Cob of pony hoofdstel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Cob of pony hoofdstel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 17:06

Stomme vraag, weet dat je zo kunt ruilen.
Heb dus een hoofdstel gezien wat ik wil, dezelfde als nu maar dan wit onderlegt.

Nu heeft ze geloof ik Cob, maar neusriem zit helemaal scheef, ookal doe je hem nog zo strak.
Keelriem kan ook strakker...nu vroeg ik me dus af of ze ook niet een pony zou passen?
Of wordt dat verschil wel heel erg.

Oja bestel hem btw via internet, dus kan niet gaan kijken.
Ruilen vind ik zo'n gedoe!

Het is een Welsh, de grootste maat, maar geen welsh Cob.

Hoop dat mensen me kunnen adviseren

Poenarie

Re: Cob of pony hoofdstel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:08

Ik denk wel dat het kan, als het een grote maat pony is.
Je kan misschien van een stalmaatje ( als je die hebt ) of van een vriendin met een ponyhoofdstel, die van haar misschien lenen ?
Om te passen, maar zover ik weet ik denk van wel !

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:10

Ik had eerst ook een Cob hoofdstel op m'n NRPS pony van 1.46, alles zat op het strakste gaatje en moest zelfs bij de neusriem gaatjes bij maken, later heb ik en maatje pony gekocht en dit zit veel beter, maar het is niet zo dat alles nu op het loste gaatje zit, m'n neusriem zit geloof ik nog steeds op het strakste gaatje en bij de andere riempjes ergens half verwegen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 17:13

Letizia schreef:
Ik had eerst ook een Cob hoofdstel op m'n NRPS pony van 1.46, alles zat op het strakste gaatje en moest zelfs bij de neusriem gaatjes bij maken, later heb ik en maatje pony gekocht en dit zit veel beter, maar het is niet zo dat alles nu op het loste gaatje zit, m'n neusriem zit geloof ik nog steeds op het strakste gaatje en bij de andere riempjes ergens half verwegen.

Ja mer is ook ongeveer die maat, ja bij dit hoofdstel is dat dus ook het geval, heb er al 5 gaatjes bijgeprikt.

En jammer genoeg, zie ik vrij weinig stalgenootjes met dezelfde maatpony, want die zijn er niet als ik er ben Huilen

Zit nog wel te twijfelen, het is een wit onderlegt hoofdstel, maar ze is zelf palomino

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:17

Haagsemeid schreef:

Ja mer is ook ongeveer die maat, ja bij dit hoofdstel is dat dus ook het geval, heb er al 5 gaatjes bijgeprikt.

En jammer genoeg, zie ik vrij weinig stalgenootjes met dezelfde maatpony, want die zijn er niet als ik er ben Huilen

Zit nog wel te twijfelen, het is een wit onderlegt hoofdstel, maar ze is zelf palomino

Ik denk dan wel dat je het kan wagen op een pony maatje, wit onderlegt lijkt mij wel leuk bij een palomino, maar als je twijfeld kan je misschien even 'n hoofdstel van een stalgenoot lenen? (niet voor de maat maar voor de kleur)

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 17:28

Ja toch wel?
Jammer dat zoeken nu zo moeilijk gaat, anders had ik op palomino kunnen zoeken, er zal vast wel iemand zijn met een witte neusriem op een palomino

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:34

Haagsemeid schreef:
Ja toch wel?
Jammer dat zoeken nu zo moeilijk gaat, anders had ik op palomino kunnen zoeken, er zal vast wel iemand zijn met een witte neusriem op een palomino

zoek anders even op google

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:57

Mijn arabier heeft altijd een pony hoofdstel, maar toen ik vorig jaar ook voor haar een Stubben wilde, adviseerde de ruitersport zaak toch een Cob maat.
Eenmaal thuisgekomen pastte dit dus niet en moest ik rigoreus gaatjes bij gaan maken Huilen (ruitersport zaak was nogal ver rijden en mijn vorige hoofdstel was bij het afnemen vna het bit, kapot gegaan)

Stevig balen dus, maar uiteindelijk heeft die ruitersportzaak alle riempjes kostenloos ingekort........
Wat echter WEL een voordeel was is dat de frontriem nu wel goed past ! want dat is vaak het probleem bij paarden die zo'n smal snuitje hebben, ze hebben brede hersens Haha!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:52

Ik vind dat de tuigfabrikanten hun tuig vaak veel te ruim maken!

Ik rijd meer dan 50 verschillende paarden per jaar op concours en heb hiervoor 1 full, 3 cob en 1 pony size hoofdstel van Lemetex. Er zijn maar weinig paarden die ik het full hoofdstel aan moet doen en best veel die het pony hoofdstel passen.

Ik denk wel dat Lemetex de Hoofdstellen extreem groot maakt, maar ik heb dit probleem ook vaak bij andere merken halsters en martingalen ed.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 17:40

Oké mede dankzij jullie adviezen, heb ik een pony hoofdstel besteld.
Ben benieuwd of hij past!!
Heb wel even gekeken mbv stalgenootje of wit onderlegd der staat en gelukkig is dat zo Lachen
Hoop woensdag me hoofdstel binnen te hebben