Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Ik was ook twaalf toen ik mijn pony kreeg

) en bij de andere iedere maand, bewijze van.
snoezepoes schreef:
Mijn dochter van 12 wil heel graag een eigen paard.
Ik ben er wat (behoorlijk zelfs) huiverig voor.
Ze rijdt al 3 jaar en vindt het nog steeds erg leuk!
Mij lijkt gewoon rijden bij de manege "genoeg".
VValar schreef:Ik ben alles over het geheel genomen (stallinggeld, verzekering, hoefsmit, inentingen, wormenkuur, lesgeld) zo'n 500 euro per maand kwijt. Maar dit kan nog wel eens wisselen.
Succes!
:D snoezepoes schreef:Allemaal bedankt voor jullie eerlijke reacties.
Ik weet nu heel zeker dat ik bij mijn eigen standpunt moet blijven en zeker niet aan een paard moet beginnen.
Ik ben inderdaad geen paardenmens en zal dat ook nooit worden.
Als ze ouder is en genoeg verdient kan ze altijd nog zelf haar paard aanschaffen.
Als ze dan nog van paarden houdt.
snoezepoes schreef:(...) Ik weet nu heel zeker dat ik bij mijn eigen standpunt moet blijven en zeker niet aan een paard moet beginnen. (...)
), stond 2 straten verder in een wei + schuilstal. Voeren, uitmesten, enz. moesten we allemaal zelf doen (ik deed het samen met mijn zus die toen 14 was, samen doen scheelt wel!). Achteraf ben ik er super blij mee dat ik toen al een pony mocht, maar ik was toen niet altijd even blij als ik eerder op moest staan omdat de pony eten moest voordat ik naar school ging, en 's avonds in het donker op de fiets, ik poepte soms bijna in m'n broek omdat ik het zo eng vond in het donker
) De rest van de week gaan we vaak met zijn drietjes naar stal en rijdt mijn jongste of ze gaat lekker buitenrijden met een vriend(inne)tje. Meestal doe ik dan de stal. 's morgens vóór ik naar mijn werk ga ga ik vaak nog even langs.