Wat kan ik vragen aan bijrijdster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Wat kan ik vragen aan bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 18:57

Ik heb nu eindelijk een bijrijdster, en meestal vraag je dan een bepaald bedrag i/d maand, dit is mijn situatie;
Norman is nu 4,5 en ik les 1x i/d week en verder moet ik van haar nog zeker 2x in d week rijden. Maar als zij 'm gaat bijrijden, wil ik ook zoiezo dat zij 1 x i/d week met 'm lest en 'm verder losgooid of longeerd. Ik wil 'm naast mijn les natuurlijk graag rijden, maar wil eigelijk dat hij niet meer dan 3x in de week gereden wordt. Zij houdt naast haar les dan eigelijk niks over. De reden dat ik 'm niet vaker dan 3x gereden wil hebben is omdat hij het rijden heel snel zat wordt en ik natuurlijk niet een band met mijn paardje wil van; 'Ooh, "daar komt ze weer aan met dat stomme ding".
Ben ik misschien te voorzichtig met me paard, en wat is dan het bedrag dat ik aan haar kan vragen per maand?

Siempie

Re: Wat kan ik vragen aan bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:06

In dit geval zou ik niets vragen, als zij de kosten van de les betaald en alleen 1 keer in de week rijdt ( in die les) vind ik dat zij meer dan genoeg betaalt.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:08

Siempie schreef:
In dit geval zou ik niets vragen, als zij de kosten van de les betaald en alleen 1 keer in de week rijdt ( in die les) vind ik dat zij meer dan genoeg betaalt.

ben ik t mee eens. en maar 3x in de week rijden???? ik vind t erg weinig hoor. misschien kun je je paardje wat meer afwisseling bieden waardoor hij en jij er meer plezier in krijgen.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:18

Mijn mening is... jij zoekt een bijrijdster dus helpt ze jou eigenlijk met het verzorgen van je paard... dus mag je hier eigenlijk geen vergoeding voor vragen aan haar.
Wel kan je met haar afspreken dat ze 1 keer in de week lest en dat de kost dan voor haar zijn. Dat zijn dan de regels over het geld.

Dan vind ik het wel erg weinig om je paardje maar 3 keer in de week te rijden eigenlijk...
Ik heb het idee dat je paard zich dan juist gaat vervelen...
Je kan zeggen ik doe 3 keer in de week dressuur, Maak 1 keer per week een klein sprongetje en je kunt hem een keer longeren.
Dan heb je al 5 dagen gevult.
Ook kan je lekker een buitenrit gaan maken.
Zoek naar wat leuke dingen!
Een dag spelletjes doen is ook leuk...leg een paar balkjes in de bak en ga er zijwaarts overheen proberen te lopen. Maar een L-vorm en ga er achterwaarts door heen... (uiteraard zonder de balkjes aan te raken Knipoog )
Zo kan je allemaal leuke spelletjes verzinnen en zal het je paardje niet snel vervelen.

Je paard moet niet bij het zien van jou denken aan werk... Doe daarom ook lekker andere dingentjes Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:34

In dit geval zou ik niets vragen Je bijrijdster houd er niets aan over naast de les, en als ze naast de leskosten ook nog bijdrage moet gaan betalen kan ik me heel goed voorstellen dat ze later voor een manegeles kiest Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:22

Ik vind drie keer in de week rijden wel weinig hoor. Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar bepaald je paard dan dat hij rijden niet leuk vind en hoeft hij het dan ook niet?? Mijn paard heeft ook wel eens geen zin, maar dan ga ik er wel op. Het wordt dan geen sirieus dressuuruurtje, ik maak er dan wat leuks van (springen ofzo) Maar gereden wordt er wel, of ie nou wil of niet.

Wat betalen betreft ga ik met de rest mee.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:28

Voor die ene les wat ze met hem mag rijden zou ik ook niets vragen.Maar als je paardje maar drie keer in de week mag lopen van jou, vraag ik me af waarom je een bijrijdster zoekt.Heb je zelf niet drie keer in de week tijd dan?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:46

Ik denk dat je eerder op zoek moet naar afwisseling in het rijden met je paard. Je hoeft toch niet alleen meer op een standaard manier te rijden. Je zou het af kunnen wisselen met bijvoorbeeld balkjes lopen of iets meer spelenderwijs doen?
Ik vind niet dat je het kunt maken om hier geld voor te vragen iig. Ze moet de les ook al betalen en verder mag ze hem alleen maar een beetje verzorgen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:54

Dan vind ik niet dat je er wat voor kan vragen.
En waarom maar 3 keer? Als ie maar 3 keer bereden word, moet je die 3 keer ook echt aan het werk. Het lijkt me juist dat het paard dan gaat denken, wanneer jij met het zadel aan komt zetten: Oh nee... Hard werken.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:31

Siempie schreef:

helemaal mee eens. Ze krijgt niet echt de kans zelf een band met het paard op te bouwen en moet al betalen voor haar les. Daar kan je echt niets meer voor vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 09:45

Met jonge paarden kan het echt geen kwaad om vaak te rijden, het gaat erom hoe lang je rijdt. Drie keer in de week rijden deed ik zelf ook vaak zat, reed ongeveer om de dag, maar de andere dag (dus niet rijden) ging ik zonder zadel rondstappen, wat mennen of LL-werk, of andere dingen. Gewoon afwisseling.

Nu is het dus zo:
Jij 1 les, en 1 keer rijden, en dan zou zij nog maar 1 keer mogen rijden, en dan moet het ook in de les. Daar heeft zij toch geen leut van? En daarnaast, een bijrijdster die maar 1 keer mag rijden? Zou gewoon haar nog een keer laten vrij rijden, zo blijft het voor haar ook leuk. En dan in overleg voor afwisseling zorgen, dát is voor het paard ook echt leuker.

Overbodig te zeggen dat ik een bijdrage nu dus dikke onzin vind, ze moet 1 keer lessen, dat nog zelf ook betalen, en vaker mag ze niet rijden Lachen

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:12

Ik vraag ook niets aan mijn 'bijrijdster'. Ben allang blij dat ik iemand gevonden heb die ik voor de volle 100% kan vertrouwen en die goed voor mijn paard is.... het is al moeilijk genoeg om iemand te vinden Clown

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:20

ik vraag ook niks aan mn bijrijdster, ik ben allang blij als ik een bijrijdster heb met verantwoordelijkheidsgevoel, die regelmatig komt, mij bij klusjes helpt, en les neemt op eigen kosten.