Ik heb tijdje terug een paard gekocht bij een handelaar waar ik twee maanden omruilrecht op heb. Ze is nu al voor de tweede keer kreupel in ongeveer maand tijd. Ik vind het zelf een heel fijn en lief paard maar baal er dus wel van dat ze alweer kreupel is. Ik heb haar nog maar een keer of vijf gereden sinds ik haar heb. Dit is het derde paard dat ik bij die handelaar vandaan heb. Ik hoop dat jullie advies kunnen geven. De andere twee waren goed alleen eentje heb ik terug gedaan wegens niet klikken combinatie en die heeft anietatje nu en kimmie girl verzorgt hem.
Lijkt me de beslissende factor in het terugbrengen of niet. Is het een hoefzweer dan zou ik me niet zoveel zorgen maken en het nog even aankijken, maar bij iets anders zou ik het paard direct terugbrengen.
Ze is niet gekeurd. Een hoefzweer is het niet want mijn smid heeft erna gekeken. Ze is al 18 maar volgens die handelaar is ze nooit kreupel geweest in haar leven. Bij mij nu dus al twee keer. Een keer linksvoor en een keer rechtsvoor terwijl ik niets raars gedaan heb met haar.
Terugbrengen. Misschien niet leuk, maar aan een kreupel paard heb je ook niets. En aangezien je nog omruilgarantie hebt, kun je beter gewoon voor een gezond paard gaan. Tenzij je er de kosten voor over hebt om dit paard na te laten kijken met het risico dat je hem/haar alsnog in moet ruilen omdat er wat aan mankeert...
. Ze is al 18 maar volgens die handelaar is ze nooit kreupel geweest in haar leven.
hoe toevallig.......... dat soort verhaaltjes geloof ik niet zo in....
Misschien kun je eisen dat hij na laat kijken wat er aan de hand is ? tis wel triest, maar ik geloof dat ik hem terug zou brengen en een ander paardje zou nemen. Straks zit jij met de gebakken peren...