zadelmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 00:48

Ik weet dat hier al heel veel topics over zijn. Maar de zoekfunctie doet het nog niet (hoop dat die het snel gaat doen).

In een topic waren er ook mensen die daar een zadel gekocht hebben. Ik vraag me af wat voor zadel hun gkocht hebben. En hoelang ze al goed zijn.

Ik ben namelijk met spoed op zoek naar een zadeltje. Helaas heb ik een klein budget. Ik zoek dus een zadeltje wat past op mijn paard en wat 2 jaar mee kan. In die tussentijd kan ik sparen voor een goed zadel wat op maat gemaakt is.

Kusia

Re: zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 07:39

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 08:29

Vriendin van mij heeft een zadel van de zadelmarkt. Was 150 euro, veelzijdigheid paard. Is nog steeds goed en mooi Ja

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:13

ik heb er een ascot dresuur zadel gehaalt en ben er erg tevreden over Knipoog

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:18

Een vriendin van mij haalt alles bij zadelmarkt weg.
En ze heeft er nog niet een verkeerd woordje over gezegt, dus de zadels zijn ook erg mooi nog.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:20

Ik denk dat het inderdaad ligt aan de type zadels die je daar vandaan haalt en wat je er zelf van verwacht.
Ik ben zelf geinteresseerd in een Uncle Tom springzadel, want voor die ene keer dat ik spring hoef ik ook geen dure te hebben.
Ben wel benieuwd of mensen hier op Bokt dit zadel hebben en hoe het bevalt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:24

Ik heb er een kunstof westernzadel vandaan, en daar zijn in een half jaar al 2 schroeven uitgebroken (echt eruit gebroken, dus kan ze niet meer vast draaien ook.
Verder had het zadel een waardeloze pasvorm en past volgens mij op geen enkel paard

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:36

Ik heb toen der tijd besloten toch geen zadel te kopen bij zadelmarkt wegens de slechte verhalen hier op bokt. Ik heb toen een superdegelijk tweedehands leren zadel gekocht voor 150 euro op marktplaats.. dus misschien moet je daar eens gaan kijken als je toch niet naar zadelmarkt wil.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:04

Ik ben er absoluut niet over te spreken. Toen ik mijn paard kocht zat er een marktplaats zadel bij (hij was toen nog nieuw) na een maand zat hij vol kale bruine plekken waar de zwarte verf af was. Mijn paard kreeg last van z'n rug en ik last van m'n heupen doordat het zadel een heel breed zitgedeelte (niet de achterkant, maar dat stuk in het midden) had. Na anderhalve maand heb ik dat ding in de kast gegooid en er niet meer uitgehaald. Tot dat ik nieuwe had heb ik maar met zadels gereden die ik kon lenen.

Nu heb ik JC. Heel fijn zadel, maar ook nog wel betaalbaar.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:35

Ik heb je een pb gestuurd!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:09

Ik heb een Merano dressuurzadel gekocht bij zadelmarkt (225 E). Ik heb hem nu iets langer dan een maand en bevalt wel goed. Ik rijd ook niet heel intensief, ongeveer 2 a 3 keer in de week zo'n 3 kwartier.
Het meisje waarmee ik mijn bijrijdpaarden rijd heeft een Dallas zadel van zadelmarkt, lijkt heel erg op mijn zadel. Zij heeft hem een half jaar en dat zadel ziet er nog heel mooi uit, geen bruine plekken te zien!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:20

ik heb een haflinger veelzijdigheidszadel bij de zadelmarkt vandaan, 2,5 jaar vrij intensief mee gereden, en daarna was hij nog heel netjes, geen kale plekken ed.
Het zat heerlijk zacht.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:28

Anouar15 schreef:
Ik ben er absoluut niet over te spreken. Toen ik mijn paard kocht zat er een marktplaats zadel bij (hij was toen nog nieuw)

Je bedoeld een zadelmarkt zadel neem ik aan Lachen Marktplaats is een website om spullen te verkopen..

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:32

er zitten trouwens wel zadels bij van rond de 125 euro, dat is wel rotzooi.
Neem geen informatie aan van de verkoopsters, zij willen té graag een zadle te verkopen, en praten je vanalles aan.
Neem zelf een deskundige mee

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:48

Anouar15 schreef:
Mijn paard kreeg last van z'n rug en ik last van m'n heupen doordat het zadel een heel breed zitgedeelte (niet de achterkant, maar dat stuk in het midden) had.

Heel breed zitgedeelte komt natuulijk niet omdat het zadel daar vandaan komt. Er zijn ook merkzadels met brede zitgedeelten, het is maar net waar je van houdt.
Paste het zadel wel op je paard toen je het kocht?

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:23

ik heb mijn zadel er drie jaar geleden gekocht, omdat mijn budget ook niet zo groot was. Het zadel lag als gegoten en zat ook erg goed. Helaas was na een half jaar het zadel helemaal ingezakt en het dieptepunt van het zadel (normaal in het midden van de zitting) lag zo mogelijk bijna achter de lepel. Ik ben er toen mee naar sta rho gegaan die mij vertelden dat het onzin was geld te steken in dit zadel. De kwaliteit is gewoon erg slecht. Met invetten kon ik hem best op kleur houden en mijn paard heeft nooit tekenen gegeven dat het zadel bij haar in de weg lag. Intussen rij ik op een tweedehands Euroriding zadel en ben dan ook van mening dat je liever een tweedehands merkzadel als een nieuw kwalitatief slecht zadel kunt kopen. Mijn oude zadel heb ik voor ee keurig prijsje verkocht aan iemand die lekker af en toe buitenritten maakt, en daarvoor is zo'n zadel lijkt mij ook geen probleem.
Veel succes met de aankoop van je zadel !!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:38

wij zijn wel tevreden met onze zadelmarkt zadels hier op stal, het is precies goed genoeg om mee te rijden, maar je moet wel goed blijven opletten op het "leer" en de pasvorm!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:19

blupie schreef:
ik heb er een ascot dresuur zadel gehaalt en ben er erg tevreden over Knipoog

ook ik heb ruim 2 jaar geleden een zelfde zadel daar gekocht. Rijd heerlijk en ziet er nog steeds netjes uit. Koste toen compleet 225,- euro en ik ben er dus nog steeds erg blij mee.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 19:43

Thanks voor al jullie reacties. De meningen zijn wel heel verdeeld. De een heeft een heel goed zadel en de ander een baggerzadel. Je moet dus heel goed opletten.

