wat doet jouw paard als hij je uit probeert?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

wat doet jouw paard als hij je uit probeert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 17:11

de titel zegt het al.

Kom maar op met die verhalen,

ik ben hier gewoon nieuwschierig na.Ik zou ook graag willen weten wat jullie dan doen als je paard zo doet.

Ineke2

Re: wat doet jouw paard als hij je uit probeert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:20

Mijn pony doet vanalles, hij is bijna 5 jaar oud en nog geen jaar onder het zadel.
Levi is vooral lenig en heel snel. Als je maar 1 seconde je aandacht er niet bijhoud, draait hij razendsnel om, vooral in draf en galop.

Of hij gaat gewoon heel hard rennen en dan aan de andere kant van de bak plat de bocht door, bij voorkeur de kant op die jij niet verwacht Clown

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:06

Bokken, als een gek rennen en dan ineens stilstaan Clown
Of gewoon stil blijven staan en niet vooruit, dan geef je een tik en dan lig je ernaast Haha! (bok bok bok)
Gelukkig zijn we over die periode heen Schijnheilig

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:09

Steigeren, rennen, wegschieten, nergens langs willen.

Maar gelukkig hebben we daar nu (vaak) niet zo veel last meer van Haha!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:09

stijgeren

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:12

Niet nageeflijk willen lopen en totaal niet doen wat jij wil. Als je dan nog het lef hebt om door te zetten kiest meneer 1 hoek uit, waar hij vervolgens keihard rennend en bokkend uitvlieft. Best knappe ruiter die dan nog blijft zitten en m weer die hoek in rijd Nagelbijten / Gniffelen

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:17

bij het inrijden: het ging een hele tijd goed, alleen begon hij de hele tijd de andere kant op te gaan bij een volte. toen ben ik met hem naar de manege gegaan, en die zeiden dat ik hem veel harder moest aanpakken; gewoon aan die mond trekken, tikken geven enz. nu heb ik een heel fijn paardje!! maar ik heb ook gehad: spetter ging altijd goed de trailer in (wat me verbaaste) en ineens wou hij er niet meer in!! dat was op de manege. toen hebben ze hem eerst met longeerlijn en over hme er in porberen te doen, wat niet lukte. toen heeft de eigenaar hem met zweep zoveeeeeel tikken gegeven, dat hij er uiteindelijk ik ging. ik kon het haast niet aanzien, echt waar Verdrietig

uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ik alles op mijn eigen manier doe. vooral geduld. wat ze dus niet op de manege hadden. nouja, van zoiets leer je, geduld hebben maar je mag wel streng zijn! Knipoog

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:18

ilovejuno schreef:
stijgeren

ja dat deed die van mij ook altijd, daardoor was ik bang en kon ik niks meer doen. dat is nu allemaal over !!!hehehee Knipoog

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:26

de pony van mij.
b.v als die het in zijn kop heeft dat die niet op de volte wil draven op de rechter hand. breekt die uit en galopeerd de kant op die hij wil.
als ik hem dan wel goed kan sturen naar de kant die ik wil geeft die op.

en ga ik op de linkerhand op de volte niks aan de hand.

zo doet die dat bij altijd de zelfde truckje op de zelfde hand.

als die b.v niet aan de linkerhand bij B op de hoefslag wil blijft die dit herhalen tot dat ik weer win.

hij doet een truckje per keer. hij doet dus bijna nooit 2 verschilde truckejs als ik rij het blijft er bijna altijd bij 1.

ja wat ik zeggen het is Cesar

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:23

Heel hard draven in plaats van galloperen.
Of juist het tegenovergestelde, galloperen als ik wil draven. Vork
Van alles schrikken.
Bokken, kan ik me ook vaag herinneren. Schijnheilig Knipoog
Gelukkig was dit alleen in het begin toen we elkaar nog maar net kenden, nu doet ze het (vrijwel) nooit meer..

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:50

hij ziet overal prairiepaarden
en ja als je omsingelt wordt moet je natuurlijk heel raar gaan lopen en opeens met vier benen van links naar rechts springen

maar gelukkig is het goed uit te zitten en moet ik er meestal hard om lachen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:01

Van dingen schrikken die er niet zijn.

Proberen de sloot in te lopen. Is niet leuk hoor. Als hij zin heeft om je bang te maken of hij wil liever naar buiten dan in de bak rijden, loopt hij gewoon richting sloot. Ik moet er dan als de wiedeweerga afspringen, want meneer denk echt dat hij op een hele steile rand kan lopen. Met mijn instructrice heeft hij het ook gedaan. Hij deed of hij bang was, maar er was niets. Zij werd dus boos en gaf hem op zijn kop. Hij vond dat een goede reden om op zijn dooie gamk de bak uit te lopen naar de sloot toe. Als ik hem een tik geef net voordat hij het wil gaan doen, geeft hij trouwens wel op. Maar als hij al bezig is, houdt niets hem meer tegen.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:36

mijn pony gaat dan veel bokken nog meer dan anders en hij wil ook steigenen en hij wil dan ook niet heen waar ik heen wil Verdrietig

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:52

kop in de lucht, bit tussen de tanden, en dan maar rennen.
erg populair op een volte, kun je zo lekker over de schouder weglopen. en het vrouwtje gilt dan zo leuk omdat haar benen soms bijna tussen de wand worden geplet Clown

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:56

niet vooruit te branden zijn of vastbesloten 1 kant op willen, das echt iri zeg!!
of ze loopt je omver, daar ben ik pas flink kwaad om geworden, ik heb haar de hele dag genegeerd!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:30

