Ervaring clinic dreamstables

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Ervaring clinic dreamstables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 13:04

Wie heeft er ervaring met de cursus comminuceren met paarden??
Graag positieve en negatieve reacties!!

www.dreamstables.nl

Citaat:
Cursus Communiceren met paarden
“We teach you, what horses teach us!”

Het is leuk om te horen en te zien hoe enthousiast mensen worden als zij ons bezig zien bij het trainen van paarden. Zodra mensen thuis komen gaan ze met hun paard aan de slag om op onze voor het paard vriendelijke en duidelijke wijze te trainen. Het zou jammer zijn als het enthousiasme zou afnemen doordat de resultaten niet zijn zoals verwacht. Om te zorgen dat iedereen zijn paard op een voor het paard vriendelijke en duidelijke wijze kan trainen, hebben wij onze opgedane kennis en ervaring gebundeld tot een drietal cursus vormen:
1. Communiceren met Paarden
2. Natural Horsemanship Trainingsweekend
3. Natural Horsemanship Trainingsweek
Daarnaast kunt u ook bij ons terecht voor diverse soorten theoretische paarden opleidingen en dressuur clinics. Kijk voor meer informatie onder “Opleidingen”.

Deze cursus geven wij bij u op uw eigen locatie, dit kan een manage, pensionstal, rijvereniging of op uw privé terrein zijn. De cursus bestaat uit twee dagdelen van ongeveer 5 uur verspreid over twee dagen waarbij er ministens één week tussen beide keren moet zitten. Het eerste dagdeel leren wij u de basis van onze training de Join Up van Monty Roberts. Het tweede dag deel wordt gevuld met halsterwerk, grondwerk en hindernisbaan.
Tijdens deze cursus gaat u leren om uw paard beter te begrijpen. De join up helpt u om het vertrouwen van uw paard te winnen en de band te verstevigen. Met halsterwerk gaan we bevestigen dat het paard ons kan vertrouwen als wij met hem gaan lopen. Hij zal keurig volgen, u niet meer overlopen en minder schrikken doordat hij naar u kijkt om te “vragen” of het zo spannend is dat hij “moet” schrikken. Het paard begrijpt nu dat u zijn leider kan zijn en hem beschermt. Het afsluitende onderdeel is het lopen van een hindernisbaan met uw paard en hem te laten zien dat u hem vertrouwd kunt maken met enge objecten.
Bent u met een groep mensen van 8 personen of meer dan kunnen wij voor u ook trainingen op maat verzorgen, dit kan zowel op uw locatie als op onze locatie, voor meer informatie kunt u contact opnemen met hoofd training en opleiding van Dream Stables.

Lenneke_

Re: Ervaring clinic dreamstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:16

Ik heb twee weken terug het NH weekend bij hun gedaan. Het was echt geweldig, heb zoveel geleerd. En nu ben ik thuis aan het oefenen en ook thuis lukt het allemaal goed. Echt heel leuk, de band tussen mij en mijn paard is ook beter geworden.

IngridM

Re: Ervaring clinic dreamstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:32

Heb geen ervaring met dreamstables maar als dat het niet gaat worden voor je....www.paardenbegrijpen.nl is ook ERG leuk !!
Ik ben daar verleden jaar met Maddox 3 dagen geweest, een freestyle cursus, leer je ook onwijs veel van over lichaamstaal etc. En Marijke, degeen die het doet is een leuke meid en rustig en geduldig. Die kan je ook bespreken voor op eigen stal.

succes!