Binnen buiten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

puiloog

Binnen buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 15:17

haay allemaal ik heb een shetlander maar ik had een vraag ik heb nu myn shetlander savonds in een stal staan en overdag in de wei nu heb ik gehoord dat het beter voor mijn shetlander is dat hy dag en nacht buiten staat in de wei de wei heeft wel bomen waar hy kan schuilen hoe denken jullie er over ???? groetjes my ... Pling

nienke07

Re: Binnen buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:00

Lekker buiten laten! Wel zorgen voor volgdoende 'knabbel werk' zoals hooi ...en voldoende water natuurlijk!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:11

Je shet kan best dag en nacht buiten hoor Ja
Is zelfs goed voor 'm. Het is natuurlijk voor hem wel het leukst om een maatje te hebben dan Knipoog

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:16

Wij haalden de shet altijd binnen snachts als de rest ook naar binnen ging, maar aangezien "de rest" inmiddels verkocht is en de mijne niet meer aan huis staat lieten wij d'r snachts ook voortaan buiten. Kunnen ze makkelijk tegen en ze krijgen een teddyvachtje.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:36

Wij hebben onze shets 24 pd buiten lopen met schuilstallen, ook kunnen ze altijd met droge voetjes staan zowel in de stal als daarbuiten omdat we het gedeelte voor de stallen bestraat hebben.

Het ligt ook aan de situatie als je een weide hebt zonder enige beschutting een totale vlakte dus zou ik ervoor kiezen om mn pony toch even s'avonds naar binnen te halen, vooral met zulk weer als vandaag zijn onze shets niet weg te slaan bij de stallen.

Je shet krijgt er niks van als hij altijd buiten staat, maar hij krijgt er ook niks van als ie snachts binnen staat.
De keuze is aan jou en het type pony, als je een jonge pony hebt zou ik persoonlijk minder snel kiezen om hem snachts verplicht binnen te houden, een oudere of echt oude pony daarintegen zit er vaak helemaal niet mee als ie er lekker warmpjes bij kan staan snachts.

Een loop/schuilstal is het fijnste, maar ik wet niet of dat mogelijk is bij jou?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:43

ik zou hem lekker buiten laten staan. Shetlanders kunnen heel goed tegen de kou. Maar het is wel handig als je een schuilstal of bomen hebt waar ze kunnen schuilen.