Bokken, steigeren, onder me uit rennen, sterk worden en ondernek erop gooien. Euhmzzzzzz

Heb paarden gehad die achteruit uit de buitenbak liepen --> tegen busje aan Clown Busje *schommel*. Hetzelfde paard kwam omhoog, zodra je de teugels 'wilde' oppakken (dus nog niet strak). Tsja, maar wel verkocht gekregen!! (reed hem voor de verkoop)

Ook Andalusiër gereden die binnen 1jr hoge Spaanse school beleerd was, dus helemaal doorgedraaid. Helaas toen ik vorderingen had kreeg hij koliek en moest afgemaakt worden (6 grote knopen en 2 kleine knopen, zelfs met operatie geen kans overleven). Die ging steigeren, door achterbenen zakken, rennen (vluchten) ect ect.

Mijn pony ging in de galop altijd bokken met hoofd tussen voorbenen en dan net als ie voorbij de hoek was nog eff snel de hoek in draaien (jij al naar voren getrokken en dan ineens draaien!! Was nog maar 8 Cool )

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:35

De eerste keer dat ik op mijn verzorgpony zat, reden we in de bak, gewoon een paar rondjes stappen. Toen was er niets aan de hand.
De tweede keer gingen we naar buiten en we waren nog niet eens het erf af, of mevrouw ging naar het gras toe Haha!

Nu probeert ze me (onbewust) uit, als we in de bak aan het uitstappen zijn, wil ze zo snel mogelijk de bak uit Ach gut

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:46

Die van mij kan het ook heel goed. Hij krijgt zowat iedereen eraf. Dan schiet hij opeens heel hard weg met een paar grote bokken en vervolgens maakt hij een noodstop in de hoek. Daarom laat ik niet zo vaak iemand anders erop, het is me al vaak overkomen dat ze ernaast lagen.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:52

die van mij breekt uit in de galop op de volte en jij gaat dan ook heel irri wissles springen en gewoon stees omspringen en heel erg verzamelen zodat ik hem echt vooruit moet trappen, is echt super vervelend, en dan zij n er natuurlijk ook nog de sprintjes niks is eng en dan gaat de bakdeur open en woesj weg isie, en de vorige keer was er niks aan de hand en de keer daarna ook niet......en daar komt nog bij dat tie zwaar in de puberteit zit Boos!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:23

Momenteel ben ik met een entertje bezig dat erg uitprobeert; tegen je op steigeren, bijten, achter je lopen, stoppen met lopen, voor je uit schieten, omdraaien... kortom : strontvervelend Haha!

Bij stijgeren en bijten krijgt ze meteen een oplawaai, daar heb ik wel zo'n hekel aan, dat is gewoon 1 van mijn 10 geboden die je bij mij niet flikken zal.

Bij andere dingen ben ik gewoon hard in mn stemgebruik, streg in mn houding en altijd consequent, mag het nu niet, mag het straks ook niet

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:32

mijn ene pony gaar stakken die andere rennen en de andere doet of hij het niet snaot hahahah das toch duidelijk toch?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:38

`k heb geen eigen paard maar de pony van de manege waar ik meestal op rijd kan er ook wat van Clown .
Vooral als hij je nog niet kent of als er kleine kinderen op zitten die al een beetje kunnen rijden.
Voor kleine beginnertjes en ruiters die al genoeg ervaring hebben is het een geweldige pony, maar als je daartussen zit, kun je hem soms achter het behang plakken... Vork

Een paar trucjes zijn:
* hoeken afsnijden
* achter andere ponies plakken en er niet achter vandaan willen
* gewoon stil gaan staan op het midden en rondjes draaien
* weigeren om te springen (gewoon strak langs heen lopen)
* heel hard draven ipv aan te galopperen

Als manegepony moet je toch wel een beetje humor hebben en die heeft hij in overvloed!! Haha! Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:43

Schrikken van dingen die er niet zijn Clown Ook wel de zo bekende bakkabouters Haha! Meestal voel ik wel aankomen wanneer ze dat gaat doen. En dan straf ik haar gewoon met mijn stem, zoiets als "Dènk erom!!". Dan houdt ze wel op.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:58

Tekla (Westfaals Koudbloed) gaat een beetje irritant doen, in de bak kleven aan het hek, en op buitenrit proberen er vandoor te gaan..
Celien (Belgisch Trekpaard) is een ander verhaal.. Nagelbijten / Gniffelen
Als ze gaat uitproberen bij iemand die ze niet kent, dan vliegt ze door de bak, met grote bokkensprongen continu terug naar het hek, als ze merkt dat je nog maar een klein beetje bang van d'r bent dan maakt ze daar uitgebreid misbruik van. En als je geen respect toont tegenover het paard, dan hoef je dat dus echt niet terug te verwachten! Integendeel..
Het kleinste foutje met je hand en ze staat steil overeind. Als je d'r onredelijk een klap geeft, bokt en steigerd ze je eraf en als je valt trapt ze na, en draait ze rustig nog een keer om, om keihard over je heen te denderen.. Beetje eenkennig.. Bloos
Ze pikt dus eigenlijk helemaal niks van een vreemde, en een vreemde kan ook niet in d'r stal komen zonder half aan gevallen te worden.. Verward
Ze is vroeger ook mishandeld, en daardoor vertrouwt ze maar 1, hooguit 2 personen.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:00

mijn paard heeft me nog nooit echt uitgeprobeerd, maar als ze iets eng vind of weg wil komt ze recht overeind Bloos