Protest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Katinka

Protest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 21:23

Mijn bijrijdpaardje heeft nu een nieuwe manier van protest uitgevonden Telkens als ze iets niet wil, begint ze achteruit te lopen. Dan probeer ik haar op elke manier vooruit te krijgen, maar het lukt niet. Huilen Ik laat m'n teugels wat losser en drijf dan aan enz. Maar het lukt dus niet Verdrietig

Weten jullie misschien iets?

-x-Katinka

Nadir

Re: Protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:27

Vraag je instructrice je te helpen.
Het mag niet zo zijn dat je paard het van je wint. Dit soort geintjes zijn het begin van het einde.

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:34

Laat haar zover achterwaarts lopen als ze wil en als ze niet meer wil, vraag je nog een stuk verder. Steeds doen als ze achteruit loopt. Laten lopen en iets verder laten lopen dan ze wil en eigenlijk ook iets harder achterwaarts laten lopen dan ze wil. Je krijgt er zo een mooie achterwaarts oefening op en ze leert het vanzelf af Haha!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:28

tjah mijn paardje doet dat ook wel Verward hij luistert ook niet als ik hem voorwaarts drijf. Ik 'trek' hem dan als het ware helemaal om zodat eigenlijk zijn achterhand blijft staan en dan na een half rondje weer wegstappen... Dan kan ik weer gewoon verder rijden Haha!
suc6!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:11

horsegirl28 schreef:
Mijn bijrijdpaardje heeft nu een nieuwe manier van protest uitgevonden Telkens als ze iets niet wil, begint ze achteruit te lopen. Dan probeer ik haar op elke manier vooruit te krijgen, maar het lukt niet. Huilen Ik laat m'n teugels wat losser en drijf dan aan enz. Maar het lukt dus niet Verdrietig

Weten jullie misschien iets?

-x-Katinka

Dit doet Amo ook altijd, en er is weinig aan te doen. Ik laat hem altijd net zo lang achteruit lopen tot hij het zat is, en dan nog een stukje extra Ach gut

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:14

Mijn paard heeft dit 2 keer gedaan...
De laatste keer was met les, me instructeur zei:
Dit mag je NOOIT toe laten!!!!!
Geef haar nu een flinke tik!!! > -ik rij eigenlijk nooit met een zweep, om even aan te geven dat ik niet gauw een tik verkoop-
Gelukkig heb ik haar een flinke tik gegeven en heeft ze dit niet meer gedaan.
Moet je ook echt doen hoor, hoe vaker je paardje de kans krijgt dit te doen hoe erger het wordt.
Ander advies heb ik helaas niet voor je...
Hoop dat het werkt bij jouw paardje...

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:42

Heb ook zo'n paard gereden, die liep ook ineens achteruit en draaide dan om en ging aan de kletter. Zodra ik voelde dat ie stil ging staan en achteruit wilde lopen heb ik voor los gelaten en een flinke tik verkocht, ik probeerde hem gewoon voor te zijn. Hij heeft het nog een paar keer geprobeert en daarna nooit meer gedaan Lovers

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 17:54

@ Yuma: Ik ga het eens proberen, maar 't probleem is dat 't nogal gevaarlijk is waar 'k rijdt. Laatst zat ze bijna in de gracht door het achteruitlopen!

-x-Katinka

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:58

horsegirl28 schreef:
Ik laat m'n teugels wat losser en drijf dan aan enz. Maar het lukt dus niet Verdrietig

das niet zo slim van je om de teugels los te laten.. je moet altijd je teugels aanhouden want anders laat je je paard in de steek!

Je moet je teugels er goed aanhouden, goed aandrijven (hierbij is heel belangrijk dat je NIET naar beneden kijkt) en als hij niet luistert gewoon een mep verkopen tot dat hij wel weer vooruit gaat. Dit mag ie gewoon niet doen!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:33

@ BrittKitt: Hoe bedoel je dan laat je je paard in de steek?? Hij moet toch vooruit of ben ik nou gek?? Tong uitsteken Je houd hem toch in als je je teugels strak houd...