gevallen en verder niks...
Nouja op heel wat blauwe tenen na dan (lompe paarden die op je voet gaan staan Nagelbijten / Gniffelen)

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:21

Een gebroken pols met als gevolg een week of 6 in het gips doordat ik van een jong paard gelanceerd werd en een gekneusde rug door een trap van een steigerend paard naast me.

Sushilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:33

@Missouri: das niet nix

Ik loop nu bijna 3jaar bij fisiotherapie had bovenin mijn nek 3 wervels iets verschoven en in mijn rug ook 2. Dit was met springen gebeurt.
Verder zijn mijn vingers door longeertouw doorgebrand als gevolg bloederige handen.
Ribben, pols gekneus door val met mijn pony en die viel vervolgens nog een keer op mij.
Been kapot van tegen de muur schuren.
Pony is een keer midden over me borst heen gerend. Zowaar had ik hier niet heel veel van over gehouden.
Toen ik wat jonger was een keer meegesleept door mijn pony, gelukkig stopte hij toen ik stop schreeuwde voordat ik een flinke klap tegen een schuurtje ging maken.

Owja en een hele stomme (schaam) Wou knuffelen met de pony's en op een of andere manier gingen ze beide tegelijk met hun hoofden omhoog waardoor ik een flinke klap kreeg en dus me neus gekneusd/ blauw had. Heb hier wel 2 week van last gehad en veel paracetamol moeten slikken.

Verder ja blauwe plekken. Ook zijn er twee paarden beide op 1 voet gaan staan Boos! En ja je stuitje is altijd naar om op te vallen. Zitten is dan niet zo prettig.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:37

1x een gekneusde arm toen ik eraf viel en 1x gekneusde tenen omdat ik met blote voeten naar mn pony ging en die rende vrolijk over mijn voetje heen Bloos dat in bijna 8 jaar, valt wel mee toch (en de nodige blauwe plekken en schrammen natuurlijk Clown )

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:47

een zware verstuiking van mijn ego Haha! Haha! Haha!

Verder heb ik altijd geluk gehad. De eerst keer een paard over mijn been gekregen, niet meer dan een blauw plekje. Tweede keer ook wat blauw plekjes en schrammen. Derde keer viel ik op mijn heup, daar heb ik een half weekje een beetje last van gehad, voor de rest nog niets(en ik hoop dat ik het zo kan houden Haha! )

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:49

Ik ben jaren geleden zo hard van mijn paard gevallen dat mijn onderste ruggenwervels niet zo goed meer zijn. Kan wel nog lekker paardrijden...als ik niet rij krijg ik juist meer last. Maar in een winkel staan of een kantoor baan....dat gaat mij niet lukken. Ik moet in beweging blijven....lekker lopen en af en toe zitten.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 01:26

ik ben eigenlijk nog niet veel gevallen en wil dat zo houden en de keren dat ik gevallen ben heb ik er nooit iets aan over gehouden (wel altijd wat rugpijn maar heb ik vaak ook gewoon met rijden) maar 1 keer toen ik samen met men paardje gevallen ben in de cross had ik een gebroken sleutelbeen en daar heb ik nu nog soms last van

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 08:51

IK weet nie hoe ik het doe maar heb al zoveel geluk gehad
Ik heb 1x een scheurtje in de elleboog

Maar ik ben in de grote vakantie midden in een sprong van 1m05 gevallen ...
en ik had niets helemaal niets!
en paard ook niet Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 09:29

Bij mij valt het nog mee (even afkloppen)

Ik heb 1x een gebroken been gehad.
En verder is het nooit erger geweest als schaafwonden, blauwe plekken of een kleine kneuzing.

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:14

2 jaar terug ben ik na de landing van een hindernis gevallen, pony struikelde! Toen gingie op mn knie staan, knie totaal gekneusd en alle banden opgerekt, enz...
3 maanden van moeten herstellen, heb er af en toe nog wel last van!

jackie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:44

Ben gelukkig pas 1x van paard gevallen en deed het toen meteen goed met week ziekenhuis. Was bezig met stijgbeugel toen ik een gemene bok kreeg, niet voor mij bedoeld maar naar ander paard. Had toen een hersenschudding, gebroken sleutelbeen, bloeding in de lever en gekneusde ribben. Ben daarna even heel bang geweest met rijden, maar dat zit nu wel weer goed. Alleen moet een andere ruiter niet dicht achter me langs rijden dan voel ik wel nog steeds angst.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:49

Ik ben afgelopen woensdag met Quintus gevallen, heb nu een gekneusde knie, en er zit iets los, en nu schuurt het tussen mijn knieschijf en het bot eronder.

Ik heb voor de rest vaak blauwe plekken en hoofdpijn gehad door het vallen.

En over paarden op je tenen laten we het maar niet hebben Tong uitsteken

Ben ook wel eens getrapt, 1x op mijn knie, 1x op mijn boven been en 1x tegen mijn hand. Vreemd genoeg alleen maar blauwe plekken Vingers aflikken

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:59

Ik ben een keer van een manegepaard gevallen en dat heeft me volgens mij voor de rest van mijn leven last van mijn rug bezorgd.

Nou heb ik scoliose, daardoor zijn mijn spieren aan de linkerkant van mijn rug korter en daar heb ik dus snel last van. Doordat ik toen gevallen ben ben ik last van die scoliose gaan krijgen en dat zal ik ook wel blijven houden. Zal misschien ook alleen maar erger gaan worden.