Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
...
... Bedankt Jeddah !
. Maar jullie halen dus de natte plekken er niet uit, maar wel de mest en jullie gooien er gewoon 1 keer per week een nieuwe baal overheen?dorientjuh schreef:Maar jullie halen dus de natte plekken er niet uit, maar wel de mest en jullie gooien er gewoon 1 keer per week een nieuwe baal overheen?
dorientjuh schreef:Lijkt me ook interresant, maar ik vind de uitleg op ecobodem toch een beetje vaag. Daar staat namelijk (volgens mij) dat je de eerste twee weken de natte plekken er niet uit moet halen, maar alleen de mest, maar na die twee weken moet je de natte plekken er wel uit gaan halen. Maar jullie halen dus de natte plekken er niet uit, maar wel de mest en jullie gooien er gewoon 1 keer per week een nieuwe baal overheen?
Want als je de natte plekken er wel uit moet gaan halen, dan kost nog veel tijd!
Overigens zou ik dan wel linabox gaan gebruiken. Kwam deze nou als beste uit de test van de Bit of niet? Want dat vond ik ook niet zo duidelijk..
.... Mijn pony is gevoelig voor stof en ik las dat het soms stoffig kan zijn. Klopt dat bvb. in vergelijking met houtvezel. Mijn houtvezel stoft alleen als ik het uitstrooi--dit is voor mij dus ook een belangrijk punt bij de keuze. Weet iemand wat een baal kost en hoeveel er in een baal zit en laten jullie de mesthoop door iemand ophalen en hoeveel kost je dat? Voor bokkers die nog tips hebben voor ander strooisel, ik hoor het graag. Pepcel schreef:Maar ik ben nogal een poetser, ik zou er dan echt aan moeten wennen om niet de vieze plekken eruit te halen. Mijn pony (schimmel) is nogal een smeerkees![]()
?
dorientjuh schreef:Ik wil later een pensionstal beginnen, voor 20 paarden.
Nu heb ik even uitgerekend hoeveel Linabox kostte voor 20 paarden per jaar.
Hierbij kwam ik uit op 3981,6 euro per jaar voor 20 paarden.
Toen ging ik uitrekenen hoeveel dit dus voor 1 paard kostte per jaar, hierbij kwam ik uit op maar 200 euro per jaar!
Dit is dus maar afgerond 17 euro per maand!!
Dit kan toch niet kloppen, of is dit spul echt zo goedkoop??
die drinken en eten iets minder en plassen en poepen dus ook minder