Kennen jullie misschien ook interhipiq in rotterdam die verkoopt zadels voor 150 euro. Lijkt me dan helemaal slechte kwaliteit of niet?

Meer reacties en meningen zijn welkom.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:46

felicity schreef:
Thanks voor al jullie reacties. De meningen zijn wel heel verdeeld. De een heeft een heel goed zadel en de ander een baggerzadel. Je moet dus heel goed opletten.

Kennen jullie misschien ook interhipiq in rotterdam die verkoopt zadels voor 150 euro. Lijkt me dan helemaal slechte kwaliteit of niet?

Meer reacties en meningen zijn welkom.

nee hoor..... je word er goed geholpen en de kwaliteit is te vergelijken met zadelmarkt. zadelmarkt heeft ook zadels van 99,- maar ja je voelt dan kwaliteit verschil. Op het moment worden er gewoon heel veel merkloze zadels uit het buitenland gehaald en je kunt ze vergelijken met een middenklasse zadel bij bijv. divoza. Geen prul en ook geen kieffer, stubben of ander duurder merk. Gewoon voelen, passen ermee rijden en kijken wat je zelf uit kan en wilt geven.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:38

Bij ons op de manege heeft er iemand zo'n zadel gekocht ik vond het echt zeer belabberd! er zat helemaal geen model in dat zadeltje Verward erg slechte kwaliteit leer! en die kussens Frusty zielig paardenrugje! dan zou ik liever doorsparen en voor 300/400 euro een 2 dehands merkzadel kopen dan weet je zeker dat t ff meegaat!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:08

De meningen zijn over de zadelmarkt idd altijd erg verdeeld. Bij elk merk kan iemand wel eens een sclechte ervaring hebben, maar bij de zadelmarkt zijn er over het algemeen veel mensen die slechte ervaringen hebben met zo'n zadel.
Op de marktplaats staan ook veel goede 2de handszadels.

Een vriendin van mij heeft haar zadel uit Klaarenbeek, 150 euro dacht ik of 175, is nu iets van een maand of 3, ziet er nog mooi uit, en zij vind hem ook fijn zitten. (moet wel zeggen dat ik die kussens wel erg dik vind). Ze hadden daar ook een nog goedkopere versie. Maar zadel zag er verder netjes uit, ook het materiaal. Ze rijdt niet dagelijks heel intensief.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:59

Ik had ook een zadel uit Klarenbeek, vast bij dezelfde, zo groot is het daar niet Haha!
Ze zitten echt heel lekker, maar hij vertoonde wel snel slijtage aan de singelstoten, en de verf op het zweetblad, onder de beugelriemen, ging er ook wel snel af. Maar een prima zadeltje voor die prijs.

Ik heb eens om reacties van mensen gevraagt over zadelmarkt, op marktplaats, maar die advertentie werd verwijdert. Toen kreeg ik een mailtje van zadelmarkt dat ik zniet moest afkraken. Terwijl ik alleen maar had gevraagt om reacties, omdat ik goede en slechte verhalen heb gehoort (van de 30 reacties ongeveer, waren er iets van 27 negatief). Toen ik ze zei dat als ze echt degelijke zadels leverden, zo'n advertentie toch alleen maar goede reclame opleverden, zeiden ze dat er vast veel mensen hadden gereageert die het van horen zeggen hadden. Ze praatten er echt omheen.
Natuurlijk zit er weleens een fabrieksfoutje tussen, maar 27 van de 30 negatief vind ik wel erg typisch.
En dat ze mijn advertentie zo opvatte vind ik ook wel verdacht. Ze wisten gewoon dat ik veel nagatieve reacties zou krijgen anders hadden ze hem niet laten verwijderen.

Er zitten vast goede zadels tussen, die iets duurdere zegmaar, maar ik geloof dat je echt heel erg moet uitkijken...
Je bent niet blij als er ineens een singelstoot of beugelriem breekt (regelmatig gehoord).

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:06

Mijn westernzadel komt bij Zadelmarkt weg. Past prima op mijn paard, is wel vrij hard, maar ik kan er zeker een lange rit op volhouden.
Het leer is niet van het beste kwaliteit, maar aangezien ik toch niet professioneel western ga rijden, en het zadel alleen voor erbij heb, wil het prima.
Er zitten wat beschadigingetjes op, maar die heb ik aan mijn kat te danken, die het een prima krabpaal vond Haha! .

Of er een zadel bijzit dat jou wat lijkt moet je zelf oordelen. De oude eigenaar van mijn paard had bv een Pagony diamant op mijn paard liggen, en ik vond dat zadel echt vreselijk! Dan maar een zadeltje van de helft goedkoper, gaat mischien wat minder lang mee, maar kan veel beter zitten!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:07

Wij hebben er wel een goed zadel vandaan en een aantal mensen bij mij op stal ook. Ze zien er nog goed uit Ja