Singels wassen of..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Singels wassen of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 21:47

Tja eigenlijk zaten er altijd alleen modderstukjes op die je er dan zo afhaalt Tong uitsteken
Maar nu word die rotsingel wel smerig zeg!
Ook van het zweet enz.
Maar omdat er ook natuurlijk ijzer aan zit...
Hoe maken jullie ze nu echt schoon?
Kunnen ze ook gewassen worden ofzo?

keramiekje

Re: Singels wassen of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:51

mijn vriendin wast haar singel altijd. dan doet ze hem in een kussensloop zodat de singel de wasmachine niet kan beschadigen.
maar ik weet niet op hoeveel zij hem wast. ik dacht 30 of 40 graden.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:55

Ik stop mijn neopreen gewoon in de was, koud wasje, en hij komt er altijd weer prima uit (schoon inneens hihi). Maar een leren singel zou ik niet in de machine gooien..

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:58

Ik doe altijd een washandje vastmaken om de sluitingen met een postbode elastiek. Gewoon lekker heet wassen, des te schoner de singel eruit komt Haha!

Eeen leren zou ik indd niet in de wasmachine gooien, gewoon afnemen met een vochtige doek en daarna met leervet insmeren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:16

Ik heb singels van neopreen, van dat schuim dus waar peesbeschermers ook van zijn gemaakt.

Ik was zowel singels als peesbeschermers gewoon op 40 graden in de wasmachine. Kunnen ze prima tegen. De gespen van de singel zijn van roestvrij staal, zit nog geen plekje roest op. En ik doe het klitteband altijd goed dicht, zodat de gespen nauwelijks tegen de trommel rammelen.

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:20

Ik heb een neopreen singel van Thorowgood, met elastiek, kan die ook gewassen worden??

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:31

ik was mijn neopreen singel gewoon op de hand met groene zeep en warm water
en daarna goed uitspoelen Haha!

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 08:48

Mijn neopreen singel was ik ook in de wasmachine. Gaat prima en hij komt er weer helemaal fris en schoon uit!

Als je een leren singel hebt, zou ik m reinigen met lauwwarm water en daarna nog met die zachte zeep die je speciaal voor het reinigen van leer kunt kopen (op mijn flacon staat iets van 'glycerine soap').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:27

neopreen gaat ook bij mij in de wasmachine
washandje om de sluitingen met dikke elastiek en met fijnwasmiddel op 30 graden.

Zo ook met die neopreen peesbeschermers, of halsters die moeten schuren van het zand Knipoog
Halsters stop ik in een oude kussensloop

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 13:35

Bij mij gaat alles de wasmachine in (behalve het leer natuurlijk niet!!) Kussesloop er omheen en singels, dekens, dekjes, halsters en touwen komen er weer als nieuw uit!! Moeders is er altijd wat minder blij mee..