wedstrijd rijden wat kun je beter wel en beter niet doen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magiclover

wedstrijd rijden wat kun je beter wel en beter niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 22:09

ik rij wedstrijden met mij pony maar ik wil ook graag in het bos rijden en veel plezier maken wat kan ik beter doen in de wei of in het bos het meest rijden (hij is heel moelijk en luister niet altijd)

wat moet ik voor voer geven en veel of weinig hij staat wel in ween wei maar er staat niet veel gras meer op

wie wil mij helpen??

Kwanyin

Re: wedstrijd rijden wat kun je beter wel en beter niet doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:20

Over de voervraag kan je niet helpen(misschien is het ook handig om te vermelden hoe groot of welk ras je pony is en hoevaak en hoe hard hij moet werken)
Maar over die eerste vraag zou ik zeggen, doe wat je zelfs het liefste doet. Als jij graag eens wat lol maakt in het bos, doe dat dan. Als jij graag serieuus wedstrijd wil rijden en hogerop komen, hou je dan voornamelijk bezig in de wei. Maar ook paarden die wedstrijden rijden komen graag eens buiten in het bos, voor de afwisseling Lachen . Zolang jullie er beide maar plezier in hebben lijkt me.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:26

De eigenaar van mijn verzorgpony en ik voeren altijd naar prestatie.
Als er gelest is, dan krijgt ze altijd meer dan dat er langs de Maas gereden is.
Ook kijk ik wat de prestatie geweest is in de bak. Worden er alleen maar een paar rondjes gestapt en gedraafd in de bak, krijgt ze minder dan dat er echt geploeterd is Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:57

Wat voor wedstrijden rijd je? Dressuur, springen? Als je op dat soort wedstrijden goed voor de dag wilt komen, dan kun je daar beter thuis wel zo goed mogelijk op trainen. Voor de afwisseling kun je prima buitenritten maken. En ook tijdens buitenritten kun je trainen op 'dressuur': gehoorzaamheid, overgangen etc. Maar het belangrijkste is IMO dat jullie allebei plezier hebben in wat jullie doen.

Ik voer ook naar prestatie: op dagen dat mijn paard vrij heeft, krijgt hij de helft krachtvoer (brok) van wat hij krijgt op de dagen dat hij werkt. Ook de hoeveelheid muesli pas ik aan naar de zwaarte van het werk. Hoe minder intensief, hoe minder brok en muesli. Je zou ook hooi kunnen bijvoeren.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 01:01

het ras is een wels kruising(met wat weet ik niet)
hij word best flink gereden
en kwa voer krijgt hij 2/3 kilo brokken en hooi op wene dan

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:21

Ik denk dat je hem dan genoeg voert hoor, als ie het er goed op doet zou ik het gewoon zo laten.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 20:44

hij is een beetje mager geweest nouja mager zijn flanken waren ingevallen daarom krijgt hij nu 3keer per dag eten anders kreeg hij gewoon 2keer per dag eten