welk soort bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

welk soort bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 19:53

ik heb nu Bustrens, en vandaag heeft een ruiter internationale tegen mij gezecht dat ik beter met een watertrens kan rijden want die is zachter in de mond en beter voor een jong paard.

Dus is het beter voor mijn paard als ik met een watertrens ga rijden dan?

Oakland1990

Re: welk soort bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:02

plots veranderen van bit is sowieso niet goed. dan kan je beter een rubber-bustrens pakken.
die zijn ook zacht maar geven hetzelfde gevoel.

ik zou niet overschakelen op een watertje
toen ik lynn kocht reed ik eerst op watertrens daarna met bustrens RESULTAAT: totaal andere mond.

en met een watertrens moet je ook nog van die irritante rubbers errond doen (zei iemand mij) bij jonge paarden tegen het klemmen

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:24

Dat moet niet zo'n rubberen ringels, alleen als je paard er echt last van heeft, dus als z'n mond hoeken beginnen open te komen. Je rijdt nog altijd beter zonder bitringels.

Ik rij met een watertrens in koper, dubbel gebroken, ook heel goed. Het koper geeft een bepaalde smaak af en omdat het dubbelgebroken is heeft het wat speeling in de mond.. Knipoog

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:56

voor een jong paard kan je het beste met een sweet-iron watertrens rijden, dat roest, en dat vinden ze lekker en worden ze heel ontspanne van!!

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 20:55

Dus het is beter als ik een watertrens koop dan? ja ik heb niet echt verstand van bitten, maar zal mij eerts nog eens goed informeren Knipoog

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:30

Ik reed mijn 3-jarige paard met een dubbelgebroken watertrens, maar omdat mijn paard erg onrustig was in de mond, is mij aangeraden om met een bustrens te rijden, dit gaat echt super! Hij is nu heel stil in de mond en in de aanleuning!

Het is denk ik toch per paard verschillend, de een vind dit fijner de ander dat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:33

heb luck ingereden met een enkelgebroken bustrens maar dat ging niet lkker neer. hij loopt nu op een dubbelgebroken bustrens en hij loopt als een trein! Haha!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:38

Idd zoals veel mensen zeggen is het per paard verschillend. Eigenlijk zou je eens naar een goede ruiterszaak moeten gaan en vragen dat als je hem koopt je hem altijd terug kan brengen als hij niet lekker zit. Bij mij hebben ze dat vanzelf al gezegd toen ik een nieuw bit ging halen. Als het echt een goede betrouwbare ruiterszaak is en jij bent vaste klant doen ze dat wel voor je. Succes ermee