help.. dit heb ik weer.. met mijn zadel!! :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

help.. dit heb ik weer.. met mijn zadel!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 18:38

hoi

een tijdje terug ongeveer 3 maanden gok ik heb ik een nieuw thorowgood zadel een met verstelbare kussens die zeg maar tegen de schouder van je paard aanliggen gekocht (je kan er dan een soort fishjes in doen om je zadel op maat te maken of ze er uit halen, aan allebei de kanten)
maar nu gaat mijn zadel bijna helemaal op de schoft zakken er kan bijna geen vinger meer tussen, nu dacht ik ga ik zelf ff vogelen en die andere maat proberen (een dikkere, zodat t zadel hoger komt dacht ik) maar ook hierbij na een poosje rijden zakt ie weer naar beneden.
dit zelfde gebeurt als ik allebei de fisjes er uit haal.. dan is ie waarschijnlijk te breed en zakt ie. maar dit is egt heel apart vind ik, mijn pony heeft al een moeilijke rug maar dit zou DE oplossing moeten zijn dit zadel waarbij je kan verstellen, deze of volgende week komt er iemand kijken als het goed is van waar ik t zadel heb gekocht, mijn pony heeft er geen last van in ieder geval ik merk het niet.. maar je hoort toch aardig wat ruimte tussen de schoft te hebben?
ik baal er egt van.. zadel heeft me veel geld gekost.. of zou er iets mis zijn met de boom? iemand tips of ook zo'n thorowgood zadel? help! Verdrietig

Lenneke_

Re: help.. dit heb ik weer.. met mijn zadel!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:21

Je moet terug gaan naar waar je hem gekocht hebt. Dit is niet normaal. Zo'n zadel kost niet niks en dan verwacht je dat het goed zit.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:34

Thorowgood staat bij mij wel bekend dat het nog een stuk inzakt bij het inrijden. Het al dan niet passen van het zadel heeft natuurlijk niet alleen met de kamerbreedte te maken. Ik zou toch eens advies vragen van iemand die er echt verstand van heeft.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:53

inderdaad naar laten kijken en anders terug brengen. 3 maanden dat is nog zo goed als nieuw. Zo'n zadel is behoorlijk duur en als ie toen goed lag moet dat zo blijven. Tuurlijk zakt elk zadel wat in maar helemaal tot aan de schoft lijkt mij niet zo best.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:28

Dat is inderdaad niet best! Er moet wel ruimte zitten tussen het zadel en de schoft, maar dat is logisch... Bloos Als ik jou was zou ik terug gaan en vragen of dit normaal is. Maar heb je het zadel niet eerst gepast of laten passen voordat je m kocht??

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:45

Goed dat ik dit topic zie en lees,
ik was van plan om over twee maanden een nieuw zadel
aan te gaan schaffen en mijn keuze was ook dit zadel wat jij heb..

Ik dacht ; ahh fijn zown zadel die je naar de rug van
het paard kan verstellen door middel van fishjes,
maarr als het nog heel ver inzakt met rijden en het zadel staat
daar bekend om denk ik dat ik nog even verder zoek..

Waar heb je het zadel gekocht..?
Bij superhorse uit Breda toevallig..?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 19:09

nee in nijkerk
en hij lag super ene hele tijd! de rugpijn van mijn pony is heel erg verminderd! maar dat inzakken vind ik apart, niet elk zadel hiervan heeft het hoor, ken ook veel goede reacties..
maar degene waar ik het zadel vandaan heb bel ik maandag of ie kan komen, als de bak weer berijdbaar is dan kan hij het mooi even nakijken want dit hoort niet nee, maar misschien hoort het wel zo.. ik weet het ook niet.. ik wacht wel af..
zou ik de dagen totdat hij niet kan komen met gelpad eronder rijden? dan ligt ie wel hoog..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 19:09

en ja het zadel is aangrpast en toen lag ie super maar nu dus niet meer..