natural horsemanship

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suppiej

natural horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 11:06

de eigenaresse van bixie volgt een cursus natural horsemanship, ze heeft me al een paar dingen laten zien met bix, ik ben erg onder de indruk hoe je dat doet. Laatst kwam ik met suprise bij de schuur en toen heeft ze ook wat dingen met hem geprobeerd, alleen daar uit bleek dat hij niet wou dat je naast hem kwam om hem voor uit te laten gaan.
Ze zei dat dat waarscheinlijk kwam doordat hij een keer iets vervelends mee gemaakt had of dat hij ongelovelijk dominant is. Ze kreeg hem ook niet één rondje dravend rond. Dat lukte mij wel later.

nou is mijn vraag weten jullie nog oeveningen op de natural horsemanship manier die ik kan proberen met suprise. Of misschien weet iemand een boek waar veel oeveningen in staan.

Quarterh0rse

Re: natural horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:21

* Freestyle training - emiel voest
* NH - pat parelli
* het paard als partner
* natuurlijk paardrijden - kfh
* de man die naar paarden luistert - monty roberts

dr zijn er wel genoeg denk ik, kijk even rond op internet! Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:29

Boek van Monty Roberts vond ik heel leuk, daardoor ben ik entousiast geworden over NH.
Ik heb ook een cursus bij deramstables gedaan, echt heel leerzaam.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:50

Quarterh0rse schreef:

*braak* ik mag die Hempfling niet. Wat hij doet is erg mooi, maar hij kan niet uitleggen.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:38

Arabesk schreef:
Quarterh0rse schreef:

*braak* ik mag die Hempfling niet. Wat hij doet is erg mooi, maar hij kan niet uitleggen.....

Bij ons op de manege was er iemand die een hele opleiding bij hem heeft gedaan, ze is daar wel een half jaar geweest ofzo. Nou, ze deed alles wat ik niet onder NH versta, ze propt paarden vol met voer als beloning ookal hebben ze niks gedaan en ze jaagt met een menzweep achter paarden aan om ze respect te laten krijgen. Sorry hoor, maar heeft ze dat daar geleerd, ze zegt van wel. En zo waren er wel meer dingen waar ik zo mijn vraagtekens bij had.