rotstraal, please antwoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

rotstraal, please antwoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 20:56

Mijn paard heeft rotstraal,mijn hoefsmit zei aan 1 voet heel ernstig en de andere wat minder.Nu heeft ie het uitgesneden,en zei die dat ik teer erin moet spuiten en dat watje erin doen,en elke dag opnieuw. Is dit wel goed? en anders andere tips?

Sushilla

Re: rotstraal, please antwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:17

Hier zijn veel topics over.

Mijn shet heeft ook last (gehad) van hoefrot. Gehad staat tussen haakjes, omdat als het er eenmaal in heeft gezeten het altijd terug kan komen. Teren zou ik zelf niet doen de hoefsmit van mij raad het ook af. Alleen als je zeker weet dat de bacterie eruit is kun je het doen. Maar zit die er nog in dan sluit je deze op en kan het alleen erger worden. Wat ik doe is de hoeven goed schoonmaken met soda in water . Dit weekt alles los. Daarna spuit/ smeer ik er egyptische zalf op. Werkt perfect.

succes ermee!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:34

mijn vorige pony had het ook en ik had er een speciaal blauw spulletje voor wat je er dan met een soort van plantenspuit (iig het lijkt erop) op moest spuiten, maar k heb geen idee wat het was... heb t gekregen van iemand bij mij op stal

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:41

nee geen teer erop. Teer sluit de hoef af en de bacterie voelt zich het lekkerst als er geen zuurstof is. Dus nog meer rotstraal. Gewoon betadine halen bij de drogist of ruitersportzaak en dan de hoef goed schoonmaken met water en dan op laten drogen. Betadine erin doen en dan een watje erin proppen. Ik heb dit bij mijn pony ook gedaan (elke dag) en toen was hij binnen 2 weken van de rotstraal af. Wel heeft het nog maanden geduurd voordat de straal weer helemaal bijgegroeit was. Bij mijn pony kon je je halve vinger in de straal duwen.