Management en Paardenhouderij in Dronten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyLove

Management en Paardenhouderij in Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 16:49

Hai, ik wou even weten of hier mensen zijn die studeren op de Agrarische Hogeschool in Dronten.
En dan de opleiding Management en Paardenhouderij, deze opleideing wil ik zelf gaan doen. Ik wil dus wel een paar meningen horen van mensen die ervaring hebben met deze opleiding.

Anoniem

Re: Management en Paardenhouderij in Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:37

Ik zit in het derde jaar Lachen Stel gerust je vragen. Siempie zit trouwens ook op die opleiding.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:34

Ik zou misschien HBO Sport Deurne gaan doen en dan moet je de laatste 2jr ook naar Dronten. Hoe is de school enzo?

(woon in Brabant; Steenbergen, dus ga niet zomaar eff naar Open Dag)

MyLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 19:07

Oke, ik ga je helemaal bombaderen met vragen, hoor!! Vingers aflikken

Het lijkt me een te gekke opleiding, maar studeer je alleen voor paardenhouderij of is het ook echt management?
Ik bedoel dat je ook een andere baan kunt krijgen dan alleen in de paarden (ze zeggen dat het nog al moeilijk is om daar een baan in te krijgen)

Is het verplicht om een eigen paard mee te nemen? ( is opzich geen probleem maar wou het toch even weten)

Studeer je alleen dingen zoals: de anatomie, gezondheid, voeding enz. of ook rijtechnische dingen.

Oke dat was het tot nu, misschien kom ik nog ergens op maar als je dit kunt beantwoorden ben ik al heel blij Haha!

Ik ga trouwens ook naar de open dag (ergens in maart) Lijkt me erg leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:44

Het is de eerste twee jaar ook op paarden gericht, daarna wat minder. Imo ga je voornamelijk voor bedrijfskunde en management daar, je krijgt er deels wat over de paardensector en paarden zelf. Bijvoorbeeld, over voeding, over de sportwereld, over ziekte's en aandoeningen, over nakomelingen, over de omgeving etc. Ook ga je op voor het ruiter en koetsiersbewijs in Oenkerk, gewoon met de paarden daar. Daarnaast doe je nog de examens groomen en longeren Haha!

Voor de lessen is het niet verplicht om een eigen paard mee te nemen, er wordt ook helemaal geen hoog niveau van je gevraagd, als je ruiter en koetsiersbewijs (en dan heb ik het echt over basiser dan basis...) kan halen, is dat ruim genoeg.

Effe kijken, wat ben ik vergeten...
Rijtechnische zaken krijg je niet.

Ik ga zelf niet voor een baan in de paardenwereld per sé, denk dat ik ook ergens wel aan de bak kom, maar dat zal de praktijk zich uitwijzen Lachen Veel plezier iig, en denk er goed over na! Het is zeker geen paardenopleiding, het is er een relatief klein onderdeel van...

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:47

Hee hallo,

Ik zit ook in het 3e jaar op de cah, bij maya in de klas jah Pling !
Ik vind het een super leuke opleiding. Vooral omdat het niet alleen paard gericht is maar ook vooral management gericht. Als je later niet meer de paarden in wilt heb je nog een bedrijfskunde opleiding.

Verder woon ik ook in Dronten in een studentenhuis, dit is echt super gezellig. Gezellig samen koken en uitgaan. De soos en de bar zijn de hele week open om gezellig wat te gaan drinken met je vrienden. Als je naar de CAH ga is het erg leuk om het 1e jaar op de campus te gaan. dan zit je met ong. 200 medestudenten op kamers op het school terrein. je leert zo veel mensen kennen en het si ook nog eens super gezellig. Ik zou zeggen kom eens kijken!