Wie herkent dit (pensionklanten)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Wie herkent dit (pensionklanten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 15:36

Thuis laat ik mijn pony wel eens los lopen (29 jaar oud en loopt niet weg) eerst stond mijn fjord daar ook nog wel eens bij, maar dat gaat niet meer, hij sloopt de kuil balen. Ik denk dat dit eens per maand ofzo voorkomt. Nu is er dus iemand die bij mij staat die het heel normaal vind zolang zij bezig is om haar pony los te laten lopen (in ons gazonnetje waar mijn pony zelfs niet mag komen enzo) ik vind dit maar gewoon heel brutaal!!!! Daarnaast gebruikt ze ook nog eens heel veel stro en overvoert het paard compleet, ik moet iedere avond zo'n 2/3 kilo voer weghalen anders knalt haar pony nog uit elkaar, ik heb al meerdere opmerkingen en waarschuwingen gegeven en ze zou minder stro gaan gebruiken, net als alle andere beginnen met halve baal en dan plakje per dag opstrooien. Hel vreemd is ook, ik heb haar pony een weekje moeten verzorgen (niets voor gehad ofzo..... schijnt heel gewoon te zijn, achteraf nog gezijk ook) en haalde om de dag een half kruiwagentje uit haar stal en strooide heel weinig op, toch stond de pony er schoon bij, het is een hele schone pony want alles legt op een hoop en ze staan hier alleen 's nachts op stal. Zij haalt er een dikke kruiwagen per dag uit, want een strootje die verkleurd is vind ze niet mooi en moet er dus uit.

Als mijn pony (de leider) naar haar pony hapt of drijgt, krijgt ze een klap, als haar pony slaat naar mijn shet krijgt mijn shet de schuld enzovoorts. Wat moet ik hier nu mee, ik heb het iig al van me af geschreven nu want wordt er behoorlijk kriegel van....

nienke07

Re: Wie herkent dit (pensionklanten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:54

Is het een betalende pensionklant?
Hebben jullie van te voren afgesproken op welke voorwaarde (stro, hooi e.d.)?
Staat er wat op papier? (contract)
Ik denk dat je je daar dan aan moet houden...of iemand zijn pony wil overvoeren, moet ie zelf weten..daar heb je als pesionhouder imo niet veel over te vertellen...
Verder vind ik dat je van dat loslopen in ieder geval wat kunt zeggen...als de pony in jullie gazonnetje struint!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:55

heel herkenbaar verhaal. Zou zo op een personage bij ons op stal kunnen slaan. Wij staan bij een particulier en we hoeven maar te kikken en alles (binnen het normale dan) wordt geregeld. Echt super stal gewoon. Alleen 1 iemand weet dat niet te waarderen en loopt idd altijd te zeuren, wil ook niet betalen voor extra verzorging en ook achteraf zeuren dat het niet goed gebeurd is. Stro vliegt er door heen. Wat wij voor 3 paarden gebruiken gaat er bij haar praktisch gezien bij 1 paard in. En om nou te zeggen dat onze mannen altijd even schoon zijn Schijnheilig .
Voorlopig wordt het nog even aangekeken, maar veel krediet heeft ze niet meer.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:28

ik zou deze persoon per direct verwijderen van mijn stal ! geen discussie mogelijk weg wezen.
maar ik weet niet wat jullie van te voren hebben afgesproken ?
belangrijk is dat je regels stelt op het moment dat je iemand in pension neemt.
regels op papier zetten gezamelijk onder tekenen en voor jou een copie maken en voor je pensiongast
nu krijg je een welles nietus spelletje. en nooit je pension gast zelf laten voeren, er is er maar een die over het voer gaat dat ben jij als het andere paard meer voer moet hebben kan ze dat bij jou melden alleen als het zelf mee gebracht voer is ja daar kan je niets aan doen, maar dan toch waarschuwen dat als het paard kramp colic krijgt zij verantwoordelijk is voor het feit dat het beest overvoert is.
dus ik zou in jou geval als nog afspraken gaan maken het op papier zetten of anders haar laten vertrekken.

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:48

Onmiddelijk iets van zeggen!
Koopt ze haar eigen voer en stro?
als ze het blijft doen, prijs opslagen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:45

Opzouten met zo iemand. Gewoon zonder verdere discussie de deur wijzen en wel per direct. Dit soort types kun je beter kwijt dan rijk zijn.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 21:08

aha nouja pony heeft ook koliek gehad, maar het is zo zielig, het is zo'n type klant van mijn paard beweegt dus sportmuesli!!!!! Het is een b-pony maargoed. Paardje is al flink aan de maat, maar wordt evengoed volgestopt met van alles. Krijgt een hooi zak vol kuil een een kilo of meer krachtvoer 's morgens voeren wij, maar haar pony krijgt bijna niets. Ik zat eens even te denken maar eigenlijk zijn pensionklanten maar ontevreden mensen (uitzonderingen daar gelaten). Ik weet nog wel dat ik mijn pony nog verzorgte, ik moest het in mijn hoof halen om iets vergeten af te sluiten ofzo, kon ik gelijk vertrekken. Wij vragen om het draad voor het hek te doen omdat anders mijn fjord erdoorheen loopt, en dat is al teveel gevraagt! liepen avndaag weer met zijn 6en los over het erf, kuilbalen weer stuk overal vertrapt, en zie ze maar weer eens te vangen, dat is gewoon lang leve de lol. We hebben nu wat van het loslopen gezegt, en het was goed, dus ben benieuwd. tegenover ons langs de weg staat een hengst, hij hoeft maar te hinniken of haar merrie wordt hengstig, maar ze loopt het een keertje op dat die pony erheen rent, en als er dan toevallig een auto aankomt.....