terug doen of houden esme alweer kreupel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

terug doen of houden esme alweer kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 14:39

Ik heb tijdje terug een paard gekocht bij een handelaar waar ik twee maanden omruilrecht op heb. Ze is nu al voor de tweede keer kreupel in ongeveer maand tijd. Ik vind het zelf een heel fijn en lief paard maar baal er dus wel van dat ze alweer kreupel is. Ik heb haar nog maar een keer of vijf gereden sinds ik haar heb. Dit is het derde paard dat ik bij die handelaar vandaan heb. Ik hoop dat jullie advies kunnen geven. De andere twee waren goed alleen eentje heb ik terug gedaan wegens niet klikken combinatie en die heeft anietatje nu en kimmie girl verzorgt hem.

Effy

Re: terug doen of houden esme alweer kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:48

Wat is de oorzaak van haar kreupelheid?

Lijkt me de beslissende factor in het terugbrengen of niet. Is het een hoefzweer dan zou ik me niet zoveel zorgen maken en het nog even aankijken, maar bij iets anders zou ik het paard direct terugbrengen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:52

Melden bij de handelaar en da laten komen en uitzoeken wat er aan de hand is.

Is hij gekeurd toen je hem kocht zitten er foto's bij enz??.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 14:54

Ze is niet gekeurd. Een hoefzweer is het niet want mijn smid heeft erna gekeken. Ze is al 18 maar volgens die handelaar is ze nooit kreupel geweest in haar leven. Bij mij nu dus al twee keer. Een keer linksvoor en een keer rechtsvoor terwijl ik niets raars gedaan heb met haar.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:18

Terugbrengen. Misschien niet leuk, maar aan een kreupel paard heb je ook niets. En aangezien je nog omruilgarantie hebt, kun je beter gewoon voor een gezond paard gaan. Tenzij je er de kosten voor over hebt om dit paard na te laten kijken met het risico dat je hem/haar alsnog in moet ruilen omdat er wat aan mankeert...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:20

inderdaad terug brengen nu het nog kan. de leeftijd heeft ze al tegen en als ze eenmaal wat gaanb mankeren zoek dan maar dekking. succes!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:24

apaloosafan schreef:
. Ze is al 18 maar volgens die handelaar is ze nooit kreupel geweest in haar leven.

hoe toevallig.......... dat soort verhaaltjes geloof ik niet zo in....

Misschien kun je eisen dat hij na laat kijken wat er aan de hand is ? tis wel triest, maar ik geloof dat ik hem terug zou brengen en een ander paardje zou nemen. Straks zit jij met de gebakken peren...